...

6 žingsniai, kurie padės sėkmingai įsiskverbti į tarptautines rinkas

Verslas

2023.09.20

Autorius:

Temos: , , , .

6 žingsniai, kurie padės sėkmingai įsiskverbti į tarptautines rinkas

Tinkamai atliktas darbas su savo startuoliu į tarptautines rinkas gali būti labai naudingas. Tačiau taip pat gali kilti teisinių, finansinių ir kultūrinių iššūkių. Kiekviena plėtra į naują regioninę rinką susijusi su tam tikrais aspektais. Kad jūsų startuolio veikla pasauliniu mastu būtų pelninga, svarbiausia atlikti tyrimus ir planuoti. Be to, kad iš anksto žinotumėte, kaip valdyti valiutų kursų svyravimus, mokėjimo sistemas ir mokesčius, taip pat turite gerai išmanyti kultūrines vertybes ir tradicijas šalyse, kuriose norite užsiimti verslu.

Panagrinėkime šešis pagrindinius žingsnius, kuriuos reikėtų atlikti, skverbiantis į tarptautines rinkas

#Nr. 1 Vietos rinkų tyrimas

Standartizuoto požiūrio taikymas kiekvienai rinkai, kurioje veikiate, yra viena didžiausių tarptautinės vadybos klaidų. Tai, kas veikia vienoje rinkoje, gali neveikti ar net būti neproduktyvu kitoje.

Turėtumėte kruopščiai įvertinti, ar jūsų produktas ar paslauga yra perspektyvūs naujoje rinkoje ir koks yra geriausias būdas juos reklamuoti bei sudominti tikslinę auditoriją. Naujoje šalyje jūsų gaminys ar paslauga gali būti patrauklūs kitoms demografinėms grupėms ar gyvenimo būdo bendruomenėms. Kartais gali tekti pakeisti rinkos segmentą, į kurį ketinate orientuotis.

Esamų ir potencialių konkurentų analizė taip pat labai svarbi siekiant nustatyti, ar galite sėkmingai sukurti konkurencinį pranašumą toje rinkoje, o tai yra būtina vidutinės trukmės ir ilgalaikio pelningumo sąlyga.

#2 Įstatymų ir prekybos taisyklių supratimas

Pirmiausia turėtumėte nustatyti, kokio tipo investicijas ketinate atlikti tikslinėje šalyje. Ar ketinate atidaryti gamybines patalpas ir aptarnavimo vietas, ar tiesiog eksportuosite savo produktus?

Pirmuoju atveju tikriausiai turėsite įsteigti naują juridinį asmenį, kad galėtumėte vykdyti veiklą ir laikytis tos šalies prekybos, verslo ir mokesčių įstatymų. Šie teisės aktai gali gerokai skirtis nuo tų, prie kurių esate įpratę, todėl paprastai labai rekomenduojama konsultuotis su teisės ir mokesčių specialistais. Kai kuriose šalyse užsienio investicijoms netaikomi jokie apribojimai, o kitose gali būti nustatyti tam tikri apribojimai.

Jei neplanuojate naujoje šalyje turėti savo gamybos patalpų, taip pat turėtumėte atsižvelgti į eksporto ir pajamų reglamentus ir bet kokią komercinę sutartį, sudarytą tarp jūsų šalies ir tikslinės rinkos. Šie reglamentai skirti užtikrinti, kad konkurencija būtų sąžininga ir kad tiek įmonės, tiek vartotojai būtų apsaugoti nuo nesąžiningos praktikos.

Labai rekomenduojama iš anksto išstudijuoti tikslinės šalies teisinę sistemą, nes tai gali padėti išvengti sudėtingų situacijų, kurios taip pat gali apsunkinti jūsų organizacijos finansus.

Kaip pradedančiosios įmonės savininkas ar vadovas taip pat turėtumėte žinoti apie didžiausią teisinę riziką naujoje rinkoje. Už vietos įstatymų nesilaikymą gali būti skiriamos baudos ir, priklausomai nuo pažeidimo sunkumo, net iškelta baudžiamoji byla.

#3 Pasaulinės strategijos kūrimas

Pasaulinė strategija – tai planas, kuriame nurodoma, kaip jūsų startuolis ketina konkuruoti pasaulinėje rinkoje. Ji turėtų apimti jūsų verslo operacijų tarptautiniu mastu planus, pradedant gamyba, rinkodara, kainodara, platinimu ir baigiant santykiais su klientais. Nors būtina apibrėžti vietines strategijas ir taktiką veiklai konkrečiose rinkose, jos vis tiek turėtų būti suderintos, kad būtų užtikrintas nuoseklumas ir sinergija visose rinkose apskritai.

Pavyzdžiui, didesnes pagrindinių produktų kainas tam tikroje besiformuojančioje rinkoje gali kompensuoti didesnės papildytų produktų kainos labiau išsivysčiusioje rinkoje. Tinkamas koordinavimas užtikrina, kad visas verslas būtų pelningas ir tvarus.

