...

LEAN metodų nauda startuoliams

Verslas

2015.11.03

Autorius: Kristina Augustinaitė

Temos: .

LEAN metodų nauda startuoliams

LEAN pokyčių konsultantė - Laura Gerrits. Asmeninio archyvo nuotr.

Ar pavyks per ribotą laiką ir su ribotu kapitalu ištobulinti pagrindinį veiklos produktą? Kokią vertę produktas sukuria klientui? Už ką konkrečiai klientas bus pasirengęs mokėti? Kaip žinoti, ar produktas jau pakankamai ištobulintas ir jau galima įeiti į rinką? Panašių klausimų kyla kiekvienam startuoliui, tad atsakymus į šiuos dažniausiai kylančius klausimus aptarėme su LEAN pokyčių konsultante Laura Gerrits.

Kūrybiškas LEAN metodų taikymas versle

LEAN filosofija apima per 600 skirtingų metodų ir įrankių, kurių įdiegimas ir taikymas jaunam verslui tampa kūrybiniu iššūkiu. Šį metodą taiko vadovai ir jų vadovaujamos komandos, savo kasdieniu darbu prisiliečiančios prie produkto ar paslaugos plėtojimo. „Verslo pradžioje startuoliai stipriai orientuojasi į klientą, nes dar neturi priemonių, leidžiančių veikti kitais būdais, tad LEAN metodų taikymas šiuo atveju gali padėti sutrumpinti produkto ar paslaugos tobulinimo bei įvedimo į rinką laiką“, – teigia LEAN pokyčių konsultantė.

„Verslo pradžioje startuoliai stipriai orientuojasi į klientą, nes dar neturi priemonių, leidžiančių veikti kitais būdais, tad LEAN metodų taikymas šiuo atveju gali padėti sutrumpinti produkto ar paslaugos tobulinimo bei įvedimo į rinką laiką“

L. Gerrits

Pašnekovė įsitikinusi, kad, pradėję kasdien matuoti verslo procesus, pamatome tai, ko nepastebėjome anksčiau. Darbą su veiklos rodikliais LEAN pokyčių konsultantė palygina su automobilio vairavimu, pasirinkus skirtingų pavarų greitį. „Kaip besimokantis vairuoti automobilį vairuotojas pamažu lavina įgūdžius ir išmoksta valdyti automobilio greitį bei vairavimo kokybę, užtikrindamas aplinkinių saugumą, taip ir vadovas neturi galimybių greitai ir kokybiškai nuvežti keliu, kuriuo jis ir jo ekipažas nėra iki tol važiavę“, – vaizdžiai kalba L. Gerrits.

LEAN metodų taikymo klaidos

LEAN metodai leidžia užtikrinti nuolatinį vertės didinimą klientui. Pašnekovė neabejoja, kad šie metodai ir įrankiai yra puikios priemonės, skirtos verslui valdyti, įtraukiant žmones į procesų tobulinimą, ir visa tai daroma išlaikant orientaciją į klientą.

„Klaidos taikant LEAN metodus prasideda, kai šio metodo taikymas nėra susiejamas su įmonės strateginiais tikslais ir vertės klientui didinimu“, – pabrėžia L. Gerrits. Šiuo atveju nebelieka praktinės naudos ir proceso tvarumo. Be to, keblumų kyla, kai bendrovės vadovas nepraktikuoja LEAN taikymo, o paskiria tai daryti kitiems. LEAN pokyčių konsultantė įsitikinusi, kad kasdienėje veikloje vadovai rodo pavyzdį savo pavaldiniams ir paskui juos seka visa komanda. Tai leidžia užtikrinti kliento gaunamos vertės didinimą.

Linkėjimai startuoliams

LEAN pokyčių konsultantė L. Gerrits startuoliams pataria nuolat matuoti produkto tobulinimo procesą: kiek trunka pagaminti vieną produkto versiją, kaip greitai pavyksta surinkti klientų atsiliepimus apie produktą ar paslaugą, kiek pavyksta atlikti produkto patobulinimų, per kiek laiko produktas patobulinamas, išleidžiama antroji jo versija ir t. t. Pašnekovė įsitikinusi, kad kasdieniai matavimai, remiantis vizualizacija ir klientų atsiliepimais, leidžia įgyti naujų įžvalgų apie kliento suvokiamą vertę ir padeda sutrumpinti produkto plėtojimo bei įvedimo į rinką laiką. „Įdėmiai klausykite, kaip klientai atsiliepia apie jūsų produktą ar paslaugą ir kokių emocijų jie patiria. Juk klientui sukuriama vertė yra jūsų verslo sėkmė“, – sako L. Gerrits. Be to, baigdama pokalbį pašnekovė startuoliams pataria sutelkti dėmesį tik į vieną produktą ar paslaugą, užuot vienu metu bandžius aprėpti daugybę verslo aspektų.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.