Kokia medija parduoda geriausiai?
2016.09.21
Temos: Pardavimai, Vadyba.
Šiuolaikinio žmogaus gyvenimas neįsivaizduojamas be interneto, televizijos, radijo, žurnalų ar kitų informacijos šaltinių. Įmonių vadovai puikiai žino žiniasklaidos reikšmę, todėl stengiasi ją išnaudoti ir rinkodaros tikslais. Pritraukti naujų klientų ir padidinti pardavimą pastaruoju metu taip pat padeda socialiniai tinklai. Apie jų reikšmę ir naudą bei efektyvią šių dienų žiniasklaidą „BZN start“ skaitytojams pasakoja UAB „Socialus marketingas“ direktorius Arijus Žakas.
Komunikacija spaudoje reikšminga
Anksčiau reklama spaudoje buvo vienas veiksmingiausių būdų pasiekti potencialius klientus. Nors jos reikšmė pastaruoju metu sparčiai mažėja, tačiau nuvertinti jos dar tikrai neverta. Reklama spaudoje sujungia emocijas ir informaciją. Juk puikiai žinome, kad televizijos ir interneto reklamos suteikia trumpalaikį efektą – prabėga keliolika minučių ir iš atminties išsitrina neseniai matytas vaizdas. O spausdintas žodis leidžia suartėti su reklamuojama preke, užmegzti ryšį ir padeda vartotojui perprasti siunčiamą žinią.
A. Žakas dirba internetinės rinkodaros srityje, tačiau mano, kad svarstyti reklamos galimybes spaudoje verta. „Esu ne vienos, o visų įmanomų rinkodaros ir komunikacijos priemonių mišinio šalininkas, todėl jeigu mūsų tikslinė auditorija skaito spaudą, tuomet verta svarstyti komunikaciją ir tame kanale“, – sako pašnekovas.
Tyrimų išvados skiriasi
Neseniai JAV įmonė „Nielsen Media Research“, matuojanti žiniasklaidos auditoriją, atliko tyrimą ir pristatė 1,4 tūkst. analizuotų projektų rezultatus. Tyrimo metu mėginta išsiaiškinti, kokio tipo žiniasklaida geriausiai atidirba jai išleistus pinigus. Prieita prie išvados, kad tai yra žurnalai, tačiau A. Žakas nemano, kad reikia remtis vienu tyrimu.
„Radijas yra vienas iš rinkodaros kanalų, kuris lygiai taip pat gali būti naudingas ir efektyvus, jeigu išnaudojamas tinkamai.“
A. Žakas.
„Daugybė tyrimų rodo skirtingus rezultatus. Pigiausias vartotojų kontaktas dažniausiai yra internete, tiksliau, socialiniuose tinkluose. Kur yra geriausias ROI (investicijų pelningumo rodiklis – red.), reikėtų vertinti atsižvelgiant ne tik į kanalus, bet ir į kampanijos tikslus, tikslinę auditoriją bei rezultatus“, – sako internetinės rinkodaros specialistas.
Įvairūs prekių ženklai vis labiau pasineria į virtualią erdvę, tačiau reikėtų nepamiršti ir tradicinės žiniasklaidos, kuri gali būti naudinga reklamos atžvilgiu. Pavyzdžiui, radijo reklama iki šiol yra viena populiariausių reklamos rūšių. Investicijos į ją nebūna didelės, todėl galima orientuotis į reklamos turinį. Lietuvoje veikia daugiau nei 30 radijo stočių, todėl svarbiausia – tinkamai pasirinkti. „Radijas yra vienas iš rinkodaros kanalų, kuris lygiai taip pat gali būti naudingas ir efektyvus, jeigu išnaudojamas tinkamai“, – pritaria A. Žakas.
