...

Statistikos vizualizavimo nauda verslui

Verslas

2021.01.29

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: , .

Statistikos vizualizavimo nauda verslui

J. Mikulskis Asmeninio albumo nuotr.

90 proc. smegenims perduodamos informacijos yra vizuali. Kodėl šios informacijos nepanaudojus savo verslo tikslams? Statistikos vizualizavimo nauda – ne tik pateikiant gražias diagramas vartotojui, bet ir praversti vidinės komunikacijos tikslams.

Rinkodaros specialistas, prekių ženklo „Mikulskis.lt“ vadovas Justinas Mikulskis pastebi, kad tinkamai susisteminta ir vizualizuota statistika padeda atlikti monitoringą, pristatyti rezultatus ir įžvelgti savo verslo pranašumus bei trūkumus. 

Tinka greitam gyvenimo tempui

Įsivaizduokite, kelių, o gal net keliasdešimties lapų tekstinę įmonės veiklos ataskaitą. Turbūt tokio turinio skaitymą atidėliotumėte kuo vėlesniam laikui. Tačiau, svarbiausius ataskaitos aspektus vizualizavus, sutaupomas ne tik skaitančiojo, dažniausiai vadovo, laikas, bet ir informacija pateikiama tikslingiau. Be to, kartais verslas, anot J. Mikulskio, susiduria su dar viena problema – vadovas negali būti kompetentingas visose srityse, tad suprasti kai kurių įmonės specialistų terminologiją be vaizdžiai pateikto turinio gali būti sudėtinga.

Specialistas kaip vieną iš variantų statistikai vizualizuoti išskiria įrankį „Google Data Studio“, kuris yra nemokamas ir informaciją gali surinkti iš skirtingų šaltinių: „Čia galima vizualizuoti, pavyzdžiui, vadovui aktualią informaciją jam suprantamomis grafomis, taip taupant jo laiką. Vadovas bet kada realiuoju laiku gali pasižiūrėti, kaip sekasi jo verslui, o ne tik mėnesinę marketingo ataskaitą.“

Motyvacinė priemonė

Kartais klaidingai manoma, kad statistika bei įmonės skaitiniai rodikliai yra reikalingi tik verslo padėčiai rinkoje suprasti. J. Mikulskis teigia, kad tai gali suveikti kaip puiki motyvacinė priemonė atskiroms komandos dalims.

„Pasitelkiant „Google Data Studio“ galimybes, galima motyvuoti komandą pasiektais darbais. Didesnės įmonės į plačiaekranį televizorių realiuoju laiku transliuoja specialiai konkrečiam skyriui suformuotą langą, kuriame, pavyzdžiui, dizaineriai mato, kaip sekėsi jų kurtiems vaizdams, rodomiems reklamos kampanijose internete. Arba, tarkime, pardavimų skyrius realiuoju laiku mato, kaip auga arba krinta pardavimai, ir gali iš karto į tai reaguoti“, – pasakoja pašnekovas.

Tinka skirtingiems poreikiams

Statistikos vizualizavimas gali suteikti naudos kiekvienai kompanijai, nesvarbu, kokio ji dydžio ar amžiaus.

„Tai naudinga ir didesniems verslams, turintiems keletą skirtingų komandų bei skyrių, ir vidutinio dydžio verslams, kurie turi investuotojų ir nori, kad jie visada turėtų prieigą prie rezultatų. Taip pat reklamos agentūroms, kuriose visi bendrai dirba dėl kliento ir nori matyti, kaip sekasi jų atliktiems marketingo sprendimams. Vizualizuotą statistiką galima pasitelkti ir dizaineriams, kurie nori matyti tinklalapio valdymo pokyčius statistikoje po atliktų keitimų. Apskritai visiems, kuriems retkarčiais reikia pasidalinti duomenimis su kolegomis, kitais vadovais ir specialistais, bet nėra poreikio ar noro jų jungti prie visos išsamios duomenų analizės, pavyzdžiui, „Google Analytics“ arba „Google“, „Facebook“ reklamos paskyrų“, – teigia J. Mikulskis.

Pasak rinkodaros specialisto, toks duomenų atvaizdavimas yra tik paviršutiniškas „Google Data Studio“ galimybių panaudojimas. Jis tinka įmonės kasdienei veiklai pagerinti, vadovų darbui palengvinti. Žvelgiant nuodugniau, galima rasti ir dar rimtesnių šios priemonės pritaikymo variantų.

„Data Studio“ gali naudoti ir pardavimų komandos, prijungdamos savo „Excel“ lenteles. Šis įrankis turi galimybę apdoroti kur kas didesnius informacijos kiekius ir būti sujungtas su Vakarų šalių rinkose populiariais įrankiais, tokiais kaip „Supermetrics“ ir pan.“, – atskleidžia pašnekovas.

Pataria nepamiršti negatyvo

Paklaustas, ką visų pirma rekomenduotų įmonių atstovams, pradedantiems vizualizuoti statistiką, J. Mikulskis pabrėžia, kad svarbu atvaizduoti viską taip, kaip yra iš tikrųjų. Jeigu su komanda ar vadovu bus dalijamasi vien optimistinėmis veiklos ataskaitomis, tikėtina, kad didelių pokyčių nebus.

„Dažniausia klaida tai, kad vadovui ruošiama prezentacija susideda tik iš optimistinių grafų. Verta įtraukti ir bloguosius rodiklius, taip visi greičiau viską išspręsite“, – įsitikinęs rinkodaros specialistas.

Statistikos vizualizavimas

Google-Data-Studio-Pavyzdys-Justinas-Mikulskis-2 Google-Data-Studio-Pavyzdys-Justinas-Mikulskis-1 Google-Data-Studio-Pavyzdys-Justinas-Mikulskis-3

Ekspertai

Justinas Mikulskis

Justinas Mikulskis

Skaitmeninės rinkodaros ekspertas / Mikulskis.lt

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.