...

Vos viena šių metų minutė lygi neįtikėtinai statistikai

Verslas

2021.12.31

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: , , .

Vos viena šių metų minutė lygi neįtikėtinai statistikai

Asociatyvinė nuotrauka Pexels.com nuotr.

Kaip ir kasmet metų pabaigoje skiriame dėmesio, atrodytų, smulkmenai – vos vienai šių metų minutei. Vis dėl to per šį trumpą laikotarpį pasaulyje ir ypač internete nutinka pačių įvairiausių ir kartais protu sunkiai suvokiamų dalykų. Tad apžvelkime juos.

Jei norite geriau suprasti, apie ką bus šis tekstas, tik įsivaizduokite, kad vos per vieną minutę didžiausios pasaulyje internetinės prekyvietės „Amazon“ klientai išleidžia 283 tūkst. JAV dolerių, o net 6 mln. pasaulio gyventojų paspaudžia mygtuką „pirkti“ internete. Įdomu, tiesa?

Neįtikėtini pelnai

Vieni netikėčiausių faktų yra didžiųjų kompanijų pelnai, kuriuos jos pasiekia vos per vieną minutę. Štai technologijų gigantas „Microsoft“ per minutę susižeria 327,83 JAV dolerio, socialinis tinklas „Facebook“ sulaukia 213,62 JAV dolerio, inovatyvioji „Tesla“ gali džiaugtis 81,77 JAV dolerio minutiniu pelnu, o „Netflix“ – daugiau nei 50 JAV dolerių. 

Vis dėlto visus juos nurungia trys gigantai. Trečiojoje vietoje yra „Alphabet“, valdanti „Google“. Jų pelnas – 433,01 JAV dolerio per minutę. Antrojoje vietoje įsitaisiusi bendrovė „Apple“ didžiuojasi savo surenkamais 848,09 JAV dolerio per minutė. Ir pagaliau visus nušluoja jau minėtas „Amazon“, susižerdamas 955,17 JAV dolerio pelną vos per vieną minutę. 

Nuostabus augimas 

Šiuo metu pasaulyje internetu naudojasi apie 5 mlrd. vartotojų. Interneto vartotojų kreivei nuolat augant, didėja ir turinio, sukuriamo internetu, skaičiai. Vos per kelerius metus rodikliai išaugo neįtikėtinai.

Visiems gerai pažįstamos bendravimo programėlės „Snapchat“ vartotojai dar 2016 m. per minutę pasidalindavo 527 tūkst. nuotraukų. Šiemet šis skaičius išaugo net iki 2 milijonų. Lietuvoje taip ir neprigijęs socialinis tinklas „Twitter“ per minutę sulaukia daugiau nei pusės milijono „pačiulbėjimų“ (angl. tweets). 

Šiemet vartotojai „Youtube“ platformoje gyvai transliavo 694 tūkst. valandų. Internetinė televizija „Netflix“ taip pat džiaugiasi augančiais rodikliais. Palyginti su pernai metais, vartotojai šioje platformoje praleido kone 50 tūkst. valandų daugiau. 

Koks laikas – tokie ir pasirinkimai

Ilgą laiką pagal vartotojų įsitraukimo rodiklius lyderiais išliko prekybos platformos. Pastaraisiais, pasaulinės pandemijos paveiktais, metais, į populiarumo viršūnes šiuo požiūriu kopia internetinės televizijos, socialiniai tinklai ir… nuotolinių pokalbių platformos. 

„Microsoft Teams“ šiemet pritraukė 100 tūkst. vartotojų. Platformoje „ZOOM“ išklausytas rekordinis skaičius webinarų, o socialiniai tinklai sprogdino visas aukštumas.

Didžiausius pokyčius pademonstravo platforma „Tik Tok“. Joje vos per vieną minutę vartotojai peržiūri 167 mln. vaizdo įrašų. Platformoje „Instagram“ per tą patį laiką pasidalijama 65 tūkst. nuotraukų. Šią platformą lenkia tos pačios „Meta“ grupės valdomas kitas socialinis tinklas „Facebook“. Čia pasidalijama 240 tūkst. nuotraukų ir kuriamos tiesioginės transliacijos pritraukia apie 44 mln. žiūrovų. 

Daug dėmesio sulaukia ir vadinamoji apkalbų platforma „Discord“. Joje vos per vieną minutę išsiunčiama daugiau nei pusseptinto šimto žinučių. 

Smalsumas ir sportas

Džiugi tendencija ta, kad interneto vartotojai nepamiršta skirti laiko pažinimui ir saviugdai. Kaip rodo statistika, per vieną minutę pasaulyje atliekama netoli 6 mln. „Google“ paieškų. 

Pandemija, ko gero, paskatino žmones daugiau judėti ir aktyviau gyventi. Išaugo ir sporto programėlės „Strava“ naudojimo rodikliai. Čia, vos per vieną minutę, mėgėjai ir profesionalai atletai pasidalina pusantro tūkstančio savo fizinės veiklos pasiekimų. 

Kas laukia toliau?

Neabejojama, kad internetas ir toliau augs, vartojimo rodikliai didės, o laikas, praleidžiamas „tinkle“, ilgės. Jeigu pažvelgtume retrospektyviai, 1993 m. pasaulyje buvo 14 mln. interneto vartotojų, tuo tarpu šiuolaikinėje visuomenėje tokį skaičių internautų rastume vien Čilės valstybėje. 

Daugybė neišnaudoto interneto potencialo yra tokiose šalyse, kaip Indija, Kinija, Pakistanas. Čia prieigos prie interneto neturi atitinkamai 50, 41 ir 65 proc. šalies populiacijos. Liūdna interneto prieinamumo statistika matoma ir Afrikos valstybėse. Pavyzdžiui, Etiopijoje daugiau nei 80 proc. gyventojų negali naudotis mums tokiu įprastu ir jau savaime suprantamu išradimu, kaip internetas. 

Tikima, kad laisva interneto prieiga pasieks ir šias šalis, todėl bendras vartotojų skaičius tik didės. Laiko klausimas, kada pasieksime dar vieną milijardą internautų. Palyginkime: 2020 m. jų buvo dar tik 4,5 mlrd., o šiuo metu – jau 5 milijardai. Tai reiškia, kad vien šiemet per vieną minutę vidutiniškai turėjome 950 naujų interneto vartotojų prieaugį. Įdomu, kaip sparčiai bendruomenė augs toliau ir kokios galimybės bus atvertos. 

Parengta pagal „Visual Capitalist“ informaciją

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.