...

Vaizdo komunikacija internete

Verslas

2016.01.04

Autorius: Aistė Noreikaitė

Temos: .

Vaizdo komunikacija internete

Kūrybinių industrijų namų „Legal Guns“ vadovas - Natanas Avidanas. Asmeninio archyvo nuotr.

Internetas ir naujosios technologijos suteikė pasauliui didžiulės naudos ir galimybių siekti kokybiškesnio bendravimo dalijantis informacija, įskaitant vaizdo turinį. Vaizdinė informacija – filmukai, klipai, reportažai – lengviau „užkabina“ vartotoją ir stipriau jį paveikia. Vaizdo turinys vis labiau užkariauja internetą, jis nuolat vystosi, įgauna naujų formų ir taip įtraukia vartotoją, atveria naujų galimybių verslui. Apie vaizdo komunikacijos subtilybes teiravomės susikertančių medijų prodiuserio, „YouTube“ entuziasto, inovatyvių ir sparčiai augančių kūrybinių industrijų namų „Legal Guns“ vadovo Natano Avidan.

Efektyvios vaizdo komunikacijos bruožai

Efektyvi vaizdo komunikacija internete – tai sparčiai populiarėjanti medija ir reiškinys, kurio sėkmės formulė nuolat keičiasi. Anot eksperto, internetas verslui sukūrė tai, ko negali pasiūlyti televizija, – vaizdo įrašų žiūrovą, neatitraukiant nuo monitoriaus, paversti vartotoju. Kitaip tariant, vaizdo įrašas, kaip ir medija, yra labai efektyvus būdas bendrauti internetinėje erdvėje.

Kaip pastebi N. Avidan, internete vyksta nuolatinė kova dėl vartotojų dėmesio. Visi nori, kad informacija būtų pateikiama greitai ir aiškiai. „Tai jau seniai įrodė „Twitter“ populiarumas: niekam neįdomūs ilgi tekstai, todėl žinutės ribojamos iki 140 ženklų. Vartotojai neturi laiko skaityti, jiems patogiau žiūrėti ir klausyti – juk tam reikia mažiau pastangų ir koncentracijos“, – įžvalgomis dalijasi pašnekovas.

 

„Kurdami vaizdo įrašą, kartu su klientu planuojame jo sklaidą, tikslus ir auditoriją. Lietuvoje efektyviausi vaizdo įrašų sklaidos kanalai yra „Facebook“ ir „YouTube“. Šių platformų veikimo principai skirtingi, todėl kuriant turinį reikia apgalvoti, kuriai iš jų planuojama skirti daugiau dėmesio“

N. Avidan

 

Svarbus techninis aspektas, lemiantis vaizdo įrašų populiarumą, – interneto spartos augimas visame pasaulyje ir mobiliųjų įrenginių techninės galimybės (kamerų kokybė, 4G internetas). Atsirado galimybė greitai įkelti vaizdo įrašą į internetą ir jį peržiūrėti.

Pasiteiravus apie dabartinės vaizdo komunikacijos formas, pašnekovas aiškino, kad klientai kreipiasi dėl skirtingų formatų gamybos. Viena populiariausių formų – reklaminiai klipai. „Reklaminiai klipai internete gerokai skiriasi nuo televizinių. Peržiūros kaina mažesnė, bet išlaikyti vartotojo dėmesį daug sudėtingiau“, – teigia N. Avidan. Antroji populiari vaizdo įrašų rūšis – mokomieji klipai. Dažnai tai būna animaciniai, dar vadinami infografiniais, klipai. Juose informacija perteikiama koncentruotai, naudojant simbolius ir įgarsinimą. „Tai labai veiksminga priemonė, turint omenyje kainos ir kokybės santykį“, – pasakoja ekspertas. Anot jo, klientų mėgstami ir reportažinio tipo vaizdo klipai. Jie dažniausiai naudojami norint perteikti įvykusio renginio emociją.

Kaip maksimaliai išnaudoti vaizdo komunikaciją

Kalbėdamas apie esamą rinką, pašnekovas tvirtina, kad įmonėms reikėtų rimčiau žiūrėti į internetinio vaizdo galimybes. Svarbiausia atsižvelgti į tai planuojant metinius biudžetus. „Daugelis JAV įmonių 2014 m. išleido didesnę biudžeto dalį vaizdo komunikacijai internete negu televizijoje. Tikiu, kad šiemet situacija pasikartos“, – dėsto N. Avidan.

Kaip pasakoja ekspertas, dažnai pasitaiko situacijų, kai klientas kreipiasi norėdamas sukurti vaizdo įrašą, bet nepagalvoja apie vaizdo klipo komunikacijai skirtą biudžetą. Tokios detalės kaip trukmė, raktiniai žodžiai pavadinime, vaizdo ir garso kokybė lemia tik dalį klipo sėkmės. „Kurdami vaizdo įrašą, kartu su klientu planuojame jo sklaidą, tikslus ir auditoriją. Lietuvoje efektyviausi vaizdo įrašų sklaidos kanalai yra „Facebook“ ir „YouTube“. Šių platformų veikimo principai skirtingi, todėl kuriant turinį reikia apgalvoti, kuriai iš jų planuojama skirti daugiau dėmesio“, – pabrėžia pašnekovas.

Keli svarbiausi faktai, kuriuos verta žinoti prieš pasirenkant platformą

„YouTube“ – tai antras pagal populiarumą paieškos variklis (po „Google“) ir antras pagal dydį socialinis tinklas (po „Facebook“). Į „YouTube“ įkeltas klipas gali smarkiai pagerinti SEO rezultatus. Lygindamas rezultatus ekspertas pataria prisiminti, kad „Facebook“ vaizdo įrašo peržiūra skaičiuojama nuo trečios sekundės, „YouTube“ – nuo trisdešimtos.

„Facebook“ leidžia tiksliau pasirinkti auditoriją, nes turi daugiau duomenų apie vartotoją. Vidutiniškai populiarūs vaizdo klipai „Facebook“ žiūrimi 81 sekundę, o „YouTube“ – 870 sekundžių. Šie skaičiai puikiai parodo vartotojo elgsenos dinamiką skirtingose platformose.

N. Avidan nerekomenduoja rinktis „Instagram“ ir „Vimeo“. Mat Lietuvos rinkoje tai yra per maži sklaidos kanalai.

„Dauguma klientų nori „virusinio“ klipo. Tačiau joks komercinių vaizdo klipų kūrėjas negali garantuoti „virusinio efekto“. Pasisekus klipas gali tapti „virusiniu“, bet siūlyti sukurti tokį klipą neprofesionalu“, – tęsia pašnekovas.

Anot eksperto, tik nuodugni situacijos analizė ir kruopštus kampanijos paruošimas gali padėti pasiekti gerų rezultatų. Konkurencija tarp vaizdo įrašų pateikimo platformų ir turinio kūrėjų įvairovė lemia žaibišką tendencijų kaitą. Todėl planuojant kampaniją reikia domėtis naujovėmis ir konsultuotis su vaizdo komunikacijos profesionalais.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.