...

Savybės, būtinos startuolių kūrėjams

Verslas

2017.01.19

Autorius: Ieva Drungilaitė

Temos: , .

Savybės, būtinos startuolių kūrėjams

KTU „Startup Space“ vadovas - Donatas Smailys. Asmeninio albumo nuotr.

Startuolis – vis dažniau girdimas, tačiau daug kam dar svetimas žodis. Juolab ne visada aišku, kuo startuolio kūrėjas skiriasi nuo paprasto verslininko. Ar startuolio kūrėju gimstama, ar tampama? Į daugelį neaiškumų atsakyti gali KTU „Startup Space“ vadovas Donatas Smailys.

Startuolis – tai įmonė, kurianti didelę pridėtinę vertę, dažniausiai vedama pirmyn ypač stipriai motyvuotų žmonių. Startuolių kultūra negali būti atribota nuo savo ištakų Kalifornijoje, Silicio slėnyje. Būtent čia prasidėjo technologinis perversmas ir susikūrė mažos įmonės, netrukus peraugusios į šiuolaikinius verslo ryklius. Startuolių kultūrai paplitus po pasaulį, visuose kampuose ima kurtis inovatyvūs verslai, kuriuos plėtoja ambicingi pradedantieji.

D. Smailys tikina, kad startuolių kūrėjai nebūtinai turi turėti įgimtą talentą. Labai dažnai link naujo verslo pradžios ir startuolio įkūrimo gali pastūmėti tinkamos aplinkybės ir stipri motyvacija.

„Manau, kad kiekvienas žmogus į pasaulį atsineša tam tikrą informacijos paveldą. Vieni fiziškai stipresni, kiti geriau susitvarko su protinėmis užduotimis, kurioms nereikia fizinės jėgos. Tačiau dar nereiškia, kad tai yra kažkas, ką žmogus nori daryti visą gyvenimą. Aš tikiu, kad daugelį savybių galima ugdyti ir tobulinti. Ne veltui, po kelerių metų sutikę buvusius bendraklasius ar pažįstamus, galime nustebti, matydami radikalius pokyčius. Manau, kad verslumas gali būti įgyjamas, jeigu tai skatina tinkama motyvacija. Vidinė ar išorinė“, – įsitikinęs pašnekovas.

Nebijoti pralaimėti

KTU „Startup Space“ vadovas pasakoja, kad nėra labai paprasta išskirti bruožus, būdingus kiekvienam startuolio kūrėjui. Visi verslai skirtingi, todėl tam reikia ir skirtingų bruožų bei įgūdžių, tačiau egzistuoja keletas, be kurių vystyti startuolio veiklą būtų labai sudėtinga.

 

„Iš visų bruožų svarbiausia yra gebėjimas pralaimėti.“

D. Smailys.

 

„Stebėdamas sėkmingus pavyzdžius, iš viso komplekto galiu išskirti šiuos bruožus: komandos stabilumas, smalsumas, pastovumas, atkaklumas, lankstumas“, – vardija pašnekovas.

Tačiau, neatsižvelgiant į visą išvardytą būtinų savybių rinkinį, kiekvienam startuolio kūrėjui, anot pašnekovo, tiesiog būtina susitaikyti su mintimi, kad viskas nesiklostys savaime ir gali tekti pralaimėti.

„Iš visų bruožų svarbiausia yra gebėjimas pralaimėti. Sėkmė dažniausiai neaplanko per vieną naktį. Kai skaitome apie sėkmę, ji dažniausiai būna juodo darbo ir kelių nesėkmės istorijų priežastis“, – teigia D. Smailys.

Komanda būtina

Žinoma, verslo istorijoje iš tiesų galima rasti pavyzdžių, kai stiprius startuolius sukūrė vienas ar du žmonės, tačiau efektyvesnis ir lengvesnis startas būna su stipria komanda. Kuriant startuolį, komanda turėtų būti gerai susipažinusi tarpusavyje – žinoti kiekvieno poreikius, baimes, interesų sritis, asmeninius tikslus. Kiekvieno stipriosios pusės turėtų pridengti kito nario silpnąsias sritis, todėl komandos branduoliui naudingi ir reikšmingi įvairios patirties bei skirtingų gabumų turintys nariai.

„Nedrįstu vienareikšmiškai įvardyti, kokio tipo žmonės turėtų sudaryti startuolio komandos branduolį. Manau, tai skiriasi pagal idėjos ar aplinkybių situaciją. Tačiau taip pat manau, kad labai svarbu komandos kompetencijos idėjai įgyvendinti, motyvacija, orientuota ne vien į pinigus, aiški komandos narių atsakomybės struktūra ir stipri lyderystė“, – vardija D. Smailys.

Racionalumas padeda

Nors dauguma pasakoja, kad verslininkui svarbiausia maksimalizmas ir tikėjimas savo idėjomis, D. Smailys tikina, kad kiekvieno verslo, ypač startuolio, sėkmei ne mažiau svarbus ir racionalus mąstymas.

„Jeigu reikėtų rinktis iš dviejų, turėčiau atsakyti, kad vis dėlto nugali racionalus mąstymas. Tikėti idėja reikia, tačiau juk galima ir racionaliai tikėti savo sumanymais. Pagaliau startuoliai išsiskiria tuo, kad visada ieško lengvai pakartojamo, didelę plėtros tikimybę prognozuojančio verslo modelio, todėl racionalumas vis tiek laimi“, – įsitikinęs KTU „Startup Space“ vadovas D. Smailys.

Ekspertai

Donatas Smailys

Donatas Smailys

Partneris, verslo plėtros vadovas / Unboxed.Network

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.