Karantinas pastūmėjo pradėti mėsainių verslą
2020.10.01
Temos: Startuolis, Verslo pradžia.
Nors pavasarį įsisiūbavusi pandemija daugelį verslų sustabdė, kai kuriems ji įkvėpė naujų idėjų. Būtent vieną jų pagavo ir Justas Blaževičius (24), gimtojoje Ignalinoje atidaręs išsineštinio maisto vietą „Forest Grill“, kurios neaplenkia nė vienas turistas.
Jaunatviškas veržlumas paskatino pradėti verslą
„Forest Grill“ buvo atidarytas kovo viduryje, pačioje pandemijos bei suvaržymų pradžioje. Nors pradžia buvo gana pasyvi, visu pajėgumu mėsaininė pradėjo dirbti gegužę. „Karantinas atidarymo datos turbūt nepakeitė, o labiau pastūmėjo veiklą pradėti. Kai esi jaunas, o kišenėse švilpauja vėjai, tačiau turi daug ryžto ir didelių ambicijų pradėti tai, apie ką svajojai, be to, atsiranda galimybė iš mažų investicijų padaryti tai, kas turbūt sukurs mažame mieste istoriją, tad imi ir darai“, – sako pašnekovas.
Nors J. Blaževičius yra vienintelis „Forest Grill“ įkūrėjas, jis neslepia, kad prie šio greitai įgyvendinto projekto prisidėjo gausus būrys bičiulių, kurie padeda iki šiol: „Šiuo metu „Forest Grill“ yra pagrindinė mano veikla ir klausimas, ar spėčiau prie kažko kito prisidėti bent menku indėliu. Nors oficialiai sezoną uždarėme, tačiau dabar pats geriausias laikas atiduoti visą save ruošiantis kitiems metams. Norisi viską padaryti triskart stipriau.“
Uždarė sezoną, bet vis dar maitina Ignalinos gyventojus ir jos svečius
Visiems kuriantis didžiuosiuose miestuose, jaunasis verslininkas, praradęs visus pajamų šaltinius sostinėje, grįžo karantinuotis į Ignaliną. Konkurencijos nebuvimas taip pat buvo vienas iš veiksnių, paskatinusių pradėti verslą Ignalinoje. Nors planavo mėsaininės veiklą tęsti tik šiltuoju sezonu, tačiau, sulaukęs daugybės užklausų, veiklą iš dalies pratęsė: „Patį sezoną kaip ir uždarėme. Tačiau jaunatviškas veržlumas ir turbūt noras įrodyti bei paneigti, kad Ignalina sezoninis miestas ir rajoninė stagnacija egzistuoja, paskatino bent savaitgaliais suteikti galimybių savam miestui gauti kokybišką produktą, kuriuo džiaugėsi sezono metu, o ir šiaip liūdnoka matyti, kad verslai kuriasi tik šiltajam sezonui.“
Verslas įsisuko labai greitai ir sėkmingai
Situacijos nenuspėjamumas, pašnekovo teigimu, nebuvo stabdys verslui: „Vieną dieną tvarkausi dokumentus VMVT, kitą dieną VMI, trečią dieną kepu ir džiuginu vietinius naujovėmis mažame mieste. Sunkumai turbūt buvo spręsti, kaip viską reikės vystyti toliau, nes tomis sąlygomis, kuriomis dirbau, negalėjau ilgai tęsti veiklos. Virtuvėje trūko erdvės, geros ventiliacijos, tad teko statyti net atskirą namuką, kuriame įrengiau visiškai profesionalią virtuvę su šaldomais stalais ir viskuo, ko reikia profesionaliai maisto gamybai.“
Dažnai verslai gyvavimo pradžioje laikosi gana sudėtingai, tačiau šiuo atveju viskas vyko greitai ir lengvai. Labai greitai pastebėjęs, kad verslui sekasi puikiai, J. Blaževičius suprato, kad laikas plėstis. Viso sezono metu savivaldybių atstovai bei verslininkai norėjo „Forest Grill“ perkelti pas save. Šiuo metu atostogaujantis verslo įkūrėjas užsimena apie kito vasaros sezono ieškomą erdvę verslui, kuri klientus džiugintų ne tik maistu, bet ir šiuolaikiniu interjeru bei gėrimais.