Pradedantieji verslininkai taip pat turėtų apsvarstyti gamybos ir paslaugų teikimo globalizavimo privalumus, įskaitant gamybos masto ekonomiją, sąnaudų taupymą dėl bendrų paslaugų, procesų standartizavimą ir galimybę naudotis dideliais tarptautiniais talentų telkiniais.

#4 Atsižvelgti į kalbos barjerus

Nors kalbų įvairovė yra didžiulis kultūrinis mūsų planetos turtas, ji gali būti kliūtis įmonėms. Remiantis Ethnologue duomenimis, šiuo metu pasaulyje kalbama 7 151 kalba. Veiklos rinkose, kuriose kalbama skirtingomis kalbomis, iššūkiai gali būti juntami bendraujant su tiekėjais, nustatant tinkamas reklamos strategijas ir teikiant kokybišką klientų aptarnavimą.

Vienas iš būdų spręsti kalbos barjerų problemą – samdyti dvikalbius darbuotojus arba samdyti gimtakalbius kalbėtojus kiekvienoje šalyje, kurioje ketinama vykdyti veiklą. Šis sprendimas gali būti geriausias, kai planuojate dideles investicijas tikslinėje šalyje ir norite toje rinkoje sukurti beveik savarankišką organizacinę struktūrą.

Tačiau šis variantas yra mažiau įmanomas, kai veiklą vykdote iš savo kilmės šalies ir eksportuojate savo produktus ar paslaugas į visą pasaulį. Tokiu atveju geriausia būtų sudaryti sutartį su vertimo ir lokalizavimo biuru. Profesionalios ir patyrusios agentūros, tokios kaip Circle Translations“, gali užtikrinti, kad bet koks tekstinis, vokalinis, vizualinis ir emocinis turinys būtų ne tik puikiai suprantamas jūsų tikslinei auditorijai, bet ir konvertuotas taip, kad vietos klientams ir tiekėjams atrodytų vietinis. Šios agentūros yra įpratusios dirbti įvairiose pramonės šakose ir paprastai gali teikti paslaugas įmonėms, veikiančioms tokiose skirtingose srityse kaip informacinės technologijos, finansai, maistas, turizmas ir mada.

#5 Pasiruoškite kultūriniams skirtumams

Dar vienas svarbus komponentas, kaip globalizuoti savo startuolį, yra tikslinės šalies socialinių ir kultūrinių aspektų žinojimas. Tai gali padėti užtikrinti sėkmingą verslo veiklą ir teigiamus santykius su klientais, tiekėjais, investuotojais, institucijomis ir kitomis suinteresuotosiomis šalimis.

Prieš leisdamiesi į naują šalį, turėtumėte pasistengti susipažinti su vietos papročiais ir etiketu, įskaitant tai, koks elgesys laikomas tinkamu šalyje, į kurią atvykstate, ir kokios yra priimtinos bendravimo formos.

Jūsų kilmės šalyje draugišku ir maloniu laikomas elgesys tikslinėje šalyje gali būti suvokiamas kaip nepagarbus ar net įžeidžiantis.

Taip pat turėtumėte susipažinti su vietos verslo kultūra. Tai apima išsiaiškinimą apie priimtiną verslo etiketą, pavyzdžiui, kaip žmonės kreipiasi vieni į kitus, kokia yra standartinė sandorių sudarymo praktika ir koks yra veiksmingiausias būdas užmegzti ryšius.

#6 Naudingų technologijų nustatymas

Technologijų pažanga labai naudinga įvairaus dydžio įmonėms – nuo pradedančiųjų iki didelių korporacijų.

Vienas iš pavyzdžių – CRM (ryšių su klientais valdymas). Ši sistema padeda sekti savo klientus ir potencialius klientus iš viso pasaulio ir valdyti ryšius su jais. Dėl to aptarnauti tarptautinius klientus gali būti ir lengviau, ir pigiau, ir efektyviau.

Kitas pavyzdys – e. prekybos programinė įranga. Prieš kelis dešimtmečius buvo neįsivaizduojama, kad kas nors Japonijoje galėtų per dvi minutes kompiuteriu nusipirkti produktą Nyderlanduose. Šiandien net nedideli verslininkai, turintys ribotą biudžetą, įsteigia internetines parduotuves ir pasiekia potencialius klientus kitame pasaulio gale. Be to, analizės priemonės leidžia įmonėms geriau suprasti savo klientus ir atitinkamai tobulinti rinkodaros strategijas ir taktiką.

Kiti technologijų ir skaitmeninių sprendimų, kurie gali padėti įgyvendinti tarptautinio verslo strategiją, pavyzdžiai: socialinė žiniasklaida, debesų kompiuterija, tarptautinių mokėjimų sprendimai ir rinkodaros automatizavimo priemonės.

Pradedančiųjų įmonių biudžetai paprastai būna riboti, palyginti su įsitvirtinusiomis didelėmis įmonėmis, todėl visapusiškas technologijų pažangos potencialo panaudojimas gali padėti joms sumažinti išlaidas ir kartu išlikti visiškai konkurencingoms.

Informacija parengta remiantis „Startup Lithuania” pateikta informacija

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.