...

Trumpi patarimai organizuojantiems rinkos tyrimą

Verslas

2013.02.28

Autorius: Justina Ūsaitė

Temos: .

Trumpi patarimai organizuojantiems rinkos tyrimą

Nustatykite tyrimo objektą. Atsakykite sau, ką tiriate ir ką šis tyrimas turi parodyti. BFL/Andriaus Ufarto nuotr.

Rinkos tyrimai skiriasi pobūdžiu ir tikslais. Juos paprastai atlieka rinkos tyrimų kompanijos, tačiau gali atlikti ir įmonės darbuotojai. Pateikiame keletą patarimų organizuojantiems rinkos tyrimą.

Įvardykite tiriamą sritį. Norite atlikti reklamos, komercinės veiklos, rinkos ir pardavimo, prekių gamybos ar įmonės atsakomybės tyrimą? Ką siekiate išsiaiškinti: identifikuoti potencialius pirkėjus, jų lūkesčius, išsiaiškinti jų požiūrį į naują gaminį, pamatuoti reklamos kampanijos efektyvumą ar kita?

Nustatykite tyrimo objektą. Iškelkite hipotezę, kurią bandysite patvirtinti ar paneigti savo tyrimu. Atsakykite sau, ką tiriate ir ką šis tyrimas turi parodyti. Kokią problemą siekiate išspręsti savo tyrimu? Nustatyti tyrimo objektą gali būti ne taip paprasta, kaip atrodo. Būtent šiame etape, jei turite galimybę, pasitarkite su rinkos tyrimų specialistu ir aptarkite tai su kolegomis. Rinkos tyrimo tikslo įvardijimas yra svarbi dalis.

Ištirkite situaciją. Patyrinėkite situaciją rinkoje, kokie panašūs tyrimai jau buvo atlikti. Gal net buvo toks tyrimas, kokį norite atlikti, o jums liks tik pasinaudoti jo išvadomis sprendžiant savo verslo problemas?

Parenkite tyrimo planą. Nuspręskite, ar apklausite grupę žmonių, ar pavienius asmenis. Apgalvokite specifiką, pavyzdžiui, kaip ir kur rasite savo tiriamuosius, kaip užmegsite ryšį. Įvardiję šiuos dalykus, dar kartą paklauskite savęs, koks yra jūsų tikslas ir ar tikrai šis metodas pateiks tiksliausią atsakymą.

Išsirinkite tyrimo metodą. Jie yra du: kiekybinis ir kokybinis. Kiekybinis tyrimas tinka, kai svarbu išsiaiškinti didesnės imties nuomonę vienu ar keletu konkrečių klausimų. Kokybinis tyrimo metodas tinka išsamesnei analizei. Šiuo metodu paprastai tiriama maža tiriamųjų grupė.

Parenkite savo tyrimo instrumentą. Atlikite apklausą, fokus grupės tyrimą, interviu akis į akį, telefonu arba e. paštu. Jeigu apsisprendėte respondentus apklausti, apgalvokite, parenkite klausimyną, sudarykite anketą. Jei tyrimą vykdysite gyvai, apklausite grupę žmonių, taip pat parenkite klausimus, apgalvokite, pasiruoškite kitas priemones.

Surinkite duomenis. Duomenims suvesti tiks internete pateikiamos nemokamos formos ar jūsų sudarytos lentelės. Svarbią garso ar vaizdo medžiagą įrašykite, vėliau jos prireiks.

Analizuokite duomenis. Surinkti duomenys taps prasmingi ir naudingi, kai gausite iš jų išvadas. Jau prieš atliekant tyrimą verta pagalvoti, kaip, kokiomis priemonėmis analizuosite duomenis, kad netektų nusivilti nepavykus jų patogiai apdoroti. Surūšiuokite savo duomenis į prasmines grupes pagal segmentinių grupių lytį, amžių, pajamas ir panašiai. Gautus duomenis atvaizduokite lentelėmis, grafikais.

Atvaizduokite duomenis. Atlikote techninį darbą, o dabar atėjo metas išrinkti svarbius rezultatus, juos susisteminti ir pateikti pristatomojoje medžiagoje. Pateikite ne tik duomenis, grafikus, bet ir rekomendacijas, svarbias išvadas. Kritiška, nuodugniai išanalizuotų duomenų ataskaita yra aukso vertės įrankis planuojant tolesnius savo verslo veiksmus ir sprendžiant problemas.

Tai yra bendrieji tyrimų organizavimo principai. Tikimės, jie padės ieškant atsakymų į jūsų verslui aktualius klausimus.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.