Kaip sukamas verslas prekybos centruose?
2013.09.25
Temos: Pardavimai, Vadyba.
Reikia šiltesnės avalynės, ne už kalnų draugo gimtadienis, o dar ir kvepalai pasibaigė – didžiausiuose prekybos centruose rasite viską, ko reikia kasdieniams poreikiams patenkinti. Tačiau gausus prekių ir paslaugų pasirinkimas nėra vienintelis prekybos centrų privalumas. Dažnam lankytojui apsipirkimas juose yra tarsi malonus pasivaikščiojimas skambant muzikai ir, svarbiausia, bet kokiu oru! Ar verta stebėtis, kad automobilių stovėjimo aikštelės prie universalių prekybos centrų būna pilnos ne tik prieš didžiąsias žiemos šventes? Natūralu, kad toks vartotojų traukos centras traukia ir verslininkus. Apie tai, kas svarbiausia nuomojant patalpas viename iš prekybos centrų, kalbamės su prekybos ir pramogų centro „Ozas“ direktore Inga Navickaite.
„Planuojant bet kokį verslą, kaip ir mąstant apie pastarojo plėtojimą prekybos centre, reikia įvertinti rinką, galimą riziką, žinoti savo stipriąsias ir silpnąsias puses“, – I. Navickaitė įsitikinusi, kad pagrindiniai prekybos principai visur vienodi. Vis dėlto prekybos centrų virtuvę puikiai išmananti moteris sutinka pasidalyti savo pastebėjimais.
Pirma – namų darbai
Išanalizuokite savo prekę ar paslaugą, jos tikslinį pirkėją ir jo pirkimo įpročius, nes tik pažinę savo klientą galėsite pasirinkti tinkamą prekybos vietą. „Renkantis prekybos centrą svarbu atkreipti dėmesį į tai, koks yra šio centro tipinis klientas, taip pat surinkti informaciją apie centre esančias parduotuves, kainų lygį, pirkėjų srautą“, – pataria I. Navickaitė. Įvertinę šiuos rodiklius matysite, ar jūsų pirkėjas atitinka pasirinkto centro pirkėją.
Antra – vieta
Pasirinkus prekybos centrą, reiktų numatyti gerą vietą pačiame prekybos centre. „Tinkama kaimynystė – labai svarbi. Atsižvelkite į šalia parduodamų prekių kategorijas, kainas, – sako pašnekovė. – Vienos parduotuvės traukia pirkėjus, kitos pasinaudoja pastarųjų sudarytu srautu. Dėl šios priežasties pastarosios kuriasi ten, kur didelis pirkėjų judėjimas“, – paaiškina I. Navickaitė.
Trečia – parduotuvės dydis, planavimas ir įrengimas
„Pasirinkus per didelį plotą, parduotuvė atrodys tuštoka, nepatraukli. Be to, pardavimas bus neefektyvus: nuomą mokėsite už kiekvieną kvadratą, o pardavimui (tikėtina) išnaudosite ne visą plotą, – paaiškina I. Navickaitė. – Pasirinkus per mažą plotą, sunku išdėstyti prekes, parduotuvė atrodo perkrauta, netvarkinga. Negana to, dėl vietos trūkumo ne visos prekės bus eksponuojamos, todėl pardavimas bus mažas“, – tikina pašnekovė.
Anot I. Navickaitės, kiekviena parduotuvė kuria savo istoriją: turi jai būdingą kvapą, tinkamai parinktus baldus ir apšvietimą. „Parduotuvės įrengimą patikėkite profesionalams, taupydami šioje vietoje prašausite“, – sako moteris, tačiau primena, kad kuriant savitą dizainą nereikia pamiršti elementarių principų, pavyzdžiui, į parduotuvę turi būti lengva patekti, ją apeiti ir iš jos išeiti.
Ketvirta – prekės
Tinkamas prekių asortimentas, galimybė pasirinkti reikiamą dydį – labai svarbūs, tačiau vien prekės tinkamumo prekybai centre neužtenka. Itin svarbus jos pateikimas, nuolatinis vitrinų atnaujinimas. „Kalbant apie mados prekes, kolekcijos dažnai keičiamos ir papildomos kone kas tris savaites“, – patirtimi dalijasi I. Navickaitė. Pašnekovė pabrėžia, kad apsukriausi prekybininkai vitrinas keičia nuolatos: jeigu šiandien lyja, į priekį išnešamos striukes, lietpalčiai ir manekenai šilčiau aprengiami, o po kelių dienų pašvietus saulei šios prekės stumiamos atgal. „Tai – nuolatinis darbas. Liūdna, kai parduotuvės ekspozicija nesikeičia mėnesį, o pardavėjos ramsto kampus“, – sako pašnekovė.
Penkta – personalas
„Manau, kad personalas yra viena didžiausių prekybos ir aptarnavimo įmonių problemų, – sako I. Navickaitė. – Pardavėjai šaukia: „Kaip moki, taip dirbu“, o verslininkai tik gūžčioja pečiais ir nė nemano investuoti į darbuotojų mokymą ar kelti atlyginimus, taigi atsiduriame uždarame rate.“ Anot pašnekovės, keistis turi abi pusės: pardavėjai turi suprasti, kad jų darbas susideda ne tik iš prekių išdėliojimo ir saugojimo, jie privalo tinkamai aptarnauti klientą ir, visų svarbiausia, parduoti prekę, o verslininkams reiktų palaikyti ryšį su darbuotojais, imtis įgyvendinti jų motyvavimo programas.
„Faktas, kad Lietuvos prekybos centruose vyrauja drabužių, avalynės ir aksesuarų parduotuvės, nereiškia, kad kito pobūdžio prekės nebus paklausios. Drąsiai sakau: klesti ne batų, rankinių ar suknelių parduotuvės, klesti profesionaliai valdomas verslas“, – sako I. Navickaitė.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.