Startuolis, nusitaikęs į pasaulinę rinką
2016.04.15
Temos: Startuolis.
Ne paslaptis, kad vaizdo turinys tampa svarbiausia informacijos rūšimi. Tačiau net ir vis labiau įsitraukdami į didžiulį vaizdinės medžiagos srautą, stebėdami vis įspūdingiau žiūrovams pateikiamus nufilmuotus koncertus, sporto renginius, reklamas, nedažnai susimąstome, kad po vaizdo turinio augimo tendencija slypi ir didžiulės technologinės inovacijos. Ir greičiausiai tikrai nepagalvojame, kad čia pat Lietuvoje, Klaipėdoje, yra pradedantieji verslininkai, kurie šias naujienas įdėmiai seka, patys kuria išradimus ir varžosi pasaulinėje rinkoje. „Sky Video Pro“ bendraįkūrėjis ir direktorius Arnoldas Laurišonis (32) pasakoja apie vaizdo filmavimo inovacijų kūrimą ir prieš metus sukurto robotikos startuolio ateities planus.
Vietinės konkurencijos nebijo
A. Laurišonis sako, kad svarbiausia „Sky Video Pro“ sėkmės dalis yra gera komanda. Ta komanda – jis pats, nors nefilmavęs, studijavęs tarptautinį verslą ir dirbęs su rinkodara, tačiau domėjęsis grafika bei vaizdo kūrimu, režisierius Arūnas Eimulis ir inžinierius Valmantas Palikša. Taigi įvairiapusės patirties vaizdo turinio kūrimo srityje jau būta ir vieną dieną, galbūt prie bokalo alaus, atsirado mintis apie kitą žingsnį – kurti techniką tiems, kas filmuoja. Taip atsirado „Sky Video Pro“ – ne tik įprastą kino ir reklamos produkciją gaminanti įmonė, bet ir technines inovacijas kurianti laboratorija „Sky Video Pro Lab“.
„Lietuvoje konkurentų neturime – esame vieninteliai tokie. Tiesą sakant, vietinės konkurencijos nebijome, nes visi mūsų produktai parduodami užsienyje“
A. Laurišonis
Tarp šių inovacijų – filmuojantis dronas ir jo valdymo sistema, kabeliu keliaujanti kamera, rugsėjį filmavusi Vilniaus maratono bėgimą, ir sėkmingiausias „Sky Video Pro“ išradimas – nuo praėjusių metų lapkričio parduodamas elektroninis kameros stabilizatorius „Skylark“, skirtas kiekvieno operatoriaus problemai – kokybiškam vaizdo fiksavimui kamerai judant. Stabilizatoriaus rankena itin jautriai reaguoja į operatoriaus judesius, o elektroninė sistema išlygina netolygumus – taip operatorius gali kokybiškai filmuoti judantį vaizdą arba filmuodamas judėti pats. Kaip sako A. Laurišonis, jų išradimas išskirtinis tuo, kad yra itin lengvas ir kompaktiškas, turi unikalių papildomų funkcijų, kuriomis pralenkia konkurentų technologijas, o jo kaina prieinama ir tiems, kas tik žengia iš mėgėjiško filmavimo į profesionalų.
Šiame versle svarbiausia įdėmiai sekti naujoves filmavimo kamerų gamintojų rinkoje, taip pat ir kitas šioje srityje atsirandančias inovacijas, todėl „Sky Video Pro“ galima pavadinti pasaulinio lygio žaidėju. „Lietuvoje konkurentų neturime – esame vieninteliai tokie. Tiesą sakant, vietinės konkurencijos nebijome, nes visi mūsų produktai parduodami užsienyje“, – teigia A. Laurišonis.
Siekia užtikrinti kokybę ir pelnyti pasitikėjimą
„Sky Video Pro“ techniką jau įsigijo vartotojai iš įvairiausių pasaulio valstybių. Kokia įmonės reklamos strategija? „Technikos pasaulyje labai paprasta: patys vartotojai, specialistai domisi, dalijasi informacija. Rinkodaros triukai čia negalioja, vartotojai turi patys pačiupinėti produktą“, – atskleidžia inovacijos kūrėjas. Dėl to jis siekia, kad išbandžiusieji produktą išreikštų savo atsiliepimus, nuomonę, nes tokia rekomendacija esanti pati geriausia reklama.
A. Laurišonis įsitikinęs, kad būtent dėl specifiškumo ir siauros tikslinės auditorijos jo verslui nepasisekė renkant finansavimą internetinėje masinio finansavimo platformoje „Indiegogo“. Jis mano, kad nevertėtų dėti vilčių į tokį būdą gauti investicijų, jei idėja pernelyg unikali ir nežinoma. Todėl šiuo metu „Sky Video Pro“ svarbiausias tikslas yra inovacijų kokybė. Tik taip galima užsitikrinti, kad vartotojai skleis gerus atsiliepimus ir augs prekių ženklo žinomumas bei pasitikėjimas juo. A. Laurišonio teigimu, dėl tos pačios priežasties jų išradimas, nors ir yra kokybiškai pažangesnis už daugelį panašių produktų rinkoje, kol kas parduodamas gerokai pigiau, nei galėtų kainuoti.
„Sky Video Pro“ įkūrėjas tikina, kad skinantis kelią robotikos inovacijų srityje reikia daug lankstumo, kūrybiškumo, nuolat domėtis inovacijomis ir „būti medžiotoju“, nes svarbu gerai pažinoti rinką ir gebėti joje pasiūlyti ką nors naujo bei unikalaus. Nepakanka gilintis tik į techninius parametrus – labai svarbu stebėti, kaip kuriamas naujausias vaizdo turinys, kaip dirba kūrėjai, kad žinotum, kokioms naujovėms reikia ruoštis.
O tempas šiame sektoriuje itin didelis, todėl netgi tą patį išradimą reikia nuolat tobulinti ir atnaujinti. A. Laurišonis sako, kad vienas pirmųjų įmonės kūrinių – filmuojantis dronas, nors ir inovatyvus, nebuvo toks sėkmingas iš dalies todėl, kad jį kuriant praleista daug laiko ir galiausiai šiek tiek atsilikta nuo rinkos naujovių bei poreikių. O kuriant vaizdo kameros stabilizatorių pavyko smarkiai pralenkti konkurentus, sukurti įrenginio funkcijų, kurių niekas kitas pasiūlyti negalėjo. Nuo praėjusio lapkričio, kai stabilizatorius „Skylark“ pasirodė, jau sukurta antra, atnaujinta įrenginio versija.
Šiuo metu „Sky Video Pro“ ketina ieškoti privačių investuotojų. A. Laurišonis yra skeptiškas valstybės finansavimo robotikos startuoliams galimybių atžvilgiu. „Darome unikalų projektą, sparčiai augame, tačiau nei valstybinės, nei Europos Sąjungos paramos priemonių šiam sektoriui visiškai nėra, reikia turėti savo investicijų“, – teigia jis, atkreipdamas dėmesį, kad situacija net ir kaimyninėse šalyse kur kas geresnė.
Todėl į technikos laboratoriją, pasak A. Laurišonio, įkūrėjai dabar patys investuoja visą savo pelną ir laiką. Tačiau nusiminimo dėl to jo balse negirdėti – tik planai auginti gamybą ir įsitikinimas, kad rizikos suklysti čia nėra.
Sky Video Pro
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.