Kaip padidinti interneto svetainės konversijas?
2016.01.05
Temos: Pardavimai, Vadyba.
Vis dažniau interneto svetaines valdantys asmenys ima suprasti skirtumo tarp lankytojų srautų ir konversijų svarbą, todėl tikslinga suvokti konversijų valdymo specifiką.
Interneto svetainės konversija – naudingesnis rodiklis nei bendri lankytojų srautai. Konversija nurodo, kiek apsilankiusiųjų atliko tikslinį veiksmą puslapyje, pavyzdžiui, nusipirko prekę. Procentais išreikštas rodiklis leidžia tikslingiau analizuoti lankytojų srautus ir suprasti, kuria linkme verta dirbti. Kaip pritraukti kuo daugiau tikslingų vartotojų ir padidinti konversijas, kalbėjomės su įmonės „Inside Warehouse“ įkūrėju Tadu Deksniu.
Būtina pažinti savo klientą
Pasak pašnekovo, lankytojų srautus galima skirstyti į tuos, kurie jau yra buvę interneto puslapyje ir vėl grįžo į jį, bei į tuos, kurie apsilankė pirmą kartą. Abi vartotojų grupės yra skirtingos: pirmąją grupę reikia išlaikyti, o antrąją sudominti ir paskatinti grįžti, tačiau svarbiausia abi grupes paversti naudingais lankytojais.
„Optimaliu įvardyčiau tokį konversijų lygį, kuris leistų jūsų verslui patogiai investuoti daugiau į gerai konvertuojančius kanalus, taip pritraukiant didesnį srautą ir didinant pardavimus“
T. Deksnys
„Grįžtančiam lankytojų srautui didžiausią įtaką turi vartotojui kuriama vertė. Tai gali būti tiek produktai, tiek paslaugos, sprendžiančios lankytojo problemą. Svetainės ar programėlės yra sėkmingos tada, kai verslas sugeba kuo didesnę naujų lankytojų dalį paversti nuolatos grįžtančiais vartotojais, tad susitelkimas į vertės kūrimą, puikų esamų vartotojų aptarnavimą yra esminis veiksnys. Per dažnai matome verslininkų pastangas pritraukti kuo daugiau naujų lankytojų, neanalizuojant pritrauktų lankytojų kokybės, grįžtamumo ir vertės, kurią jie kuria“, – pasakoja T. Deksnys.
Tam, kad vartotojas grįžtų dar kartą ir būtų naudingas interneto svetainei, ji pirmiausia turi būti aiški, patraukli. Anot pašnekovo, vartotojas, nesupratęs, kaip elgtis pirmą kartą matomoje svetainėje, arba nesuradęs naudos joje, daugiau niekada ten nebegrįš. Norint pritraukti daugiau vartotojų ir padidinti vykdomas konversijas, būtina suvokti tai, ko nori pas jus apsilankę žmonės.
„Skirtingų tipų svetainės, pavyzdžiui, bendruomenės svetainė ir e. parduotuvė, sprendžia skirtingus uždavinius. Vis dėlto pravartu patiems pereiti potencialaus kliento keliu – nuo pat momento, kai lankytojas sužino apie svetainę, iki tol, kol jis tampa klientu ir naudojasi paslaugomis, perka prekes. Reikia kritiškai įvertinti tuos taškus, kuriuose, jūsų nuomone, lankytojas turėtų gauti geriausią patirtį, bet jos negauna. Pavyzdžiui, jei matote, kad 50 proc. jūsų svetainės lankytojų naršo mobiliajame telefone, tačiau jūsų svetainė nepritaikyta šiems įrenginiams, yra didelis pavojus, kad lankytojai pasirinks kitą svetainę. Jei turite e. parduotuvę ir matote, kad srautas prastai konvertuoja į pardavimus, taip pat reikėtų peržvelgti kiekvieną pirkėjo kelionės žingsnį ir analizuoti, kur juos prarandate“, – pataria pašnekovas.
Žvelgiant į ateitį, pravartu jau dabar investuoti į kokybišką turinio rinkodarą, nes greitu metu šis metodas konversijas didins efektyviausiai.
„Bendrovės jau dabar susiduria su iššūkiu susieti turinio rinkodarą su prekyba ir išmatuoti efektyvumą, vis dėlto turinio rinkodara įmonėms matoma kaip pagrindinė priemonė, padedanti užmegzti ir palaikyti ryšį su savo klientais. Per ateinančius ketverius metus, įmonės visame pasaulyje padvigubins daromas investicijas į turinio rinkodarą iki 300 mlrd. JAV dolerių. Pirkėjai rinksis tas įmones, kurios teiks kokybišką ir suasmenintą turinį bet kuriame iš žingsnių“, – įsitikinęs T. Deksnys.
Svarbu surasti efektyviausią metodą
Dabartinės priemonės padeda interneto svetainių kūrėjams suprasti, kokie būdai pritraukia daugiausia tikslinių vartotojų. Tikslingai išnaudojus šią informaciją ir investavus į reikiamas rinkodaros priemones, konversijų skaičius gali pastebimai padidėti.
„Šiandien visiems verslams prieinami srauto pritraukimo įrankiai socialiniuose tinkluose, „Google“ paieškoje ir svetainių tinkle, tad įmonės gebėjimą įvertinti kiekvieno iš reklamos kanalų efektyvumą įvardyčiau kaip esminį. Įvertinę, kiek klientai išleido pinigų pirkdami prekes ar paslaugas jūsų svetainėje, ir padaliję iš to, kiek kainavo reklama konkrečiame kanale, gausite grąžos rodiklį (kuris skirtingas kiekvienam verslui ir priklauso nuo maržos), kuriuo remdamiesi galėsite didinti investicijas į reklamą geriau veikiančiuose kanaluose. Toks metodas tinka ir pradedantiesiems, tiesiog reikėtų nusiteikti išbandyti didesnį kiekį kanalų, atrasti kuriančius didžiausią grąžą“, – pataria pašnekovas.
Konversijų didinimo tempas priklauso nuo konkurencinės aplinkos ir veiklos srities. Būtent dėl šių sąlygų konversijų didinimas gali užtrukti ir nepasiekti norimo tempo. „Optimaliu įvardyčiau tokį konversijų lygį, kuris leistų jūsų verslui patogiai investuoti daugiau į gerai konvertuojančius kanalus, taip pritraukiant didesnį srautą ir didinant pardavimus“, – teigia T. Deksnys.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.