Verslo žinių centras – reali pagalba verslui

Verslas

2020.05.07

Autorius: Reda Aleliūnaitė

Temos: .

Verslo žinių centras – reali pagalba verslui

Živilė Glaveckaitė Asmeninio albumo nuotr.

Viena iš portalo „bzn start“ sudedamųjų dalių yra žinių centras. Tai klausimo ir atsakymo forma pagrįsta duomenų bazė, kurioje ekspertai atsako į verslo pasauliui rūpimus klausimus. Kaip šis žinių centras gali realiai padėti verslams? Komentuoja „bzn start“ įkūrėja bei strategė Živilė Glaveckaitė ir agentūros „Hungry Scout“ kūrybos strategė Goda Gutautaitė.

Žinių centro tikslas – padėti augti

Kūrybos strategė G. Gutautaitė (nuotr. kairėje), labai prisidėjusi ir prie žinių centro strategijos kūrimo, pabrėžia, kad žinių centro tikslas yra padėti mažiems ir vidutiniams verslams augti, suteikiant reikalingiausias priemones: „Pirmiausia tai greitos ir trumpos konsultacijos, taip pat aiškūs, o ne tik ekspertui suprantami patarimai. Be to, tai yra įrankiai, kuriuos verslininkai gali naudoti savo nedidelėse komandose, kuriose nėra visų sričių specialistų.“ 

Portalo „bzn start“ įkūrėja ir strategė Ž. Glaveckaitė pastebi, kad verslo duomenų bazė išties veikia kaip gyvas organizmas. „Klausimų įvairovė didelė, tačiau vyraujantis jų branduolys yra susijęs su teisine ir mokestine baze, verslo pradžia bei finansavimu, tuomet rinkodaros ir pardavimų aktualijomis“, – vardija pašnekovė. Pagrindiniu žinių centro tikslu „bzn start“ įkūrėja vadina brandžią verslo bendruomenę, kuri iš pradžių analizuoja ir ieško, o tik po to priima sprendimus.

Kaip užtikrinti, kad žinių centras būtų reali pagalba?

Žinių centro įkūrėja patikina, kad konsultacijas teikia atrinkti asmenys: „Ekspertais gali tapti tik tie, kurie savo srityje yra sukaupę ne mažiau kaip penkerių metų patirtį.“ Toje srityje jie ir teikia atsakymus – taip išlaikoma kokybė. Pasak Ž. Glaveckaitės, pati geriausia komunikacija ir yra praktinis klausimas su realia situacija, kad ekspertų atsakymas duotų konkrečių rezultatų.

Kūrybos strategė G. Gutautaitė įvardija žinių centro funkcijas: „Pirma, ekspertai padeda įmones užvesti ant kelio ir suprasti situaciją. Antra, jie pataria, kaip elgtis, kur ieškoti sprendimo. Trečia, suteikia praktinių žinių per mokymus, kurie padeda siekti tikslų turimais resursais, tebūnie tai žmonės, įranga ar pinigai.“

O koks indėlis šiuo atveju turėtų būti iš verslo pusės? „Verslai turėtų suteikti aiškų vaizdą apie savo situaciją, kad ekspertas galėtų įsijausti, suprasti ir nuoširdžiai padėti. Jie turėtų paprastai suformuluoti savo poreikius ir prašyti pagalbos. Svarbiausia bendradarbiauti ir žiūrėti į verslą praktiškai“, – sako G. Gutautaitė.

Verslų patiriami iššūkiai: individualūs ar universalūs?

Ar žinių centras padeda patiems ekspertams susidaryti vaizdą apie bendras problemas ir iššūkius, su kuriais tenka susidurti verslams? G. Gutautaitė komentuoja, kad dažnai iš smulkiųjų ir vidutinių verslų girdi nusiskundimų: „Pavyzdžiui, socialinių medijų rinkodara neveikia; pirkėjus pritraukia tik nuolaidos; sunku kovoti su prekybos centrais. Visiems šiems teiginiams yra paaiškinimai. Ekspertai gali greitai pasakyti – tikriausiai socialiniuose tinkluose kalbatės ne su ta auditorija, galbūt jūsų produktai parduodami tik darant išpardavimą, nes pirkėjai nežino jūsų prekių ženklo ir nesupranta jo vertės, lygiai taip pat su prekybos centrais – jie vertina produktą pagal tai, kaip žmonės nori jūsų prekių ženklo. Jeigu produktai dūla lentynose arba klientai mieliau renkasi kitus prekių ženklus, tuomet atėjo metas keistis.“

Kūrybos strategė pabrėžia ir abipusės komunikacijos svarbą. „Pasitaiko tokių situacijų, kai verslų atstovai bijo pasakyti, kad nesupranta vieno ar kito patarimo. Taip pat kad ekspertų nurodomi sprendimai yra per brangūs ir konkrečioje situacijoje netinkami. To rezultatas – blogai įgyvendinti veiksmai“, – tikina G. Gutautaitė, skatindama verslus nebijoti atvirai kalbėti apie savo poreikius.

Ž. Glaveckaitės teigimu, žinių centras tik dar kartą parodo, kad gyvename atviroje erdvėje ir tik mūsų visų bendruomeniškumas gali duoti realių rezultatų. „Pasidalinimas patirtimi ir žiniomis kainuoja laiko, bet tai padeda užaugti kitiems verslams, išvengti klaidų, – neabejoja žinių centro įkūrėja. – Tai prisideda prie mūsų visų gerovės, nes kuriama neįkainojama vertė. Dabar socialinis aspektas yra viena iš varomųjų dalių, kurios tik ryškės.“ Žinių centras – tai priemonė, kuri gali padėti verslams spręsti iškilusias problemas ir palaikyti komunikaciją su skirtingų sričių ekspertais. 

Ekspertai

Goda Gutautaitė

Goda Gutautaitė

Kūrybos strategė / „Hungry Scout”

Živilė Glaveckaitė

Živilė Glaveckaitė

„bzn start” įkūrėja, vadovė. / UAB „Glaveckaitė Media”

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.