Galimybės startuoliams Skandinavijoje

Verslas

2016.03.17

Autorius: Kristina Augustinaitė

Temos: , , .

Galimybės startuoliams Skandinavijoje

„Business Sweden“ viceprezidentu ir rytų Europos regiono vadovas - Mantas Zalatorius. Asmeninio albumo nuotr.

Jauno verslo kūrimo idėja ypač gaji Skandinavijoje – ne veltui šis kraštas didžiuojasi ilgametėmis startuolių kūrimo tradicijomis. Apie tai, kokie startuoliai kuriasi Skandinavijoje ir kokios jiems sąlygos sudaromos, kalbėjomės su „Business Sweden“ viceprezidentu ir Rytų Europos regiono vadovu Mantu Zalatoriumi.

Svarbiausia – talentai

„Kuo jaunesnis verslas, tuo mažiau reikšmės turi verslo kūrimo geografinė vieta“, – įsitikinęs M. Zalatorius. Pasak pašnekovo, sėkmingam verslui vieta nėra labai svarbi – ar tai būtų Vilnius, ar Stokholmas. Svarbiausia tai, kur telkiasi talentai. Tad Stokholmas, pritraukdamas talentų, turi ryškių pranašumų. „Business Sweden“ viceprezidentas ir Rytų Europos regiono vadovas tvirtina, kad Skandinavijoje sukurti startuolį nėra sunku. Čia daug inkubatorių ir kitų startuolių augimą skatinančių programų.

 

„Lietuvoje startuolius dažnai kuria studentai, o Švedijoje – vyresni, per 30 m. perkopę žmonės“

M. Zalatorius

 

Startuolių diversifikacija

„Lietuvoje startuolius dažnai kuria studentai, o Švedijoje – vyresni, per 30 m. perkopę žmonės“, – pasakoja M. Zalatorius. Be to, Skandinavijoje pastebima didesnė startuolių diversifikacija – neapsiribojama vien mobiliųjų programėlių kūrimu, čia daug technologinių startuolių, gamtos mokslų inovacijų, mobiliųjų tinklų ir industrinio dizaino startuolių. Pašnekovas pabrėžia, kad kuriami startuoliai yra susiję su vyraujančiomis tendencijomis ir mada (puikus pavyzdys – globalus startuolis „Spotify“, pakeitęs muzikinius vartotojų įpročius). Startuolius kuria aktyvūs žmonės, talentai, kuriuos vėliau patikrina realybė ir rinka.

Šiltnamio programos

Skandinavijoje startuoliams teikiama kompleksinė pagalba. M. Zalatorius atkreipia dėmesį, kad kuriant jauną verslą svarbiausia trys komponentai: žmonės, jų kompetencija ir finansai. „Startuoliai kuria naujus produktus, dar neturinčius savo rinkos, jie veikia apibrėžtoje arenoje“, – sako M. Zalatorius. Todėl startuoliams svarbu sudaryti tinkamas sąlygas pritraukti finansų ir bendraminčių. Vis dėlto pašnekovas akcentuoja, kad kiekviena Skandinavijos šalis turi savų startuolius skatinančių programų. „Business Sweden“ startuoliams siūlo keletą vadinamųjų šiltnamio programų, kurios jauno verslo kūrėjams padeda užmegzti reikalingų ryšių. „Startuoliams padedame rasti reikiamų ryšių ir nukreipiame juos tinkama linkme, tačiau lėšų į šiuos potencialo turinčius startuolius neinvestuojame“, – sako „Business Sweden“ viceprezidentas ir Rytų Europos regiono vadovas.

Verslo idėjos – be sienų

Lietuvos startuoliams „Business Sweden“ viceprezidentas ir Rytų Europos regiono vadovas M. Zalatorius linki ryžto, realizmo, globalaus požiūrio, noro bendrauti ir bendradarbiauti su kitais startuoliais iš Baltijos šalių regiono. Pašnekovas įsitikinęs, kad startuolių verslo idėjas patikrina realybė, todėl labai svarbu suvienyti jėgas. Juk verslo idėja neturi sienų, telieka rasti bendraminčių.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.