...

Pandemijos pamokos skatina e. prekybos augimą

Verslas

2020.12.26

Autorius: Kamilija Linkutė

Temos: , .

Pandemijos pamokos skatina e. prekybos augimą

S. Želvys Gedmantas Kropis/Fotobankas

2020-ieji visose srityse buvo išbandymų kupini metai. Visiems įprastai kalbant apie nuostolius, verta pakalbėti ir apie sritis, kurioms šie metai buvo sėkmingi. Kaip pandemija palietė e. prekybos sritį ir kokių permainų galima tikėtis kitąmet, pasakoja vienas iš „AMZ Group“ įkūrėjų Simas Želvys. 

Nors e. prekyba visuomet buvo auganti sritis, pandemijos sukelti suvaržymai vartotojus paskatino dar labiau į ją atsigręžti. Tačiau netikėtas užsakymų bumas kai kuriuos prekeivius privedė prie keblumų dėl neplanuoto klientų antplūdžio. „Pirmiausia pandemija pasiekė Kiniją, kur didelė dalis prekių yra gaminama. Užsidarius gamykloms, e. prekybos platformose, tokiose kaip „Amazon“, prekiaujantys pardavėjai pritrūko prekių. Jie išpardavė visus likučius, o naujų prekių užsakyti nebegalėjo“, – teigia pašnekovas. 

Geriausi metai e. prekybai

Tačiau išaugę užsakymai buvo ne vienintelė problema, su kuria susidūrė prekeiviai. „Amazon“ prioretizavimo įvedimas taip pat sukūrė nemažai kliūčių: tie kurie pardavinėjo ne pirmojo būtinumo prekes, susidūrė su vadinamuoju prekių užšaldymu, nes joms buvo taikytas ne įprastas dviejų dienų, o kartais netgi mėnesio laiko pristatymo terminas. Taip pat logistikos problemos, susidariusios dėl pandemijos, buvo didžiulis iššūkis, stabdantis pristatymo procesus. Aukštesnės pristatymo kainos bei ilgesni pristatymo terminai nedžiugino pirkėjų, tačiau antrąjį metų ketvirtį, pasak pašnekovo, viskas grįžo į senas vėžes. 

„Apibendrindamas sakyčiau, kad, neatsižvelgiant į pirmojo 2020 m. ketvirčio iššūkius, visi metai buvo patys geriausi e. prekybai. Didžiausios pasaulio e. prekybos platformos registravo savo prekybos rekordus“, – sako S. Želvys. Kaip pavyzdį galima įvardyti platformos „Amazon“ kasmet organizuojamą  renginį „Prime Day Sale“, per kurį šiemet prekybininkai užsidirbo 3,5 mlrd. dolerių, t. y. yra net 60 proc. daugiau, palyginti su praėjusiais metais.

Augimas priklauso nuo pandemijos suvaržymų

Nors dauguma yra linkę drąsiai kalbėti apie tendencijas, pašnekovas įsitikinęs, kad sunku kažką nuspėti nežinant situacijos: „Daug dalykų priklausys nuo to, kaip pasauliui seksis tvarkytis su pandemija ir kada visi grįš į 2020 m. pirmais mėnesiais dar buvusį visiems įprastą gyvenimą.“

Nors prognozės ne itin apibrėžtos, kai kurie veiksniai, pasak S. Želvio, leidžia numatyti efektyvų e. prekybos augimą: „Tačiau galima drąsiai sakyti, kad per metus vartotojų įpročiai įsigyti prekes internetu niekur nedings ir e. prekybai prognozuočiau dar geresnius metus nei 2020-ieji. Pasaulinėse rinkose pastebimas aktyvus įvairių fondų steigimasis, kurių pagrindinis tikslas – įsigyti smulkius prekių ženklus, taip auginant savo prekių ženklų portfelį ir prekybos apimtis. Smulkieji pardavėjai 2021 m. turės daug progų pasinaudoti šia tendencija ir parduoti savo prekių ženklus didesniems rinkos žaidėjams.“

Tharsio“ yra startuolis, pirmaujantis JAV rinkoje pagal įsigytus prekių ženklus, o Europoje šiuo metu pagal valdomus prekių ženklus pirmauja „Heroes“, pritraukęs 65 mln. JAV dolerių finansavimą. Tokie startuoliai skatina e. prekybos augimą ir tampa didžiausiais pardavėjais platformoje „Amazon“. 

Pastebima internete apsiperkančių pirkėjų amžiaus kaita

Daugumai pirkėjų perėjus prie e. prekybos paslaugų, galima įžvelgti akivaizdžius pokyčius. Didelę kaitą galima pastebėti e. prekyba besinaudojančių pirkėjų amžiuje. „Internetu prekes įsigyti pradeda visų amžiaus grupių žmonės. Net jei daugumą pirkėjų vis dar sudaro jaunesnė visuomenės dalis, bet ji jau nebėra vienintelė. Pasaulinė pandemija bei karantinas privertė, nors turbūt ir nelabai norom, e. parduotuvėse prekių ieškoti ir vyresnės kartos žmones“, – sako S. Želvys.

Naujiems prekybininkams svarbiausia unikalumas

Norinčiuosius pradėti prekiauti internetinėje erdvėje pašnekovas skatina būti unikalius: „Nebūkite tokie patys, kaip kiti pardavėjai ar juo labiau Kinijos gamintojai. Patarčiau kurti savo prekių ženklus, kurti unikalių formų, spalvų, dydžių, paskirčių produktus, kuriuos sunku nukopijuoti. Skirti daug laiko ir dėmesio logistikos grandinėms sudėlioti, kad galėtų pardavėjai užtikrinti nenutrūkstamą produktų tiekimą klientams.“ Nors įgyvendinti šiuos patarimus, pasak S. Želvio, gana sudėtinga, tai atveria plačias galimybes išnaudoti potencialą ir tapti žinomiems rinkoje. 

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.