Įkūrė verslą, kad paskatintų rankdarbių kūrėjus

Verslas

2020.07.31

Autorius: Julija Kuliešiūtė

Temos: , .

Įkūrė verslą, kad paskatintų rankdarbių kūrėjus

Turbūt dažnas iš mūsų yra išgyvenęs galvos skausmą rinkdamasis dovanas. Jei norisi unikalesnio, niekur nematyto produkto, tenka nemažai naršyti internete arba lankytis mugėse. Į tokią pačią situaciją papuolęs programuotojas Tautvydas Šlėgaitis iš Vilniaus (31) sukūrė platformą „Mažosios pėdutės“. Šios el. parduotuvės misija ne tik pardavinėti lietuvių rankdarbių kūrėjų gaminius, bet ir garsinti smulkiuosius verslininkus.

Skatina smulkųjį verslą

T. Šlėgaičio idėja gimė visiškai atsitiktinai. Būtų nesąžininga nepaminėti, kad „Mažosios pėdutės“ atlieka altruistinę misiją ir prisideda prie lietuviško smulkiojo verslo išsaugojimo. „Platformos idėja kilo prieš praeitas Kalėdas beieškant dovanų. Dar dabar prisimenu, kad tada tai buvo gana sunku ir paieškos „Facebook“, „Instagram“ bei kituose socialiniuose tinkluose užtruko ilgą laiką, todėl ir pamaniau, kodėl gi nepadarius tokios platformos, kurioje rankų darbo prekės vaikams būtų vienoje vietoje. Sukūrus verslą labai sunku būti pastebėtam ir galų gale iš savo hobio uždirbti. Platformos „Mažosios pėdutės“ tikslas yra būtent toks – padėti smulkiajam lietuviškam verslui populiarėti ir plėstis, taip pat skatinti Lietuvos gyventojus mieliau rinktis lietuvišką prekę“, – pasakoja pašnekovas.

„Mažųjų pėdučių“ įkūrėjas neslepia, kad pradžia buvo sunki dėl ribotų finansinių galimybių: „Pirmas dvi savaites buvo tikrai labai sunku. Neturėjome lėšų, kurias galėtume skirti rinkodarai, tad reikėjo pasitelkti socialinius tinklus.“

Per keletą mėnesių išbandžius savo pastangas kuriant „Facebook“ ir „Google“ reklamas, tai tapo efektyviu įrankiu norint tapti žinomiems. Visgi, kol platforma daugiau hobis nei darbas, didelio pelno nesitikima. Pašnekovo teigimu, šiuo metu orientuojamasi į Lietuvos kūrėjų garsinimą, o gaunama nauda skiriama svetainei tobulinti ir rinkodarai: „Mes, kaip platforma, Lietuvos rinkoje nesistengiame pasidaryti pelno. Viską, ką uždirbame, išleidžiame reklamuodami mūsų kūrėjų darbus. Galutinis planas yra reklamuoti bei siųsti lietuviškas prekes visame pasaulyje.“

Juokai virto investicijomis

Nors „Mažųjų pėdučių“ įkūrėjas startavo visai neseniai, gegužės 17 d., su šia platforma jis jau dirba ne vienas. Po mėnesio veiklos prisijungė ir kaimynas Tomas Rimkus, su kuriuo anksčiau buvo kalbama apie darbą kartu: „Su Tomu nuolat juokaudavome, kad jis čia investuos ir darysime kartu. Vieną kartą Tomas juokaudamas pasakė, o kodėl gi ne, pašnekam apie tai rimčiau.“

Šiandien su platforma dirba du savo srities profesionalai: Tautvydas yra programuotojas, o Tomas – IT administratorius. Natūralu, kad, sukūrus savo produktą, atsiranda ir naujų, dar neišbandytų sričių. „Žinių trūko iš rinkodaros pusės. Kadangi turiu daug metų programavimo patirties ir kasdien dirbu su tuo, ta dalis buvo lengva. Todėl ir reikėjo Tomo pagalbos, jis rūpinasi visa rinkodaros bei verslo dalimi, aš programavimu. Tomui tai buvo iššūkis, bet jis daug domisi ir, kai pritrūksta žinių, šiais laikais yra internetas, tad strategijų bei žinių galima rasti ten“, – pasakoja T. Šlėgaitis.

El. prekyba kiekvienam

Kol dauguma rankdarbių autorių nežinioje laukia artėjančių mugių, kurios gali neįvykti dėl antros koronaviruso bangos, pradėti prekybą platformoje „Mažosios pėdutės“, pasak pašnekovo, užtrunka vos kelias minutes: „Pas mus galima užsiregistruoti patiems, o sukurti parduotuvę be galo paprasta – tai galima padaryti net telefonu. Tiesa, kiekviena parduotuvė atidžiai prižiūrima, prašome padaryti reikiamus pakeitimus, kad atitiktų mūsų nustatytą standartą. Padarius pakeitimus ir kai parduotuvė jau atitinka mūsų standartą, mes ją patvirtiname ir galima pradėti internetinę prekybą. Kai kūrėjas patvirtinamas, jam sukuriamas ir asmeninis puslapis, kur yra tik jo prekės.“

Vartotojai pamiršo unikalumą

Platformos „Mažosios pėdutės“ įkūrėjas pastebi, kad Lietuvoje yra daug rankdarbių gamintojų, kurie pranoksta masinės prekybos vietas. T. Šlėgaitis neigia mitą, kad rankų darbo produktai yra brangūs, ir atkreipia dėmesį į autentiškumą bei kokybę: „Esame įpratę pirkti masinės gamybos prekes, tai jau tapo standartu, bet pamirštame, kad rankų darbo prekės yra gerokai kokybiškesnės ir unikalesnės. Lietuvoje pagaminama neįtikėtinų gaminių, kurių dauguma net nepastebi, ypač vaikiškų prekių. Juk kūdikio odelė tokia jautri, kam mažyliui duoti plastikinius bei sintetinius žaislus, kai galima už prieinamą kainą įsigyti kokybiškų ekologiškų žaislų bei drabužėlių. Žmonės mano, kad rankų darbo gaminiai kainuoja labai daug, bet, palyginti merinosų vilnos megztukus parduotuvėje, kurie gaminami masiškai ir mūsų platformoje, kaina beveik panaši, o rankų darbo kokybė dažniausiai pranoksta masinės gamybos.“

Trys T. Šlėgaičio patarimai verslui

  1. Kantrybė – tikėkite savo idėja ir turėkite kantrybės.
  2. Žinios – tobulinkite savo žinias, kartu tobulės ir jūsų verslas.
  3. Eksperimentuokite – bandykite naujus dalykus, naujas strategijas ir matysite, kas veikia ir kur galite koncentruotis.

Ekspertai

Tautvydas Šlėgaitis

Tautvydas Šlėgaitis

Įkūrėjas, programuotojas / Mažosios Pėdutės

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.