Tinkamas pasiruošimas prekybai užsienio rinkoje
2016.08.23
Temos: Pardavimai, Vadyba.
Užsienio rinkų paieškos savo produktui ir tinkamas pasiruošimas žengiant į kitas rinkas verslui atveria naujų galimybių. Kaip išvengti klaidų pristatant savo verslą užsienio rinkoms, aptarėme su VšĮ „Versli Lietuva“ vyr. projektų vadovu Mantu Zamžicku.
Vietinės rinkos išbandymas
Jaunam verslui M. Zamžickas pirmiausia pataria nebėgti į užsienio rinką vos sukūrus savo produktą. „Pirmiausia patartina išbandyti save vietinėje Lietuvos rinkoje: pajusti, kas yra jūsų klientas, kokie jo poreikiai, kaip pavyksta produktą parduoti, galbūt sužinosite, kad produktą turite patobulinti, kad atitiktų vartotojų poreikius“, – įsitikinęs VšĮ „Versli Lietuva“ vyr. projektų vadovas. Pasak pašnekovo, tik tada, kai viskas puikiai sekasi vietinėje rinkoje ir įžvelgus galimybių pagaminti gerokai didesnius produktų kiekius, o vietinė rinka jau išnaudota, tuomet verta pradėti žvalgytis į užsienio rinkas. Be to, ruošiantis žengti į užsienio rinką, M. Zamžickas pataria pradėti paiešką nuo artimesnių šalių rinkų: Latvijos, Estijos, Lenkijos ir galbūt Skandinavijos. „Jaunas verslas savarankiškai gali ieškoti informacijos internete arba kreiptis į eksportą skatinančias organizacijas, tokias kaip VšĮ „Versli Lietuva“, asociacijas ir gauti patarimų apie užsienio rinką ir įėjimo būdus“, – teigia pašnekovas.
Pasiruošimas prekybai užsienio rinkoje
Ruošiantis prekybai užsienio rinkose, VšĮ „Versli Lietuva“ vyr. projektų vadovas pirmiausia rekomenduoja turėti žmogų, kuris dirbtų su eksportu ir tinkamai reprezentuotų įmonę užsienio kalba. Vėliau patartina nuvykti į užsienio šalių sektorines parodas. „Jei siuvate drabužius ir jus domina Latvijos rinka, tuomet galite nuvykti į sektoriaus parodą kaip lankytojas ir pristatyti savo produktą renginio dalyviams. Šios parodos suteikia puikią galimybę išgirsti atsiliepimų ir pastabų“, – sako pašnekovas.
„Daug sudėtingiau įeiti į užsienio rinkas, jei tai įprastas, jokio išskirtinumo neturintis produktas, bet galbūt sugebate jį pagaminti pigiau nei lenkai ar rumunai?“
M. Zamžickas.
VšĮ „Versli Lietuva“ vyr. projektų vadovas atkreipia dėmesį, kad labai svarbu susitvarkyti interneto svetainę užsienio kalba, kuri reprezentuotų verslą, nes patraukliai pateikta išsami informacija apie produktą prilygsta įmonės veidui. Be to, M. Zamžickas verslininkams pataria užsiregistruoti eksportuotojų duomenų bazėje. Pasak pašnekovo, konkurencinį pranašumą daug greičiau galima įgyti, jei produktas yra novatoriškas ir išskirtinis, tuomet lengviau susirasti klientų. „Daug sudėtingiau įeiti į užsienio rinkas, jei tai įprastas, jokio išskirtinumo neturintis produktas, bet galbūt sugebate jį pagaminti pigiau nei lenkai ar rumunai?“ – teiraujasi pašnekovas.
Prekybos užsienio rinkoje taisyklės
Svarbiausia taisyklė, galiojanti prekybai užsienio rinkose, pasak VšĮ „Versli Lietuva“ vyr. projektų vadovo, – tai sąžiningumo veiksnys. „Jei nori būti patikimas partneris, privalai būti sąžiningas ir teikti tikslią informaciją apie kainas, personalą ir gamybos pajėgumą. Žinoma, privalai užtikrinti ir produkto, dėl kurio buvo sutarta su potencialiu partneriu, kokybę“, – įsitikinęs M. Zamžickas.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.