Konkurentų neturi
Verslininkas tvirtina, kad su savo produktu nei Ignalinoje, nei aplinkiniuose miestuose konkurencijos nejaučia: „Su savininkais palaikome šiltus ryšius ir pats kartais užklystu sulapnoti vieno kito jų gaminio! Žmonės patys atsirenka, ką nori valgyti. Aš, norėdamas jaukiai praleisti vakarą su šeima ar draugais ir taure vyno bei gražiu vaizdu, tikrai pasirinksiu restoraną, kuris man užtikrins būtent tai, ką noriu gauti. Mėsainiai – naujovė, kokybė ir gerai iškomunikuotas produktas, kuris kelia didelį susižavėjimą žmonėms. Greita, skanu, kokybiška ir, kiek pastebėjau, žmones traukia. Per šią vasarą turbūt nebuvo nė vieno turisto, kuris būtų neužsukęs pas mane paragauti mėsainio su brandinta jautiena ir nepasakęs vieno kito gero žodžio bei šilto linkėjimo.“
Išsiskiria kokybe
„Forest Grill“, priešingai nei dauguma kitų tinklų, nesiūlo staliukų ar zonų, kur galima suvalgyti užsisakytą maistą. Viskas vyksta išsinešimo principu. Tačiau gausus būrys gerbėjų neapeina mėsaininės dėl itin kokybiško maisto pasirinkimo.
„Išsiskiriame turbūt labai daug kuo… Pirmas dalykas – gaminame tai, ko aplink nėra. Antra, gaminame iš pačių kokybiškiausių ir kruopščiai atrinktų produktų: brandinta jautiena, kokybiški sūriai, daržoves taip pat stengiamės auginti patys šiltnamiuose be visokių papildomų E priedų. Taip pat kepame ant vienų kokybiškiausių keraminių kepsninių „Kamado“, kas skoniui prideda malonų dūmo kvapą. Taip pat esu dirbęs nemažai geriausių ir populiariausių restoranų Lietuvoje, tad žinau, kaip sėkmingai iškepti bei išrūkyti mėsą jos neperkepant. Klientas, užsisakęs jautienos mėsainį, visada bus paklaustas, kaip iškepti mėsą, apšviestas, kodėl jautieną galima kepti ir vidutiniškai, ir dar mažiau, ir tikiu, kad visada gaus mėsą iškeptą taip, kaip norės“, – pasakoja J. Blaževičius.
Atidaryti verslą nebuvo finansiškai skausminga
Dažnam bijant verslo pradžios dėl didžiulių išlaidų, „Forest Grill“ įkūrėjo atveju įvyko priešingai – būtent mažos išlaidos paskatino pradėti: „Kepsninę jau turėjau anksčiau, tik po to nupirkau dar vieną. Visos investicijos buvo labiau techninės: gruzdintuvės ir kt. Net tiekėjų sąrašus buvau susivedęs dar nuo tų laikų, kai dirbau virtuvėse Vilniuje. Po to tik atsirado nemenka investicija į virtuvę, kurią pastatėme. Nerūdijančiojo plieno stalai, šaldomi stalai – šaldytuvai, ištraukimo ir ventiliacijos sistemos – viskas, ko reikia kokybiškam darbui.“
Pašnekovas įsitikinęs, kad pagrindinės išlaidos laukia ateityje, kai reikės įsirengti patalpas, gauti licencijas ir pan. Tačiau jaunatvišku užsidegimu apsiginklavęs verslininkas tiki, jog šios išlaidos atsipirks, nes pritrauks dar daugiau naujų lankytojų.
Socialiniai tinklai padėjo apie save pranešti klientams
Daugeliui laužant galvą, kaip apie save pranešti auditorijai, J. Blaževičiui viskas įvyko greitai ir natūraliai socialiniuose tinkluose: „Bičiulis sukūrė nerealiai gražų logotipą, viršelį… Pakviečiau draugus pamėgti puslapį, kai viskas daugmaž įsivažiavo, nufilmavome gražų reklaminį klipą, pasidarėme profesionalių fotosesijų, tada susidomėjimas atsirado iš didžiausių spaudos portalų, tokių kaip „Lrytas“„15min“, „Delfi“, atsirado radijas… Apsišvietėme turbūt taip, kad apie mus girdėjo visi, net mažieji krašteliai. Buvo smagu matyti, kaip viskas auga nuo 10 iki 150 klientų per dieną.“
Pradedantiesiems linki veikti
Svajojantiesiems apie savo verslą „Forest Grill“ įkūrėjas linki mažiau kalbėti, tačiau greičiau vystyti idėją: „Kiekviena gyvenimiška patirtis, nesvarbu, vykusi ar ne, vis tiek yra patirtis. Sunkus darbas ir gebėjimas savo sukurtu produktu padaryti žmogų laimingą yra pati didžiausia motyvacija. Tad palinkėčiau visiems, kad ta motyvacija net sunkiausiais laikotarpiais neišblėstų.“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.