Verslo spalvos: kaip išsiskirti iš minios?
2013.01.10
Temos: Marketingas, Vadyba.
„Rinkodaroje spalvos padeda sukurti ir sustiprinti norimą prekių ženklo, produkto įvaizdį. Jos taip pat atlieka svarbų vaidmenį siekiant vartotoją paskatinti konkrečiam veiksmui (pirkti) ar paprasčiausiai nukreipti jo dėmesį norima kryptimi“, – sako Lietuvos marketingo asociacijos valdybos narys, didžiausio interneto reklamos tinklo Baltijos šalyse UAB „Adnet Media“ direktorius Linas Šiautkulis.
Spalvos nesąmoningai kelia emocijas ir asociacijas
„Spalvos daro didelę įtaką vartotojo suvokimui. Juk per jų kontrastą mes suvokiame pasaulį, identifikuojame daiktus, aplinką – taip pat ir prekių ženklus. Tai vienas pagrindinių mūsų, kaip žmonių, suvokimo atributų. Tačiau spalvų reikšmių interpretacijų, kaip ir horoskopų, apstu ir nė vienas išaiškinimas nėra šimtu procentų teisingas“, – teigia L. Šiautkulis ir priduria, kad spalvų bei jų reikšmių interpretavimas kinta kartu su laiku, t. y. spalvų suvokimą daugiausia lemia laikotarpis, amžius, kaip ir kur mes gyvename. Vis dėlto tam tikros spalvų reikšmių tendencijos jau kurį laiką lieka nepakitusios.
„Internete spalvos padeda paskatinti vartotoją greičiau užsisakyti prekę. Daugybė tyrimų rodo, kad agresyvi oranžinė spalva, naudojama ant mygtukų (pirkti, užsiregistruoti, parduoti), nežymiai, bet padidina veiksmą atliekančiųjų procentą, lygiai kaip raudona – energizuojanti spalva, padidinanti net širdies plakimo dažnį, skubina vartotoją, todėl naudojama akcijoms, nuolaidoms pristatyti. Mėlyna – saugumo ir pasitikėjimo spalva – labai dažnai naudojama finansų sektoriaus įmonių komunikacijoje“, – pasakoja L. Šiautkulis.
„Balta, žalia, geltona, mėlyna, smėlio, rožinė ir kitos švelnios spalvos kelia teigiamas emocijas. Niūrios ir tamsios – juoda, tamsiai pilka, violetinė ir kt. – gali nuteikti ne taip pozityviai.
Ir viena, ir kita spalva gali absoliučiai skirtis priklausomai nuo pasirinkto konteksto. Tiesa, tyrimais įrodyta, kad yra spalvų, kurios labiau skatina vartotojus atlikti vieną ar kitą veiksmą nei kitos, – mintimis dalijasi UAB „Adnet Media“ direktorius ir pabrėžia, kad bet kokia argumentuota diskusija spalvų atžvilgiu ar apskritai vietose, kur vyrauja gražu/negražu, yra laiko leidimas veltui: – Geriausias būdas – fokus grupės. Surinkti grupę žmonių (gyvai ar virtualiai), parodyti jiems keletą pavyzdžių, išgirsti jų sprendimą ir pasirinkti priešingą. Tada turėsite tikrai išskirtinę spalvą“, – optimizmo nestokoja L. Šiautkulis.
Komunikaciją atitinkanti spalva – raktas į sėkmę
Anot jo, įmonės pristatyme spalvos yra neatsiejamos nuo bendros estetikos ir komunikacijos. „Garsas, vaizdas, kontekstas – visas turinys turi derėti su pagrindine žinia, kurią įmonė nori perduoti savo klientui. Pavyzdžiui, logotipo sėkmei daug daugiau įtakos turi ne spalva, o tai, kiek produktas ar paslauga pateisina vartotojų lūkesčius. Kiekvienam verslui siūlau koncentruotis pirmiausia į kokybę ir vartotojo lūkesčių viršijimą, o ne į spalvas. Juk sukuriant naują kokybės standartą vienoje ar kitoje srityje vartotojai ir tas pačias įmonės ar prekių ženklo spalvas gali suvokti kitaip, t. y. gerai“, – dėsto L. Šiautkulis.
Pasak jo, jei įmonė pradėjo veiklą ir po metų kitų kilo mintis, kad jos spalvų gama nėra tinkama, pirmiausia verta aiškintis, iš kokių rodiklių tai matyti. „Gal paaiškės, kad visai ne spalvos yra didžiausias įmonės galvos skausmas. Žinoma, netinkamai parinkta spalva gali apsunkinti verslą, kenkti jam. Pavyzdžiui, vyriškų kostiumų parduotuvė, nudažyta rožine spalva, – tikrai negeras sprendimas. Na, o jaunimo drabužių prekių ženklai gali naudoti ir ryškesnes spalvas“, – teigia L. Šiautkulis ir pabrėžia, kad svarbiausia sukurti išskirtinę paslaugą ar prekę. Kita vertus, kartais pakanka pakeisti spalvas ir produktas rinkoje tampa paklausesnis.
UAB „Adnet Media“ direktorius pusiau juokaudamas sako: „Spalva tikrai gali lemti įmonės sėkmę, jei prekiauji dažais. Visais kitais atvejais, manau, yra žymiai svarbesnių aspektų, kuriais turi rūpintis verslininkas.
Renkantis produkto spalvą labai svarbi tikslinė auditorija, taip pat sritis, kurioje darbuojasi įmonė. Būtų keista, jei banko atstovas duotų rožinės spalvos vizitinę kortelę. Spalvų mados priklauso ir nuo kultūrinių skirtumų. Verta pasidomėti, kaip skirtingų šalių vartotojai suvokia spalvų reikšmes, juk yra daug grafikų ir informacijos internete.“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.