Kurti startuolį paskatino neišnaudotos rinkos galimybės
2021.02.17
Temos: Startuolis.
Broliai Andrius ir Mindaugas Čepkai jau daugiau nei septynerius metus vysto programavimo paslaugų verslą „Digital Brothers“. A. Čepkus pasakoja, kad, dirbant su didžiosiomis Lietuvos nekilnojamojo turto (NT) kompanijomis, teko labai įsigilinti į rinkos poreikius ir ilgainiui pastebėjo, kad Lietuvoje NT nuomos rinka dar nėra iki galo išvystyta. Būtent siekiant tobulinti NT rinkos galimybes Lietuvoje, gimė naujo startuolio „Properenty“ idėja.
Pagrindinis iššūkis – savos nišos paieškos
„Matydami, kiek yra puikių sprendimų trumpalaikei nuomai ir kokia vis dar nepažengusi yra ilgalaikė nuoma, sugalvojome „Properenty“. Tai sprendimas, kuris paverčia ilgalaikės nuomos valdymą automatizuotu, moderniu ir maloniu procesu, kaip ir turėtų būti“, – apie idėjos atsiradimą pasakoja A. Čepkus.
Vis dėlto pats startuolio kūrimo procesas nebuvo labai paprastas. Teko kiek padirbėti, kol atsirado aiški vizija, sprendimo funkcionalumas. „Pirmiausia labai daug kalbėjomės apie poreikius, procesus su įvairaus dydžio portfelių NT savininkais. Taip pat patys daug investavome į geriausių praktikų, sprendimų analizę. Netrukus atsirado ir ne vienas investuotojas, norintis investuoti į mūsų verslą“, – teigia pašnekovas.
Žinoma, kuriant startuolį buvo įvairių abejonių, tačiau aplinkinių palaikymas padėjo siekti užsibrėžto tikslo. Pasak A. Čepkaus, dauguma žmonių sakė, kad tokio startuolio Lietuvoje labai reikia ir skatino kuo greičiau išleisti sprendimą: „Aišku, buvo įvairių klajonių, kol atradome tinkamą funkcionalumą ir savo nišą.“ Šiuo metu startuolis „Properenty“ skaičiuoja keturis mėnesius aktyvaus veikimo rinkoje, tačiau įkūrėjas teigia, kad nuo pačios idėjos įgyvendinimo pradžios praėjo jau daugiau nei metai.
Kalbai pasisukus apie „Properenty“ pasirinktą verslo nišą, A. Čepkus sako, kad įmonę labiausiai tiktų priskirti „PropTech“ kategorijai. Šią kategoriją galima apibūdinti kaip NT technologiją, kur yra taikomos informacinės technologijos. „Specializuojamės ilgalaikės nuomos sektoriuje. Mūsų klientai dažniausiai stambesni NT nuomotojai, turintys 30 ir daugiau nuomos objektų ir veikiantys gyvenamojo būsto nuomos arba verslo, prekybinių patalpų nuomos vertikalėse. Taip pat turime nemokamą sprendimą smulkesniems nuomininkams, kurie nuomoja iki dviejų objektų“, – dėsto verslininkas.
Konkurencija – paskata siekti daugiau
Paklaustas apie konkurenciją, su kuria tenka susidurti sukantis NT rinkoje, pašnekovas atsako, kad šį dalyką reikia tiesiog priimti, nes jis skatina įmonę tobulėti. „Verslas – tai savotiškas sportas, rungtyniavimas. Kas geriausiai patenkins klientų poreikius, tas ir laimės“, – sako A. Čepkus ir priduria, kad konkurencija egzistuoja visur ir svarbiausia jos nebijoti.
