Duomenis ir kūrybiškumą įdarbinęs startuolis sėkmingai veikia JAV rinkoje
2021.09.30
Temos: Startuolis, Verslo pradžia.
Startuolis, pasitelkdamas duomenis ir kūrybiškumą, padeda prekių ženklams užmegzti prasmingus santykius ir įgyti naujų klientų. Tai lietuvių įmonė „Fullreach“, dirbanti su JAV finansinių technologijų (Fintech) ir efektyvios izoliacijos (Insutech) sektorių įmonėmis.
Startuolio įkūrėjai – daug patirties sukaupę verslininkai: Tadas Čekavičius, anksčiau padėjęs į Lietuvos rinką atvesti visiems gerai žinomą „Bolt“ kompaniją, Mantas Urnieža, turintis devynerių metų patirtį didžiausiose technologijų įmonėse ir Algimantas Padegimas, didelę dalį savo karjeros skyręs bankiniam ir alternatyvaus finansavimo sektoriui. Algimantas komandai suteikė daug įžvalgų apie visą finansinių technologijų sektorių.
„Mūsų tikslinė rinka – JAV startuoliai, kurie veikia finansinių technologijų ir e. prekybos sektoriuose. Klientai dažniausiai yra dvejopi. Tai bendrovės, kurios jau realiai veikia JAV rinkoje ir nori joje sparčiau augti, todėl ieško tam tinkamų inovatyvių sprendimų. Taip pat įmonės, kurios veikia už JAV ribų, tačiau nori įžengti į milžinišką ir perspektyvią rinką, pasitelkdamos pažangiausius metodus“, – pasakoja įkūrėjai.
Svarbiausia – klientas
Startuolio „Fullreach“ veiklos principas paremtas tuo, kad kiekvienos funkcijos ir pasirinkimo centre – klientų duomenų platforma. Šis technologinis sprendimas leidžia sukurti bendrą sistemą, kuri prieinama ir kitoms įžvalgoms: santykių su klientais valdymas (CRM), tinklalapių formos, socialiniai tinklai, e. komercijos sprendimai ir pan.
„Siekiame įmonėms pasiūlyti klientų pritraukimo ir išlaikymo sprendimus, kurie leistų sumažinti rinkodaros išlaidas ir dar labiau – klientų įsigijimo išlaidas (CAC). Kuriame į klientą orientuotus sprendimus, suteikiančius galimybę įmonėms laiku ir efektyviai priimti sprendimus“, – pasakoja pašnekovai.
Kalbėdami apie konkurentus, „Fullreach“ įkūrėjai nelinkę daugžodžiauti. Jų teigimu, artimiausi konkurentai šiuo metu yra „BlueConic“, „Segment“ ir keletas kitų smulkesnių rinkos žaidėjų. Verslininkai intriguoja sakydami, kad artimiausiu metu turėtų būti pradėta įgyvendinti patobulinta, dar daugiau konkurencinio pranašumo sukursianti idėja. Ji padės pakeisti klientų pritraukimo ir išlaikymo sprendimus, tačiau kol kas atvirauti apie novatorišką idėją, kaip sako pašnekovai, dar anksti.
Asmeninės rinkodaros inkubatorius
Paklausti, kaip kilo idėja kurti tokio pobūdžio startuolį, verslininkai patikina, kad viską lėmė ilgametė komandos patirtis auginant startuolius Europoje. Tai leido pamatyti, kuo gyvena verslai ir kaip jie stokoja skirtingo požiūrio į kylančias problemas.
„Supratome, kad turime padėti kitoms įmonėms, kurdami sprendimus, kurie leistų joms pritraukti naujų klientų ir išlaikyti esamus mažesnėmis sąnaudomis. Be to, matome, kad pinigų suma, išleista pritraukti klientų, yra gana didelė ir dažnai naudojama neefektyviai. Todėl dėmesį sutelkėme į įrankių kūrimą, kurie padėtų įmonėms vykdyti efektyvią asmeninės rinkodaros (person-based marketing arba PBM) veiklą ir sumažinti klientų pritraukimo išlaidas. Kartais „Fullreach“ dėl šios priežasties vadiname PBM inkubatoriumi“, – pasakoja verslininkai.
Investicijos ir kiti pasiekimai
Prieš mažiau nei metus savo veiklą pradėjęs startuolis jau gali pasidžiaugti sėkme. Dar vidurvasarį „bzn start“ rašė apie „Fullreach“ sėkmingai pritrauktą ketvirčio milijonų eurų investiciją. Ji gauta dalyvaujant privataus kapitalo fondui ir akceleratoriui „Kalista Ventures“, daugiausia investicijų skirta iš JAV rizikos kapitalo fondo „Launchpad Capital“, veikiančio San Fransiske. Vis dėlto pašnekovai pabrėžia, kad per šiuos metus būta ir įvairių sunkumų.
„Mūsų pirmasis didelis iššūkis buvo steigti įmones Vilniuje ir Delavero valstijoje. Įmonėms steigti visada reikia tam tikrų pastangų ir dėmesio, ypač kai planuojate veikti daugiausia JAV. Kaip galite įsivaizduoti, tai šiek tiek užtruko. Kita kliūtis buvo tinkamos komandos suformavimas, nes žmonės, su kuriais dirbsite, visada yra tikrasis jūsų sėkmės raktas. Nuo vasaros pradžios padvigubėjome ir vis dar ieškome duomenų inžinierių, konversijų optimizavimo ir e. pašto automatizavimo ekspertų, turinčių tą patį siekį ir ambicijas. Matome, kad rasti tinkamų žmonių yra sudėtinga daugelyje pramonės šakų, o pradedantiesiems tai ypač sunku“, – atvirauja startuolio įkūrėjai.
Pašnekovai pripažįsta, kad didžiulės ambicijos, kurių turi visa komanda, yra nepamainoma varomoji jėga. Kartu tai ir nemenkas iššūkis, nes reikia suvaldyti procesus, priimti rizikingus, dar niekur nematytus sprendimus ir bandyti juos įvesti į rinką.
Parengta pagal Startup Lithuania duomenis.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.