Pigiausias ir efektyviausias kanalas – socialiniai tinklai
Kokią rinkodaros perspektyvą socialinėje žiniasklaidoje mato internetinės rinkodaros specialistas Arijus Žakas? Pasak jo, socialiniai tinklai yra prilyginami bet kuriam kitam žiniasklaidos kanalui. „Socialiniai tinklai žavūs tuo, kad juose galima rasti beveik visas tikslines auditorijas, todėl egzistuoja galimybė labai tiksliai grupuoti vartotojus ir rodyti turinį bei reklamą tik tiems, kam ji iš tikrųjų yra aktuali“, – pasakoja pašnekovas.
Specialisto teigimu, taip taupomi pinigai ir didinamas efektyvumas. „Socialiniai tinklai patrauklūs tuo, kad beveik kiekvienas gali išbandyti reklaminius veiksmus ir įvertinti, kaip jiems sekasi, – pabrėžia A. Žakas ir priduria: – Pas mus į socialinių tinklų rinkodaros mokymus dažnai ateina smulkiesiems ir vidutiniams verslams atstovaujantys žmonės, atradę pigiausią ir efektyviausią kanalą.“
Jei tavęs nėra „Facebook“, tavęs nėra visai?
Socialiniai tinklai atvėrė didžiulę galimybę verslui pranešti apie save potencialiems klientams ir sudominti juos savo veikla. Pašnekovo teiraujuosi, ar verslui būtina reklamuotis socialiniame tinkle „Facebook“. „Neturiu teisės sakyti verslui, ką jis privalo ir ko neprivalo daryti, tačiau, įvertinus faktą, kad „Facebook“ yra maždaug 1,3 mln. Lietuvos gyventojų, galima labai aiškiai suprasti, kodėl šis tinklas yra išskirtinai svarbus“, – sako A. Žakas.
Palyginti neseniai atsirado naujos pareigos – socialinės žiniasklaidos strategas. Smalsauju, ar tai įrodo nenuginčijamą socialinių tinklų pranašumą prieš kitus kanalus.
„Šios pareigos nėra labai naujos – jau prieš kelerius metus buvo socialinių tinklų koordinatoriaus paklausa, tačiau kažkodėl klaidingai manoma, kad vienas žmogus gali visiškai susitvarkyti su daugybe skirtingų disciplinų, kurių reikia socialiniams tinklams. Primityviai žiūrint, aišku, tai tik tekstas ir nuotrauka, tačiau efektyviai komunikacijai to neužtenka. Reikalingas ne tik turinys, bet ir supratimas, kaip jį tinkamai išnaudoti“, – paaiškina specialistas.
Kokia yra socialinių tinklų „Twitter“, „Linkedin“ ir „Instagram“ reikšmė Lietuvoje? Ar efektyvu ten reklamuotis? A. Žako teigimu, „Twitter“ Lietuvoje nėra aktyvus, tačiau „Linkedin“ yra užsiregistravę beveik 300 tūkst. lietuvių, o „Instagram“ auditorija siekia 250 tūkst. vartotojų, todėl reikia tik susidėlioti tinkamą strategiją ir viskas bus įmanoma.
Kokio dydžio turi būti biudžetas?
Esminė rinkodaros taisyklė yra labai paprasta – pirmiausia produktas ar paslauga turi turėti savo vartotoją ir tik tuomet reikia spręsti, kaip komunikuoti su potencialiais klientais, kad jie nuspręstų prekę ar paslaugą pirkti. Koks turėtų būti vidutinis reklamos biudžetas internete, siekiant kokybiškai auginti prekių ženklo žinomumą?
„Yra prekių ženklų, kurie disponuoja kelių šimtų eurų biudžetu, bet yra ir tokių, kurie kiekvieną mėnesį išleidžia po kelis tūkstančius. Įvertinti, koks turi būti biudžetas, yra sudėtinga, todėl pirmiausia reikėtų įvertinti komunikacijos socialiniame tinkle tikslą, tikslinę auditoriją, jos lūkestį ir apsibrėžti, koks rezultatas tenkintų reklamos užsakovą“, – pasakoja A. Žakas.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.