...

Išgryninti startuolio idėją padėjo būsimi vartotojai

Verslas

2018.02.05

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: .

Išgryninti startuolio idėją padėjo būsimi vartotojai

Gediminas Ratkevičius ir Domantas Čiuldė BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.

Kaunietis Domantas Čiuldė (29) kartu su vaikystės draugu Gediminu Ratkevičiumi įveikė ilgą ir nelengvą idėjos vystymo ir įmonės kūrimo kelią, kol pagaliau atsirado pažangus technologinis startuolis „iDenfy“.

Idėja išaugo

D. Čiuldė sako nuo vaikystės domėjęsis technologijomis ir drauge su jomis besikeičiančiomis saugumo sistemomis. Ilgainiui jis suprato, kad savo pomėgį gali puikiai pritaikyti kurdamas verslą. Pastebėjęs gana dažną problemą, kai įmonės gauna e. mokėjimus iš vogtų banko kortelių ir dėl to nukenčia, nutarė, kad gali tai išspręsti.

„Norėjome identifikuoti šiuos mokėjimus, tikrinant pirkėjo IP adresą, asmens tapatybės dokumento tikrumą, mobiliojo telefono vietą, socialinių tinklų aktyvumą pirkėjo vardu bei pavardę ir panašius kriterijus“, – prisimena pašnekovas.

Vis dėlto, pradėjus susitikinėti su potencialiais klientais, įmonių atstovais, paaiškėjo, kad užmojai per maži, o pačią idėją vertėtų pakreipti kiek kitaip. „Susitikę su keletu potencialių klientų, gavome grįžtamąjį ryšį, kad ši paslauga nėra pirmenybinė, galbūt Lietuvos mastais ši problema nėra tokia didelė, kokią matėme užsienyje. Tačiau susitikimų metu gavome ir papildomos informacijos, kad per pusę metų Lietuva planuoja priimti įstatymo pakeitimus, susijusius su elektroniniu tapatybės patvirtinimu, rodant ir sutapatinant asmens dokumento informaciją ir nuotrauką su jo realiu veidu, kurie taptų alternatyva mobiliajam parašui. Tad mūsų nauja idėja ir paslauga virto iš pridėtinės vertės į būtinybės“, – apie sėkmingą virsmą pasakoja D. Čiuldė.

Laimi pridėtine verte ir unikalumu

 

„Galėčiau teigti, kad veido atpažinimas sudaro tik 10–15 proc. mūsų siūlomos paslaugos ir sėkmės, nes daug dėmesio skiriame patogiam sistemos naudojimui, jos įdiegimui ir panašioms detalėms.“

D. Čiuldė.

 

Technologinių startuolių būrys Lietuvoje iš tiesų gausus. Pašnekovas neslepia – čia vyrauja stipri konkurencija, kiekvienas siekia būti unikalus ir pastebėtas. „Konkurentų rinkoje yra tikrai nemažai ir labai stiprių. Norinčiųjų bendradarbiauti dar nesutikome, tačiau manau, kad tai yra natūralus konkurencijos dėsnis. Siekiame išsiskirti, sukurdami pridėtinę vertę – aukštą aptarnavimo lygį bei inovatyvesnes technologijas, kurios suteikia pridėtinę paslaugos kokybę ir paprastesnį naudojimą galutiniam vartotojui“, – pasakoja D. Čiuldė.

Be to, „iDenfy“ unikalus tuo, kad visą programinį kodą verslininkai kūrė patys, o vienas pagrindinių jų tikslų – vartotojui patogus sistemos naudojimas. „Veido atpažinimas nėra naujiena technologijų pasaulyje, tačiau visas mūsų programinis kodas yra unikalus ir parašytas mūsų pačių, girdint ir reaguojant į kliento poreikius, taip pat yra nemažai detalių, kurias įgyvendinę užtikriname, kad maksimaliai atitiktume įstatymo reikalavimus. Galėčiau teigti, kad veido atpažinimas sudaro tik 10–15 proc. mūsų siūlomos paslaugos ir sėkmės, nes daug dėmesio skiriame patogiam sistemos naudojimui, jos įdiegimui ir panašioms detalėms“, – teigia D. Čiuldė.

