„Dropshippingas“: kas laukia šio verslo dabar ir ateityje?

Verslas

2020.09.07

Autorius: Gustė Valantinavičiūtė

Temos: .

„Dropshippingas“: kas laukia šio verslo dabar ir ateityje?

Indrė Prichockaitė. / Asmeninio archyvo nuotr.

„Dropshippingas“ – tai dar viena XXI a. modernaus darbo naujovė. Šiam darbui tereikia kompiuterio ir patikimo interneto ryšio, o atlyginimas priklauso nuo įdėtų pastangų. Apie tai, kaip veikia šis, atrodytų, svajonių darbas, bei „dropshippingo“ padėtį šiomis dienomis kalbame su „Dropshippingo mokyklos“ įkūrėja Indre Prichockaite.

Kas yra „dropshippingas“?

Paprastai kalbant, „dropshippingas“ yra prekių, kurių žmogus neturi, perpardavinėjimas. Šis verslo modelis – tai vadinamoji trikampė prekyba internetu. „Įprastai verslas nusiperka prekes pigiau ir parduoda brangiau. Tačiau „dropshippingo“ verslo modelis atvirkštinis: pirmiausia mes parduodame brangiau ir tada perkame pigiau, taip likviduodami riziką ir neturėdami jokių sandėliavimo ar investicinių išlaidų“, – aiškina I. Prichockaitė.

Kaip teigia pašnekovė, toks modelis susideda iš keleto esminių žingsnių: 1) įkeliamas prekės skelbimas; 2) pirkėjas nuperka prekę; 3) prekės užsakomos pirkėjo adresu – tai svarbiausias aspektas, išskiriantis iš kitų verslo modelių; 4) veiksmai kartojami.

Vis dėlto esminis „dropshippingo“ skirtumas yra tas, kad pardavėjas prekių neturi pardavimo momentu ir jas užsako tik pardavęs. Kaip pavyzdį DS mokyklos įkūrėja pateikia pardavimus, naudojantis „eBay“: „Jūs įkeliate prekės skelbimą, tos prekės ieškantis žmogus ją nusiperka ir perveda jums pinigus. Tuomet jūs užsakote prekę tiesiai iš gamintojo ir siuntimo adreso langelyje nurodote ne savo, o prekę nusipirkusio kliento adresą. Prekė nukeliauja tiesiai pas klientą. Jūsų pelnas – kainos skirtumas tarp to, už kiek parduodate ir kokia yra gamintojo nurodyta kaina.“

Daugelis susigundo iš pirmo žvilgsnio lengvu uždarbiu

Šiame tarpininkavimo versle nereikia turėti savo sandėlio ir fiziškai kaupti prekių, o tai gerokai sumažina išlaidas. Dažniausiai prekėmis prekiaujantis pardavėjas savo akimis dažniausiai net nemato daiktų, kuriuos parduoda. Todėl, norint užsiimti „dropshippingo“ verslu, neprivaloma turėti ypatingos patirties pardavimų srityje, nes nereikia ieškoti kliento, jam siūlyti prekę, įtikinėti. Dėl šių priežasčių „dropshippingas“ atrodo kaip lengvą uždarbį suteikiantis verslas, tačiau ir šiame versle yra keletas svarbių niuansų, kuriuos būtina įsidėmėti.

I. Prichockaitė, „dropshippingo“ srityje dirbanti kiek daugiau nei penkerius metus, teigia, kad šiame versle, kaip ir kituose, daug kas priklauso nuo pasirinktos strategijos ir asmeninių savybių: „Perprasti „dropshippingo“ schemą visiškai nesunku, tačiau svarbu suvokti, kad egzistuoja daugybė skirtingų jo strategijų: iš kur pirksite savo prekes, kaip jas atsirinksite, už kiek ir kur jas parduosite?“

Nuo pasirinktos strategijos priklauso netgi tai, ar parduodamos prekės perkamos iš trečiųjų šalių, ar apsisprendžiama prekiauti tik vietinėse rinkose. Antkainiai, DS mokyklos įkūrėjos teigimu, taip pat daro daug įtakos paties „dropshippingo“ pobūdžiui: „Tie, kurie nenori daugybės pardavimų, uždeda didesnius antkainius, kiti labiau linkę dirbti su didesniu pardavimų skaičiumi ir mažesniu antkainiu.“

Dabartinė „dropshippingo“ padėtis

Pasak I. Prichockaitės, „dropshippingo“ šakos padėtis nuolatos gerėja, kaip gerėja ir visi pardavimai internetu. Tiesa, pašnekovė pripažįsta, kad internete gausu įvairių diskusijų, kokia gi toji „dropshippingo“ verslo ateitis, tačiau išreiškia nuomonę, kad statistika vis dar byloja „dropshippingo“ naudai ir vargu, ar tai gali pasikeisti: „Svarbiausi dalykai, rūpintys tarptautiniam „dropshipperiui“, yra internetinių pirkėjų skaičius ir pinigų, išleidžiamų apsiperkant internetu, suma. Abu šie rodikliai nuolatos auga, tad ir jų prognozės yra nuolatos augančios.“

