Pokyčiai versle: internetinės prekybos bumas
2020.05.13
Temos: Marketingas, Pardavimai, Technologijos, Vadyba.
Pasikeitęs verslo ir visuomenės gyvenimas lėmė spartesnį internetinės prekybos augimą. El. parduotuvių kūrimo bei nuomos ekspertų platformos „Verskis.lt“ įkūrėjas Vitalijus Dubietis pastebi, kad pokyčiai akivaizdūs ir matomos tam tikros tendencijos.
El. parduotuvių bumas
Pastarosios savaitės internetinėje prekyboje buvo itin intensyvios. Kaip pasakoja el. parduotuvių kūrimo bei nuomos ekspertų platformos „Verskis.lt“ įkūrėjas, naujai atsidariusių virtualių parduotuvių skaičius stipriai išaugo, ypač platformų nuoma: „Šiuo metu pagrindinis verslo kriterijus internetinei parduotuvei – greitis ir kaina. Jeigu dar tiksliau – kaina. Pats populiariausias ir racionaliausias klientų pasirinkimas mūsų platformoje – vienas iš siūlomų jau paruoštų dizaino šablonų, kai lieka savarankiškai susikelti turinį (prekes) į sistemą, esant norui, minimaliai pakoreguoti spalvas, įkelti logotipą. Nesistengiama kurti individualaus ir unikalaus dizaino, nes šiuo metu svarbiausia greitis.“
Internetinė prekyba nesustos
Karantino laikotarpis privertė į internetą žengti ne tik startuolius, bet ir jau ne pirmus metus skaičiuojančius prekybininkus bei jų parduotuves. Didėjantis interneto parduotuvių skaičius, pašnekovo teigimu, leidžia daryti prielaidą, kad karantino metu atsidariusios naujos parduotuvės išliks, o jų skaičius dar augs. „Žmonės įpras pirkti internetinėse parduotuvėse. Dar daugiau verslų vykdys prekybą internetu ir tęs savo veiklą ne vienus metus, nes paklausa tikrai išliks didesnė už buvusią. Be to, manome, kad gerokai pasikeis klientų įpročiai. Tie, kurių nebus internete, bene privalės žengti į elektroninę erdvę, nes didelė dalis konkurentų jau bus virtualioje erdvėje“, – galimus internetinės prekybos scenarijus vardija V. Dubietis.
Įžvelgė tendenciją
Pašnekovas taip pat pastebėjo tendenciją, kad ilgamečiai verslai, gyvuojantys 20–30 metų, dažniau renkasi įsigyti el. prekybos platformą, o ne ją nuomotis. Daugiau į ją investuoja ir neskuba parodyti rinkai, priešingai nei jaunas, naujai startavęs verslas. Pasak vadovų, esminis argumentas, paskatinęs sutelkti dėmesį į internetinės parduotuvės kūrimą, yra sumažėjusios darbų apimtys. Tai leidžia darbuotojams daugiau laiko skirti darbams, turėsiantiems ilgalaikę išliekamąją vertę. Dažniausiai tokie projektai būna išskirtiniai ir paliekantys itin gerą įspūdį apie įmonę.
Restoranai keliasi į elektroninę erdvę
Daugiausia internetinių parduotuvių atidarė įvairios kavinės ir restoranai, kurie dabar siūlo dienos pietus išsinešti. Taip pat atsirado naujų parduotuvių, siūlančių užsisakyti maisto prekių į namus. „Kadangi restoranai negali dirbti įprastai, jie pradeda siūlyti maisto pristatymą į namus. Taip restoranai panaudoja sandėlyje esančius maisto produktus, tokius kaip daržovės, vaisiai, mėsa, riešutai ir pan. Šiose internetinėse maisto prekių parduotuvėse pasirinkimas galbūt nėra toks didelis kaip įprastose parduotuvėse, tačiau čia galima rasti būtiniausių produktų“, – sako V. Dubietis.
„Verskis.lt“ įkūrėjas pastebi, kad kai kurie verslai, siūlantys klientams ne maisto prekes, užsidaro: „Nepasakyčiau, kad užsidarantys verslai siūlo tas prekes, kurių žmonės neperka. Galbūt tiesiog perka mažiau ir tai nėra pačios reikalingiausios ar šiuo metu būtiniausios prekės. Bet užsidarančių internetinių parduotuvių skaičius tikrai nėra didesnis, palyginti su tuo skaičiumi, kuris buvo iki karantino.“
Ekspertai
Vitalijus Dubietis
Vadovas / UAB Evispa
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.