Startuolis, metęs iššūkį pasaulinei platformai

Verslas

2020.11.09

Autorius: Veronika Bielinytė

Temos: , , .

Startuolis, metęs iššūkį pasaulinei platformai

Contribee komanda Asmeninio albumo nuotr.

Pernai rudenį gimusi idėja šiemet jau žengia pirmuosius startuolio žingsnius rinkoje. Adrijaus Jakučionio inicijuotas startuolis „Contribee“ skirtas kūrėjams ir organizacijoms monetizuoti savo turinį.

Pasak šiuo metu startuolio vadovo pareigas einančio vieno iš įkūrėjų Gedimino Ratkevičiaus, startuolis papildys pasaulinio lygio garso kūrėjų palaikymo platformų, tokių kaip „Patreon“, „Twitch“ ir pan., gretas. Tačiau startuolio kūrėjai žada daugiau konkurencinių pranašumų ir galimybių vartotojams.

„Nuolat bendraudami su kūrėjais ir organizacijomis, rinkome atsiliepimus, kodėl kitų platformų siūlomos paslaugos neatitiko vartotojų reikalavimų. Nusprendėme ištaisyti šiuos trūkumus sukurdami „Contribee“. Atsižvelgę į poreikius, taikome iki 30 proc. mažesnius mokesčius, vienkartinio palaikymo galimybę, greitus pinigų atsiėmimus, integruotą elektroninę parduotuvę, didelį atsiskaitymo būdų pasirinkimą ir dar daugiau funkcinių privalumų“, – pasakoja G. Ratkevičius.

Idėja iš asmeninės patirties

Paklaustas, kaip kilo startuolio idėja, G. Ratkevičius pasakoja, kad viskas atėjo iš asmeninės patirties.

„Vienas iš įkūrėjų A. Jakučionis „YouTube“ vaizdo įrašais dalijasi nuo ankstyvos vaikystės. Jis pastebėjo, kad Lietuvos rinka yra per maža, kad būtų galima uždirbti daugiau pinigų iš „YouTube“, o kitos rinkoje veikiančios sutelktinio finansavimo platformos yra brangios ir nepatogios teisinės, funkcinės ir mokesčių bazės požiūriu. Tada ir gimė idėja kartu su talentinga komanda sukurti unikalų įrankį kūrėjams, organizacijoms ir visiems, norintiems savo pomėgį paversti pragyvenimo šaltiniu arba tiesiog suartėti su savo auditorija“, – teigia pašnekovas.

Anot G. Ratkevičiaus, dažniausia problema, su kuria susiduria startuoliai kelionės pradžioje, yra pradinio kapitalo trūkumas. 

„Pinigai reikalingi teisininkams, apskaitai, programavimui, rinkodarai, darbuotojams išlaikyti iki pirmųjų pajamų ar pirmųjų investicijų. Šiuo metu mūsų patirtis leidžia išvengti didelių klaidų“, – įsitikinęs G. Ratkevičius.

Patyrusi komanda

Idėjos iniciatorius A. Jakučionis šiuo metu „Contribee“ startuolyje eina technologijų vadovo (CTO) pareigas, o iš viso komandą sudaro septyni nariai. Vadovo pozicijoje dirbantis ir iš startuolio „iDenfy“ atėjęs G. Ratkevičius kolegas pristato kaip daug patirties turinčius profesionalus.

„Komunikacijos vadovo (CCO) poziciją užima Mantas Michalauskas, kuris turi visus reikiamus įgūdžius, reikalingus siekiant paskleisti žinią apie startuolį visame pasaulyje. Jam padeda Tautvydas Kymantas, net šešerius metus dirbęs „Google“ korporacijoje, bei Vytautas Černiauskas, turintis patirties startuolyje „Uber“ ir padėjęs dešimtims startuolių savo žiniomis. Platformos kūrimo procesus valdo tikri profesionalai – Andrius Archangelskis ir Marius Bernatavičius“, – vardija pašnekovas.

Startuolių kūrėjai puikiai žino, kad daugeliu atvejų nepakanka vien gerų atlyginimų norint pritraukti aukštos kompetencijos darbuotojus. Pasak pašnekovo, vienas pagrindinių motyvatorių yra įmonės, kurioje jie dirba, akcijos. 

„Šiuo metu visi „Contribee“ nariai taip pat yra bendrovės akcininkai, todėl yra labai motyvuoti ir dirba be jokio atlyginimo. Bendrovė jau nusprendė skirti tam tikrą akcijų dalį ir būsimiems darbuotojams“, – atskleidžia vienas įkūrėjų.

Tikslinis vartotojas – kūrėjas

Paprašytas įvardyti, ką startuolis apsibrėžia kaip savo tikslinį vartotoją, G. Ratkevičius atkreipia dėmesį, kad klientų spektras išties platus. Iš esmės startuolis siūlo paslaugas kiekvienam, kas nori monetizuoti savo veiklą ir priartėti prie jį palaikančios auditorijos.

„Mūsų auditorija – įvairūs vaizdo medžiagos kūrėjai, tinklalaidžių autoriai, ne pelno siekiančios organizacijos ir labdaringos veiklos, profesionalūs sporto klubai, netgi mokyklos ar darželiai, siekiantys papildomo finansavimo savo projektams“, – pasakoja pašnekovas.

Jo teigimu, idėją rasti ir ją monetizuoti gali kiekvienas. Reikia tik fantazijos.

„Esame labai laimingi, kad per mėnesį sugebėjome pritraukti daugiau nei 50 kūrėjų bei organizacijų ir perkopti 500 vartotojų normą“, – teigia startuolio vadovas.

Pirmos investicijos jau ranka pasiekiamos

Startuolio kūrėjai džiaugiasi, kad iki šiol visą platformą sukurti ir plėtoti pavyko savomis lėšomis, be didesnių investicijų. Kita vertus, „Contribee“ jau įrodė esą reikalingi rinkai ir rado joje savo vietą. Geriausias to įrodymas – kasdien atsirandantys nauji platformos vartotojai, todėl susidomėjimą išreiškė ir potencialūs investuotojai.

„Mes jau surinkome daug susidomėjusių verslo angelų. Norime plėstis ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje, tad padarysime viską, kad dar iki Naujųjų metų sugebėtume įvykdyti pirmąjį investavimo etapą“, – atvirauja pašnekovas.

Ambicijos ir ateities planai

Plačią rinką apėmęs startuolis tiki, kad ateinantys metai bus sėkmingi turinio kūrėjams, tad ir tikslai startuoliui keliami ambicingi.

„Pagrindiniai mūsų tikslai – išbandyti skirtingas prieigas ir patekti į kiekvieną potencialią rinką tiek geografiškai, tiek pagal profilį. Lygiagrečiai didiname savo komandą. Taip pat norime pasiekti tūkstančio kūrėjų ir organizacijų, teikiančių unikalų turinį, limitą. Tikime, kad jie galėtų gauti pajamų iš visos Europos!“ – ateities vizija dalijasi G. Ratkevičius.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.