Taigi konkurencija įmonei nebuvo esminis iššūkis. Esminis sunkumas, su kuriuo teko susidurti, yra rinkos Lietuvoje dydis. „Manau, tai aktualu daugumai Lietuvos B2B startuolių, todėl ilgai nedelsdami išplėtėme veiklos geografiją ir dabar aktyviai veikiame Lietuvoje ir Lenkijoje“, – sako pašnekovas. Žinoma, tam reikalingos ir nemenkos investicijos. Verslininkas į startuolį investuotą sumą prilygina geram butui Vilniaus senamiestyje: „Džiaugiamės, kad mumis patikėjo geriausias Rytų ir Vidurio Europos startuolių akceleratorius „Startup Wise Guys“ ir investavo į mus šalia mūsų pačių įdėtų investicijų sukuriant produktą.“
Žinoma, tai tik pradžia. Pašnekovas neslepia, kad tikslų greitai augti ir plėstis netrūksta, tačiau greičiui palaikyti reikia pinigų ir investicijų. Šiuo metu, anot verslininko, „Properenty“ atsipirkti galėtų jau po metų, bet kol kas siekiai yra kiti: „Manau, dėl aktyvios plėtros sieksime naujų investicinių galimybių, didinsime klientų skaičių, plėsime geografiją ir auginsime kompanijos vertę.“
Geriausia rinkodaros priemonė – aktyvūs pardavimai
Pagrindinė priemonė, kuria „Properenty“ įkūrėjai naudojosi, siekdami paskleisti apie save žinią, buvo viešieji ryšiai: „Kaskart, kai apie mūsų veiklą parašomas straipsnis ir jis atsiduria portaluose, turime labai daug užklausų ir naujų paskyrų atidarymo intensyvumą.“ Be to, įmonė itin aktyviai naudojasi „Google“, „Facebook“ reklamos tikslinėms auditorijoms galimybėmis. Vis dėlto verslininkas teigia, kad, siekiant pritraukti daugiau potencialių klientų, bet kurio B2B verslo patikimiausia rinkodaros priemonė yra aktyvūs tiesioginiai pardavimai.
Be abejo, šalyje prasidėjęs karantinas ne vienam verslui pakoregavo veiklos planus. Tačiau A. Čepkus teigia, kad labai drastiškai tiesioginiai pardavimai nebuvo sutrikdyti: „Kadangi mūsų veikla sutapo su karantino laikotarpiais, nebuvome paveikti labai stipriai. Aišku, jei karantino nebūtų buvę, manau, turėtume kur kas geresnius rezultatus, nes pardavimai ir kelionės vyktų sklandžiau.“
Patarimas verslininkams – nebijoti veikti ir drąsiai priimti iššūkius
Pašnekovas teigia, kad bet kokiam pradedančiajam verslininkui ar tiesiog žmogui, turinčiam potencialią verslo idėją, svarbiausia veikti: „Kuo ilgiau nešiositės idėją galvoje, tuo didesnė tikimybė, kad rasite priežasčių, kodėl ji bloga, o kuo anksčiau pradėsite daryti, tuo greičiau rasite kelius, modifikuosite pirminę idėją ir pasieksite sėkmę.“ Be to, labai svarbu neabejoti savimi. Klysta visi, kurie daro, bet siekiant tobulėti, tai yra tiesiog būtina. A. Čepkus teigia, kad „auginti startuolį yra velniškai įtemptas, kartais gniuždantis ir daug žinių reikalaujantis darbas“, todėl itin svarbu dirbti su savimi, tvirtėti ir augti kartu su verslo iššūkiais. Galiausiai, jeigu nusprendėte kurti verslą, apsupkite save stipriais žmonėmis – nesvarbu, ar tai bus investuotojai, draugai, siekiantys panašių svajonių, ar kiti startuolių įkūrėjai, su kuriais reguliariai pietausite. „Tampame tuo, kokia aplinka mus supa, todėl susikurkite tokią aplinką kuri padėtų jums lengviau nueiti ten, kur norite, ir tapti tuo, kuo norite“, – pataria „Properenty“ įkūrėjas.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.