Atskleistos sėkmingos e. komercijos plėtros gudrybės
2018.10.26
Temos: Pardavimai, Vadyba.
Mokymuose „Sėkminga e. komercijos plėtra į užsienio rinkas“ įžvalgomis ir patarimais dalijosi e. komercijos specialistas, agentūros „Makes You Local“ vadovas Donatas Gudelis, o apie savo patirtį versle papasakojo unikalių veido kaukių linijos „Lecler“ viena iš išradėjų ir kūrėjų Birutė Kaušilaitė.
„Amazon“ – didžiosioms rinkoms
D. Gudelis (nuotr. kairėje) iš karto pastebėjo, kad kuo daugiau eksportuosime, tuo daugiau pinigų parvešime atgal į Lietuvą. Todėl vis daugiau verslų ir e. parduotuvių dairosi į užsienio rinkas.
Pasak pranešėjo, jeigu svarstote apie prekybą didžiosiose rinkose, derėtų pagalvoti, ar tikrai verta kurti savo e. parduotuvę, galbūt geriau prekiauti per „Amazon“.
„Amazon“ pliusai: žmonės ja pasitiki, žino, kad prekė bus pristatyta, jeigu ką, pinigai bus grąžinti, žino, ką gaus – nemokamą pristatymą tą pačią ar kitą dieną, nesuka galvos, iš kur prekės atkeliaus, turi visas garantijas. Jei nusprendėte prekiauti per „Amazon“, įsitikinkite, kad tikrai turite potencialo toje rinkoje, atlikite tyrimą, su kuo konkuruosite, ar turėsite tam resursų, ar galėsite tai daryti už konkurencingą kainą, ar sugebėsite vykdyti greitą pristatymą“, – dėstė pranešėjas.
Baltijos šalys – puiki vieta eksperimentams
Pasak D. Gudelio, Baltijos šalys, neturint tarptautinės prekybos patirties, gali tapti puikia vieta išsibandyti prieš žengiant į didesnes rinkas.
„Baltijos šalys – geras pasirinkimas, plėtrai nereikia didelių investicijų, nepaisant visų skirtumų, šalys labai panašios: jei reikia paslaugų lietuviams, tai reikės latviams ir estams. Klientų lūkesčiai, populiariausi produktai panašūs kaip ir pas mus“, – įsitikinęs D. Gudelis.
Plėtra į Skandinaviją brangesnė
Skandinaviją renkasi didesnės įmonės, kurios gali skirti daugiau biudžeto ar jau sėkmingai dirba kitose rinkose, Baltijos šalyse.
„Nesvarbu, į kurią rinką pradedate eiti, pradėkite ne nuo lengviausio, o nuo teisingiausio kelio.“
D. Gudelis.
„Švedija – didžiausia rinka, visi nori ten startuoti, tačiau konkurencija taip pat milžiniška. Švedai mus dar mato kaip Rusiją, bijo su mumis turėti reikalų, užtat suomiai mus lengviau prisileidžia, nebijo bendradarbiauti ir iš mūsų pirkti. Į ją lengviausia įžengti per Estiją“, – teigė pranešėjas.
Plečiantis į užsienį, D. Gudelis patarė tinkamai pasiruošti, atlikti tyrimus ir analizę: „Nesvarbu, į kurią rinką pradedate eiti, pradėkite ne nuo lengviausio, o nuo teisingiausio kelio. Prieš pradėdami pasižiūrėkite, ar sugebėsite konkuruoti su didžiosiomis parduotuvėmis kaina, ar turėsite pakankamai biudžeto rinkodarai, lokalizacijai. Analizuokite konkurentus, būtinai padarykite e. parduotuvę gerai, patikimai atrodančią. Įsitikinkite, ar turite resursų parduotuvei lokalizuoti, kad visi pagrindiniai klausimai klientui – kada gausiu, ar galėsiu grąžinti, kokiu būdu gausiu – būtų lengvai randami.“
Nedarykite visko vieni
D. Gudelis įžvelgia neigiamą lietuvių požiūrį manyti, kad viską pasidarys patys, todėl rekomenduoja plečiantis susirasti vadinamąjį vietinį herojų: „Local hero – svarbiausias žmogus plečiantis į užsienį. Tai gali būti agentūra, laisvai samdomas darbuotojas, tačiau jis turi būti vietinis rinkoje, kuris žino visas smulkmenas ir problemas, su kuriomis susidursite plėsdamiesi: kokie mokesčiai, kaip užregistruoti įmonės PVM kodą, kada tai padaryti.“
Elgėsi priešingai
Mokymuose dalyvavusi B. Kaušilaitė (nuotr. kairėje) papasakojo apie savo patirtį, sėkmes ir padarytas klaidas, dažnai D. Gudelio įžvalgas patvirtindama iš savo praktikos.
„Viską darėme pačios, investicijas sudėjome į produktą, o viskam kitam pinigų beveik neliko. Kūrėme e. parduotuvę nesikonsultuodamos jokiais dizaino klausimais, sulipdėme viską truputį kreivai šleivai. Gerai, kad pradžioje padarėme visas klaidas būtent Lietuvoje ir tik tuomet bandėme eiti į užsienio rinkas“, – atskleidė pašnekovė.
„Lecler“ didžiąją savo rinkodaros biudžeto dalį nusprendė skirti nuomonės formuotojams, nes, pasak B. Kaušilaitės, labai svarbu pažintys ir kontaktai. Atidarius parduotuvę, niekas nepuls iš karto pirkti prekių, nes pasiūla yra milžiniška.
Na, o kalbėdama apie plėtrą į Angliją, verslininkė prisiminė D. Gudelio mintis apie vietinį herojų, kuris tapo pagrindine sėkmės Anglijoje priežastimi: „Iš pradžių plėtėmės būtent į Angliją, nes susiradome labai gerą partnerį, kuris mums labai padėjo. Būtent todėl ten iš karto ir plėtėmės, nes turėjome patikimą partnerį.“
Pabaigoje pranešėja drąsindama siūlė nebijoti bandyti, žengti pirmąjį žingsnį, nes blogiau tikrai nebus.
„BZN start“ mokymai (BFL/Pauliaus Peleckio nuotr.)
Ekspertai
Donatas Gudelis
Direktorius, Partneris / MakesYouLocal
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.