Startuoliai vienaragiai: pokyčiai nekilnojamojo turto rinkoje
2020.09.15
Temos: Startuolis.
Kinija – startuolių rinkoje vis didesnį pagreitį įgaunanti šalis. Būtent ji yra antra pasaulyje pagal startuolių, tapusių vienaragiais (organizacijos vertė didesnė nei 1 mlrd. JAV dolerių), skaičių, nusileidžianti tik Jungtinėms Amerikos Valstijoms. Viena iš Kinijos sėkmės istorijų yra nekilnojamojo turto agentūra „Lianjia“, kurios rinkos vertė dar 2018 m. pasiekė 6 mlrd. JAV dolerių. Nekilnojamojo turto ekspertas Mantas Vareika įvertina šios įmonės sėkmę ir apžvelgia galimybes jos veiklos principus vystyti Lietuvos rinkoje.
Sėkmės istorija
Nekilnojamojo turto agentūra „Lianjia“ (ankstesnis pavadinimas „Homelink“) įsikūrė Kinijoje dar 2001 metais. Įmonė sparčiai augo, 2015 m. pabaigoje buvo skaičiuojama, kad per visą gyvavimo laikotarpį „Lianjia“ įvykdė 700 mlrd. juanių (daugiau nei 86 mlrd. eurų) vertės nekilnojamojo turto operacijų. „Lianjia“ vykdo veiklą daugiau nei 20-yje Kinijos didmiesčių, o Pekine užima 55– 60 proc. nekilnojamojo turto rinkos.
Pasak nekilnojamojo turto eksperto M. Vareikos, viena pagrindinių sėkmės priežasčių – tai įmonės siekis sumažinti skirtumą tarp pradinių nekilnojamojo turto rinkos kainų ir realių pardavimo kainų. Šios strategijos „Homelink“ ėmėsi dar 2004 metais. 2006 m. „Homelink“ pristatė išskirtinių pasiūlymų (angl. exclusive listing) idėją, kai nekilnojamojo turto savininkai patikėdavo savo nekilnojamąjį turtą pardavinėti per „Homelink“, gavę šios agentūros įsipareigojimą parduoti turtą per tam tikrą laikotarpį. Jei agentūrai nepavykdavo parduoti nekilnojamojo turto per nustatytą terminą, „Homelink“ nekilnojamojo turto savininkams net sumokėdavo sutartą žalą.
Internetinės platformos vystymas
„Homelink“ sukūrus internetinę platformą nekilnojamojo turto procesams, ji buvo pavadinta „lianjia.com“, o 2014 m. įmonė oficialiai pakeitė pavadinimą į „Lianjia“.
Prie įmonės sėkmės prisidėjo plėtimasis į kitas šalis bei sėkmingų partnerysčių užmezgimas. Sudarius partnerystę su didžiausia Australijos nekilnojamojo turto agentūra „Ray White“, internetinėje platformoje „Lianjia“ atsirado turto skelbimų iš Australijos ir Naujosios Zelandijos. 2017 m. „Lianjia“ investavo į amerikiečių nekilnojamojo turto įmonės „Century 21“ franšizę Kinijoje. 10 proc. galutinių šios franšizės akcijų priklauso „Lianjia“. 2018 m. partnerystė su „Gridsum Holding Inc.“ įmonei „Lianjia“ atvėrė prieigą prie didžiųjų duomenų (angl. big data) bei jų analizių, apimančių ir dirbtinį intelektą. Šiuos įrankius agentūra „Lianjia“ naudoja vystydama naują platformą – O2O (angl. Online to Offline). Pats O2O principas skatina pirkėjus įsigyti turtą fizinėse parduotuvėse (šiuo atveju agentūrose), tačiau „Lianjia“ taip pat skelbia, kad naujosios platformos tikslas padėti Kinijos nekilnojamojo turto industrijai paspartinti procesus ir sklandžiai į juos įsileisti technologijas.
M. Vareikos teigimu, atsižvelgiant į geriausias pasaulines nekilnojamojo turto operacijų tendencijas, Lietuvoje šiuo metu trūksta įrankių, kurie supaprastintų nekilnojamojo turto pardavimo operacijas turto savininkams. Lietuvos nekilnojamojo turto rinkos dalyviai turėtų įvertinti jau patikrintas ir sėkmingai pritaikytas drąsias, inovatyvias „Lianjia“ idėjas, susijusias su nauju inovatyvių įrankių naudojimu.
Aktualumas Lietuvos rinkai
Pašnekovas mano, kad Kinijos vienaragio verslo sprendimai galėtų būti pritaikyti ir Lietuvos nekilnojamojo turto rinkoje. Apžvelgdamas pagrindinius platformos akcentus, M. Vareika išskiria, kad platforma savo klientams pasiūlė inovatyvesnes, geresnes, aiškesnes sąlygas nei klasikinėse nekilnojamojo turto agentūrose. Paprastai kalbant, platforma inovatyviai aiškiai nurodė kainą ir terminą, o jei savo sąlygų neįvykdo, moka baudą. Eksperto teigimu, visa tai tikrai rastų vietos ir tam tikrame Lietuvos nekilnojamojo turto rinkos segmente.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.