Startuolis, kuris keičia darbuotojų grįžtamojo ryšio gavimą
2016.06.13
Temos: Darbuotojai, Startuolis, Vadyba.
Vilnietė Monika Brazdžiūtė (25) dirbdama personalo vadove vienoje iš reklamos agentūrų susidurdavo su darbuotojų grįžtamojo ryšio klausimu. Įprastas grįžtamojo ryšio gavimas reguliariomis darbuotojų apklausomis nėra labai efektyvi priemonė, todėl mergina nutarė kurti pirmąjį savo gyvenime startuolį „PulseTip“ ir pakeisti iki šiol galiojusią grįžtamojo ryšio tvarką.
Kiekvienos įmonės sėkmingai veiklai svarbus darbuotojų grįžtamasis ryšys. Priimant teisingus sprendimus, remiantis juo galima gerinti darbo procesus, darbuotojų lojalumą. Tačiau anketos, kurias darbuotojas pildo kas pusmetį, o kai kuriose įmonėse – dar rečiau, nesuteikia visos norimos informacijos. Ji dažnai pasimiršta, tampa nebeaktuali. Verslo sprendimai turi būti priimami dabar, lygiai tas pat galioja ir grįžtamojo ryšio sistemai.
„PulseTip“ yra būdas didelėse įmonėse „susirinkti“ darbuotojų grįžtamąjį ryšį realiuoju laiku, neįsiterpiant į svarbius darbus, kuriuos žmogus tuo metu daro.“
M. Brazdžiūtė
„PulseTip“ yra būdas didelėse įmonėse „susirinkti“ darbuotojų grįžtamąjį ryšį realiuoju laiku, neįsiterpiant į svarbius darbus, kuriuos žmogus tuo metu daro. Principas toks: mūsų sukurtas „terminalas“ stovi prie kavos aparato, lifto ar spausdintuvo – ten, kur darbuotojas kažko laukia, pavyzdžiui, kol kava subėgs į jo puodelį. Šį laiką mes išnaudojame terminalo ekrane rodydami dienos klausimą ir leisdami pasirinkti iš galimų, ne daugiau kaip penkių, atsakymo variantų. Darbuotojas su savo įėjimo kortele, ta pačia, kurią naudoja įeiti į biurą pro duris, paliečia savo pasirinktą atsakymo variantą. Duomenys realiuoju laiku perduodami į programinę įrangą, kur personalo ar skyriaus vadovas prisijungia ir mato atsakymų statistiką“, – idėją pristato pašnekovė.
M. Brazdžiūtė tikina, kad visi surinkti duomenys, siekiant kuo didesnio tikslumo, lieka anonimiški, o identifikuojanti kortelė naudojama tik tam, kad tas pats darbuotojas atsakyti galėtų tik vieną kartą.
Įkvėpė šypsenėlių sistema
M. Brazdžiūtei „PulseTip“ yra pirmasis startuolis, todėl natūralu, kad viskas buvo nauja ir nežinoma. Mergina pasakoja, kad jai padėjo stipri komanda ir bendraįkūrėjų patirtis.
„Didžiulės pagalbos sulaukiau iš bendraįkūrėjų Gytenio Galkio ir Pero Møllerio, jų žinios ir patirtis yra neįkainojami. Žinoma, teko ir pradėti gerokai daugiau skaityti įvairių knygų, straipsnių, sekti naujienas ir pan. Techniniu požiūriu buvo sunki pradžia dėl unikalių komponentų terminale, kuriuos kūrė komanda, – terminalas suprojektuotas, pagamintas ir surinktas mūsų pačių rankomis. Bet vėl – visada įkvėpdavo nauji susitikimai ir pritariamai linksinčios galvos, kad einame teisinga kryptimi“, – pasakoja pašnekovė.
Šiuo metu „PulseTip“ turi subūrę nemažą komandą, o kai kuriems darbams dažnai pasitelkia laisvai samdomus specialistus. Pašnekovė prisimena, kad kurdami idėjos prototipą jie rėmėsi kavinėse ir oro uostuose veikiančių šypsenėlių principu, tačiau viską padarė išmaniau.
„Kilo mintis, kad principas gali būti panašus į šypsenėlių sistemą, kur nuspausdamas mygtuką su liūdnu arba linksmu veiduku klientas vertina gautos paslaugos kokybę. „PulseTip“ principas yra panašus, tačiau sistema kur kas „protingesnė“ – tiek klausimai, tiek atsakymai gali būti bet kokie, kokius tik personalo ar skyriaus vadovas sugalvoja, todėl tai suteikia galimybę paklausti ne tik, kaip darbuotojas šiandien jaučiasi, bet ir klausti apie šios dienos aktualijas, taip pat užuot uždavus klausimą net formuoti situacijas, susijusias su įmonės vizija / misija / vertybėmis ir pateikti „suktus“ atsakymus, kur teisingai atsakys tie, kas tikrai žinos reikalingą informaciją. Taip darbuotojas paskatinamas pasidomėti, o pastebėjus, kur yra spragos, jas vadovai gali imtis tuojau užpildyti“, – pasakoja M. Brazdžiūtė.
Svarbu nebijoti dalintis
Lygiai prieš metus kilusi idėja praėjusių metų gruodį jau buvo įgyvendinta. Sukurta pirmoji programinės įrangos ir išorinio „PulseTip“ įrenginio versija, o nuopelnai už terminalo dizaino sukūrimą skirti Sauliui Teodorui Budzinauskui. Nors tai kėlė techninių sunkumų, didelis užsispyrimas ir potencialių klientų pritarimas skatino veikti toliau. Idėjos autorė pasakoja, kad būtent palaikymas ir yra didžiausias šios veiklos motyvuojantis veiksnys.
„Eiti į susitikimus su galimais klientais – vienas malonumas. Mes sprendžiame realią, globalią problemą inovatyviu būdu – tokiu, su kuriuo itin retas personalo vadovas būna susidūręs anksčiau. Labai smagu matyti, kai jie supranta, kad tokiu paprastu principu gali gauti darbuotojų grįžtamąjį ryšį realiuoju laiku – tai yra akivaizdi nauda jiems ir labai retas susitikimas baigiasi nesusižavėjus mūsų idėjos paprastumu“, – džiaugiasi pašnekovė.
Tiems, kurie vis dar pasvajoja apie nuosavą veiklą, tačiau prisibijo rizikuoti, pašnekovė pateikia drąsų patarimą – nebijoti išsakyti savo minčių.
„Nebijoti dalintis savo idėja su aplinkiniais – pastebėjau, kad yra daug žmonių, turinčių idėjų, bet niekam apie jas nesakančių, nes bijančių, kad kažkas jas paims ir nukopijuos. Manau, kad tai yra didelė klaida, trukdanti gauti gyvybiškai reikalingos informacijos ir kurti, judėti pirmyn“, – įsitikinusi startuolio „PulseTip“ kūrėja M. Brazdžiūtė.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.