Ar galima produktą nemokamai išleisti į rinką?
2014.06.19
Temos: Pardavimai, Vadyba.
Dažnai ir daug kalbama apie tai, kad žmonės turėtų būti verslesni, stengtis sugalvoti naujų paslaugų ar produktų, kurie padėtų kurti naudą ir, aišku, jiems atneštų materialinę gerovę. Svarstant įvairius būdus, kaip tai padaryti, paprastai užmirštama, kad svarbu ne tik sugalvoti idėją ir imtis ją įgyvendinti. Tai neduos jokios naudos, jei naujas produktas ar paslauga nepasirodys rinkoje. Kaip tai padaryti neišleidžiant visų santaupų, sutiko paaiškinti Audrius Savickas, verslo konsultavimo bendrovės „Strategy Labs“ partneris ir rinkodaros konsultantas.
Kova su informaciniu triukšmu
„Išleidžiant produktą svarbu, kad apie jį sužinotų žmonės. Tam taikomos skirtingos taktikos. Pavyzdžiui, pažįstamiems ir labai novatoriškiems produktams – vienu atveju reikia detaliai paaiškinti, kas tai yra ir ką daro, kitu atveju reikia akcentuoti, kuo jūsų naujiena skiriasi nuo kitų analogiškų produktų. Maisto produktų atveju svarbu, kad žmonės išbandytų – paragautų gaminį. Internetinių paslaugų atveju svarbu atvesti juos į puslapį ir paskatinti išbandyti naują sprendimą“, – aiškino rinkodaros ekspertas.
Anot jo, apibendrintai galima sakyti, kad išleidžiant produktą svarbu prasimušti pro informacinį triukšmą ir paskatinti žmones pabandyti siūlomas prekes ar paslaugas.
Kaip tai padaryti geriausiai ir efektyviausiai? Vienos formulės nėra. Tačiau A. Savickas (nuotr.) juokauja, jog drąsiausi ir išradingiausi gali išsisukti ir su itin menku biudžetu.
Nepaisant įkvepiančių pasaulinių kompanijų pavyzdžių, tikrovė dažnai pakoreguoja vizijas. Būtent prie realios, objektyvios rinkos padėties, jos dydžio ir ypatybių privalu taikytis, kai rengiamas produkto pristatymo planas.
A. Savickas
„Išbėkite per pasaulio futbolo čempionato finalą į stadioną apnuoginta krūtine su produkto pavadinimu ir to pakaks. Tačiau ir šis metodas nėra visai nemokamas – teks pirkti bilietą į rungtynes“, – šmaikštavo pašnekovas, o kiek surimtėjęs patikino, kad viskas priklauso nuo produkto ar paslaugos.
Svarbu įvertinti rinkos savybes
Pasak rinkodaros konsultanto, kokia nors labai pageidaujama programėlė mobiliajam telefonui gali sėkmingai išplisti su nedidelėmis pradinėmis investicijomis į žinomumą, tačiau pradžioje informacijos paskleidimas vis tiek kainuos šiek tiek pastangų. Be to, visada galima imtis partizaninių rinkodaros ir komunikacijos veiksmų.
„Partizaninių taktikų yra įvairių. Pavyzdžiui, galima sukurti virusinį filmuką apie tai, kaip grafičių kūrėjai išpaišėte JAV karinių pajėgų lėktuvą, ar pan. Paskui galite sukurti kitą filmuką apie tai, kad pirmasis buvo klastotė ir t. t. Tačiau ir šių veiksmų nevadinčiau nemokamais, greičiau sąlyginai nedaug kainuojančiais partizaniniais veiksmais“, – aiškino A. Savickas.
Kaip vieną iš sėkmingiausių produkto išleidimo į rinką pavyzdžių ekspertas įvardijo garsųjį „Red Bull“. Šio gėrimo gamintojai vietoj tradicinės žiniasklaidos pasirinko bendradarbiavimą su ekstremaliojo sporto mėgėjų bendruomenėmis.
Ir neapsiriko – „Red Bull“ laikoma viena iš tų bendrovių, kurios savo veikloje sėkmingai išplėtojo ir taiko turinio rinkodarą.
Nepaisant įkvepiančių pasaulinių kompanijų pavyzdžių, tikrovė dažnai pakoreguoja vizijas. Būtent prie realios, objektyvios rinkos padėties, jos dydžio ir ypatybių privalu taikytis, kai rengiamas produkto pristatymo planas.
„Kai kuriose vietose partizaniniai veiksmai turi didesnę sklaidą. Pavyzdžiui, nelegali radijo stotis Niujorke turės keleto milijonų gyventojų potencialią auditoriją, vadinasi, ir sėkmės tikimybę didesnę nei, tarkime, Panevėžyje“, – svarstė specialistas ir pridūrė, kas viskas priklauso nuo įmonės veiklos modelio. Gali būti, kad nedideliam verslui dideliame mieste visiškai pakaks ir originalių gatvėje dalijamų skrajučių.
Bet ar to užteks jums? Į šį klausimą galite atsakyti tik patys. Tik jūs geriausiai iš visų pažįstate savo produktą ar paslaugą. Tik jūs žinote, kokios jo savybės patiks vienos ar kitos rinkos vartotojams. Ir vien tik jūs galite priimti sprendimus. Ar jie bus teisingi, parodys laikas. Tačiau juk žinome visi – neklysta (arba nelaimi) tie, kas nieko nedaro.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.