Taip pat pašnekovė priduria, kad galima panagrinėti, kiek procentų visų pardavimų sudaro interneto pardavimai įvairiose šalyse: „Digital Commerce 360“ duomenimis, 2019 m. JAV internetiniai pardavimai sudarė vos 16 procentų. „Statista.com“ duomenimis, visos Europos šalių vidurkis vos 8,8 proc. internetinių pardavimų. Tai labai maži skaičiai – vadinasi, potencialas yra milžiniškas. Tie skaičiai nuolat auga.“ Galiausiai pašnekovė pasiremia „Alibaba Group“ įkūrėjo Jacko Ma citata: „Jei tavo verslo nėra internete, tu pasmerktas žlugti.“

Taigi galima apibendrinti, kad bent kol kas „dropshippingo“ padėtis yra gera, o statistika rodo polinkį ir toliau gerėti.

Statistikos pokyčiai karantino metu ir po jo

Remdamasi statistikos duomenimis, I. Prichockaitė teigia, kad visuotinės COVID-19 pandemijos paveiktame pasaulyje kur kas daugiau žmonių rinkosi pirkti internetu. „Remiantis „Digital Commerce 360“ duomenimis, JAV internetiniai pardavimai per pirmąjį 2020 m. ketvirtį išaugo maždaug 30 proc., palyginti su tuo pačiu 2019 m. laikotarpiu, ir viršijo 347 mlrd. dolerių. Tokio augimo nerastumėte jokioje prognozėje, darytoje 2019 metais.“

Kadangi situacija Lietuvoje ir pasaulyje vis dar liko įtempta, internetiniai pardavimai nenustojo augti: „Adobe Analytics“ duomenimis, 2020 m. gegužę pardavimai išaugo 78 proc., palyginti su balandžiu, o liepą jau tik 55 proc., palyginti su birželiu. Tačiau 55 proc. vis tiek yra milžiniškas augimas“, – teigia pašnekovė.

„Dropshippingas“ nuolat kinta

Žmogui, ketinančiam užsiimti tokio pobūdžio verslu, aktualu turėtų būti iš esmės viskas nuo politinės padėties pasaulyje iki oro ir sezono. Kaip teigia ir pati I. Prichockaitė, geras pardavėjas viską mato, girdi ir pritaiko: „Kuo anksčiau pastebime dalykus, tuo geriau galime juos išnaudoti besirinkdami tiekėjus.“

„Dropshippingo“ sritis yra gana dinamiška ir nuolat kintanti. „Jei „eBay“ ar „Amazon“ būtų netobulėję, šiuo metu jie būtų niekam nežinomi www burbule numirę tinklalapiai. Bet jie tobulėjo ir nuolatos tobulėja. Pagrindiniai pokyčiai vyksta ne tiek pačiame „dropshippinge“, nes modelis labai paprastas ir senas, jis puikiai veikia ir veiks. Pokyčiai vyksta interneto pasaulyje – keičiantis optimizacijos sistemų algoritmams, turime prie jų prisitaikyti, kad mūsų tinklalapius rastų. Prekiaudami elektroninės prekybos platformose, turime sekti pačios platformos naujienas bei atsinaujinimus ir pritaikyti skelbimus pagal juos“, – aiškina DS mokyklos įkūrėja.

Be to, reikia nepamiršti, kad klientas, internetinis pirkėjas, tampa vis išrankesnis: „Mes turime į kuo trumpesnį tekstą surašyti kuo optimalesnį ir patrauklesnį aprašymą.“ Taigi esminiai „dropshippingo“ pokyčiai yra išrankus ir vis reiklesnis klientas bei nuolatos atsinaujinančios sistemos, nuo kurių ir priklauso klientų srautai, pastebintys parduotuves ir skelbimus.

Svarbiausia „dropshippingo“ versle – atkaklumas

I. Prichockaitė sako, kad jos sėkmė išsiplėtojo iki „dropshippingo“ mokyklos, teikiančios įvairius kursus apie šio verslo niuansus naujokams ir patyrusiems verslininkams. Tačiau ji pradėjo nuo visiškai nedidelių investicijų – bedarbio pašalpos ir įdėjo labai daug savo laiko.

„Svarbu suprasti, kad ten, kur nereikia didelių piniginių investicijų, reikia įdėti daug darbo. „Dropshippingui“ reikia supratimo, kaip veikia internetas, įvairūs algoritmai, kaip padaryti, kad mano prekės skelbimas atrodytų patraukliai, pateiktų visą klientui reikalingą informaciją. Kuo daugiau laiko skiriama, tuo greičiau tai atsiperka. Būtent dėl to atkaklumas šiame versle yra viena naudingiausių savybių“, – verslo pradžią prisimena pašnekovė.

Taigi DS mokyklos įkūrėja pataria dėti daug skelbimų, išbandyti įvairias prekes, žaisti su kainomis, kuo geriau parinkti raktinius žodžius, mandagiai bendrauti su klientais ir, žinoma, atkakliai siekti užsibrėžtų tikslų.

Ekspertai

Indrė Prichockaitė

Indrė Prichockaitė

Profesionali „dropshipperė“, Tarptautinės prekybos mokyklos įkūrėja / Tarptautinės prekybos mokykla

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.