Veiksmingos el. pašto rinkodaros receptas: kantrybė ir strategija
2014.07.14
Temos: Marketingas.
Elektroninio pašto rinkodara – tai menas ir mokslas, padedantis pritraukti klientus ir didinti pardavimą. Pasitelkiant ją, informuojama apie naujus pasiūlymus, nuolaidas ar tiesiog palaikomas ryšys. Tačiau ką daryti, kai verslas yra dar visai jaunas arba niekada anksčiau įmonėje nebuvo rinkta klientų duomenų bazė? „Kaupkite ją ilgai ir kantriai, tačiau jokiu būdu nesusigundykite nusipirkti, nes taip tik išmesite pinigus“, – įspėja Rytis Laurinavičius, skaitmeninės rinkodaros ekspertas.
Tik kokybiška kontaktų bazė
„Norint sukaupti kokybišką gavėjų duomenų bazę, svarbu pažinoti savo tikslinę auditoriją ir suprasti, jog būtent ji turėtų sudaryti gavėjų duomenų bazę. Ji neatsiranda staiga, tad dažnu atveju tenka pasitelkti kantrybę. Nuo ko pradėti? Pirmiausia nuo aiškaus supratimo, kad savo gavėjų duomenų bazę turėsite sukaupti patys. Tad išnaudokite kiekvieną progą, kviesdami klientus ar kitus jūsų paslaugomis besidominčius žmones palikti savo el. pašto adresą. Darykite tai savo svetainėje, parduotuvėje, žaidimų ar renginių metu.
Žinoma, kartais, ypač esant jaunam verslui, galite sulaukti pasiūlymų kontaktų bazę tiesiog nusipirkti ir taip neva sutaupyti daug laiko bei greitai ir lengvai pritraukti klientus.
Kad el. pašto rinkodara duotų norimų rezultatų, kontaktų bazė pirmiausia turi būti kokybiška. Kokybę lemia du kriterijai. Pirma, gavėjai turi būti davę sutikimą gauti jūsų siunčiamus naujienlaiškius. Antra, kontaktų bazę turi sudaryti jūsų tikslinė auditorija, t. y. žmonės, kuriems yra įdomūs ir aktualūs siūlomi produktai ar paslaugos. Pirkta kontaktų bazė neatitinka nė vieno minėto kriterijaus.
Taip pat atsiminkite, jog kokybė yra svarbiau nei kiekybė. Ilgas sąrašas su atsitiktiniais kontaktais neduos norimų rezultatų. Jeigu naujienlaiškiai nesukuria jokios vertės gavėjui, uždirbti jie taip pat nepadės.
R. Laurinavičius
Nepamirškite, kad el. pašto laiškų siuntimas asmenims, kurie nėra davę sutikimo informaciją iš jūsų gauti, yra nusižengimas įstatymams. Be to, gavęs laišką, kurio asmeniškai neprenumeravo, žmogus greičiausiai ištrins arba vertins kaip nepageidaujamą brukalą.
Sudominkite klientą
„Norint padidinti naujienlaiškio gavėjų sąrašą, svarbu vengti nedidelių, bet reikšmingų klaidų. Siunčiant laiškus dažnai susitelkiama vien į turinį ir pamirštamos tokios svarbios smulkmenos kaip siuntėjo adresas ar antraštė. Dažniausiai būtent jos nulemia, ar gavėjas bus sudomintas ir laišką atidarys, ar siųs tiesiai į šiukšliadėžę. Nepamirškite, pirmas įspūdis lemia daug. Taip pat atsiminkite, jog kokybė yra svarbiau nei kiekybė. Ilgas sąrašas su atsitiktiniais kontaktais neduos norimų rezultatų. Jeigu naujienlaiškiai nesukuria jokios vertės gavėjui, uždirbti jie taip pat nepadės.
Taigi parodykite, kad jūsų naujienlaiškiai yra vertingi – viešai publikuokite nuorodą į paskutinį siųstą laišką. Pateikite išskirtinių pasiūlymų naujai užsiprenumeravusiesiems. Pavyzdžiui, e. komercijos atveju galite skelbti konkursus ar pasiūlyti papildomą nuolaidą mainais už el. pašto adresą. Žmonės jausis laimėję, bet kartu laimėsite ir jūs.“
Išsikelkite aiškius tikslus
„Sėkmingomis el. pašto kampanijomis gali džiaugtis tie verslai, kurie naujienlaiškius rengia turėdami aiškius ir išmatuojamus tikslus, skirsto prenumeratorius į segmentus, kuria jų interesus atitinkantį turinį bei orientuojasi į kokybę, augindami gavėjų duomenų bazę.“
Ekspertai
Rytis Laurinavičius
Bendraįkūrėjis, vadovas / „Omnisend“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.