...

„Caffeine“ veiklą plėtoja Skandinavijoje

Verslas

2020.03.11

Autorius: Ugnė Mažonaitė

Temos: , .

„Caffeine“ veiklą plėtoja Skandinavijoje

Reitan Convenience Lietuva“ generalinis direktorius Vigintas Bartasevičius asmeninio albumo nuotr.

Pirmasis „Caffeine“ atidarytas daugiau nei prieš dešimtmetį, o šiandien tai neatsiejama įvairių miestų dalis. Išsineštinės kavos kultūros pradininkai Lietuvoje, dabar jau žinomi ir Latvijoje, Estijoje bei JAV, plečiasi į Skandinaviją – Norvegijos ir Danijos sostines. Oslo ligoninėje „Caffeine“ duris atvėrė dar lapkritį, o Kopenhagos oro uoste atidarymas numatomas balandį. Apie tokį sprendimą mintimis dalinasi „Reitan Convenience Lietuva generalinis direktorius Vigintas Bartasevičius. 

„Caffeine“ tampa „Reitan Convenience“ dalimi

Pasiekti ir įsitvirtinti Skandinavijos rinkoje – daugelio siekiamybė, tačiau tai nėra lengva užduotis. Tad kaip nutiko, kad lietuviškajam „Caffeine“ pavyko tai pasiekti? Anot V. Bartasevičiaus, 2019 m. „Reitan Convenience“ įsigijo 100 proc. UAB „Keturi kambariai“, valdančios „Caffeine“ kavines, akcijų: „Taip buvo nupirktos kavinės Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje, bet ne JAV. Kadangi „Reitan Convenience“ veikia septyniose šalyse (Norvegija, Danija, Švedija, Suomija ir jau minėtosios Baltijos šalys), plėtra į kitas šalis yra natūrali. Norvegiško kapitalo įmonė „Reitan Convenience“, kurios dalis ir „Reitan Convenience Lietuva“, yra viena iš greito apsipirkimo rinkos lyderių, jai priklauso ir „Narvesen“ bei „Lietuvos spauda“.

Kavos gerbėjai skandinavai

Skandinavijoje kavos kultūra populiari ir gerai išplėtota. Nė viena regiono šalis pati kavos pupelių neaugina, tačiau, įvairių apklausų duomenimis, čia gyventojai išgeria net 9–12 kavos puodelių per dieną. Taigi ir paklausa, ir kavinių pasiūla yra nemaža, bet „Reitan Convenience Lietuva“ generalinis direktorius mano, kad „Caffeine“ taip pat turėtų pasisekti: „Šiuo metu „Caffeine“ nėra išskirtinis Skandinavijos šalyse, tačiau, žinant sėkmę, lydinčią Baltijos šalyse, bandysime panašų modelį taikyti ir ten, kad pelnytume populiarumą ir išskirtinumą. Pirmasis pavyzdys Oslo ligoninėje rodo, kad einame teisinga linkme.“

Neatsižvelgiant į šalies ar regiono dydį, konkurencija yra visur. „Konkuruojame su visais kavos pardavėjais, tad vieno ypatingo neišskirčiau, – sako V. Bartasevičius ir priduria, kad „Caffeine“ kavinės Skandinavijoje savo lankytojus pasitiks pažįstamu dizainu, tačiau bus ir naujovių bei ypatybių, būdingų būtent tai šaliai: – „Caffeine“ Skandinavijoje nebus toks pat kaip Lietuvoje. Išlaikysime vienodą stilių, prekių ženklo atpažįstamumą, tačiau gali skirtis asortimentas ir net kavos poskonis. Į tai atsižvelgs kiekviena šalis pagal savo kavos gėrimo kultūros ypatumus.“

Kavinės, į kurias vis norisi užsukti

Potencialūs konkurentai nėra vienintelis iššūkis, su kuriais tenka susidurti norintiesiems įsilieti į naują rinką. V. Bartasevičius įvardija ir kitus aspektus, į kuriuos labai svarbu atkreipti dėmesį: „Visų pirma skandinavus reikės supažindinti su „Caffeine“ prekių ženklu ir įpročiu kavą gerti pas mus. Žinoma, visų pirma labai svarbu rasti geriausias vietas ir jose įrengti kavines, į kurias vis norisi užsukti.“ 

Pirmosioms kavinėms atidaryti pasirinktos vietos nėra miesto centre, tačiau, anot pašnekovo, nevertėtų pamiršti ir kitų reikšmingų dalykų, tokių kaip galimas lankytojų skaičius: „Atidarydami naują parduotuvę ar kavinę, visada ieškome srautingiausių vietų. Ligoninės, oro uostai, stotys yra vienos iš jų.“

Pirmųjų „Caffeine“ kavinių sėkmingo įsitvirtinimo Osle ir Kopenhagoje atveju planuojama nesustoti ir ieškoti naujų erdvių. „Akivaizdu, kad viena kavine neapsiribosime. Svarbiausia, kaip ir minėjau, rasti vietas, kuriose kavinės būtų patraukliausios ir reikalingiausios“, – teigia V. Bartasevičius.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.