Šešiaženklės investicijos

Darbus su „iDenfy“ du draugai pradėjo 2016 m. pabaigoje. Kurį laiką dirbo dviese, neturėdami net nuosavo biuro. Anot pašnekovo, tai nebuvo lengva: slėgė ir finansiniai, ir psichologiniai klausimai.

„Pradžioje didžiausias iššūkis buvo plėtoti sistemą ir dirbti negaunant susijusių pajamų – eikvoti ne tik santaupas, bet ir savo laiką. Tačiau, gyvendami šio projekto idėja, nuolat sugalvodavome vis įvairesnį sistemos pritaikymą bei naujų produktų, kuriuos būtų galima įgyvendinti ateityje. Tai mus ir varė į priekį“, – teigia D. Čiuldė.

Jis pasakoja, kad kitas natūralus žingsnis buvo investicijų paieška. Tuomet jauniems verslininkams tai atrodė pats reikšmingiausias etapas, todėl jam buvo skirta daug dėmesio. Įdėtos pastangos atsipirko su kaupu. „Turėjome kelis susidomėjusius investuotojus, bet pasirinkome tuos, kurie pateikė tinkamiausią ir galbūt konkrečiausią pasiūlymą, nes tuo metu laikas ir bendros minties su investuotojais radimas atrodė svarbiausi kriterijai, norint įgyvendinti sėkmingą projekto plėtrą. Šiuo metu gautų investicijų suma jau šešiaženklė. Manau, kad sėkmės kriterijai pritraukiant investicijas yra tinkamas produktas, turintis paklausą tuo metu, ir aiškus jos įgyvendinimo bei pardavimo planas“, – atskleidžia pašnekovas.

Įmonė nuo dviejų draugų verslo išaugo į rimtą, aštuoniems žmonėms darbo vietas sukūrusį verslą, įsikūrusį „Santakos slėnyje“. Pašnekovas atskleidžia, kad sustoti čia tikrai neketina ir nuolatos ieško pastiprinimo savo augančiai komandai.

Žingsnis į tarptautinę rinką

Sistemą po birželį Seimo priimtų papildomų reikalavimų, atsiskaitant tiek grynaisiais pinigais, tiek atliekant elektroninius mokėjimus, ėmėsi diegti ir Lietuvoje įsikūrusios kredito įstaigos, sutelktinio skolinimo platformos, draudimo bendrovės bei P2P sektoriaus atstovai. “Nepaisant startavusių pardavimų Lietuvos rinkoje, šiuos veiklos metus pradėjome pasirašydami sutartį su viena Kinijos įmone. Tikėjomės, kad pirmą žinsgnį žengsime vienoje iš Baltijos šalių, o startavome viename tolimiausių regionų – šis faktas dar kartą įrodo, kad savo verslo srityje neturime jokių geografinių barjerų. Taip pat derames sąlygas ir funkcionalumą su viena iš kripto valiutų keityklų bei keliomis savo kripto valiutą steigiančiomis įmonėmis – sekmės atveju, netiesiogiai pradėtume bendradarbiavimą su keliasdešimt skirtingų pasaulio šalių”, – teigia D. Čiuldė.

Stebėti paklausą

Remdamasis savo sėkminga patirtimi, D. Čiuldė kitiems pradedantiesiems linki nenusiminti, jeigu idėja vystant verslą keičiasi, nes kartais tai gali atnešti labai gerų rezultatų. „Technologijų ir startuolių rinka yra jauna, tačiau konkurencija joje sparčiai didėja. Palinkėčiau atkreipti dėmesį į kuriamos technologijos paklausą. Jeigu bus paklausa, o ne tik asmeninis įsitikinimas, bus ir sėkmingas rezultatas. Jeigu pasirinkta rinka yra itin konkurencinga, privaloma siūlyti papildomą vertę. Neatsižvelgiant į paminėtus aspektus, labai svarbus ir užsispyrimas bei drąsa žengti pirmąjį žingsnį, kaip rašoma ir daugumoje motyvacinių knygų. Mūsų pirminė idėja taip ir nebuvo įgyvendinta, tačiau iš jos gimė dabartinė“, – tikina „iDenfy“ bendrakūrėjis.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.