Sprendimai, užtikrinantys norimus komunikacijos rezultatus
2020.12.07
Temos: Marketingas.
Verslo sektoriuje visi nori būti pastebėti, išgirsti, žinomi ir atpažįstami. Ypač to siekia naują veiklą pradėję smulkieji verslai. Komunikacijos sprendimai, kurie iš pradžių atrodė puikūs, ne visuomet užtikrina norimus rezultatus. Į ką pirmiausia reikėtų atkreipti dėmesį? Kokia turėtų būti komunikacija, įžvalgomis ir patarimais šia tema dalinasi, reklamos agentūros „Truth“ strategijų vadovas Tomas Bartninkas.
Jei svarstote, kokie komunikacijos pasirinkimai jūsų verslui gali būti naudingiausi, neskubėkite. Pasak T. Bartninko, ne tai svarbiausia, nes reikia pradėti ne nuo komunikacijos, o nuo produkto. Net jei atrodo, kad veiklos sritis yra kruopščiai išanalizuota ir aiški, pašnekovas siūlo dar kartą įvertinti kuriamą produktą ar paslaugą: „Pirmiausia reikia užduoti sau tuos nepatogius klausimus: ką aš čia darau? Kuo tai skiriasi nuo kitų? Kuo tai gali skirtis nuo kitų? Ir svarbiausia – kodėl tai turėtų kažkam rūpėti? Jeigu tų klausimų neatsakote, tada ir komunikacijos nereikia, nes tai nepadės.“
Akcentai
Net ir neturint didelio biudžeto, kurio dalį būtų galima skirti komunikacijai, įmanoma pasiekti puikių rezultatų. Svarbiausia drąsiai išnaudoti esamas galimybes, o kartais priimti netradicinius sprendimus. Pašnekovas siūlo prisiminti kadaise išsakytą internetinės parduotuvės „Amazon“ įkūrėjo mintį, kad „reklama – tai kaina, kurią moki už savo neišskirtinumą“. Pasimesti gausiame informacijos sraute šiandien gana paprasta, todėl itin svarbus tampa kitoniškumas.
„Gal skamba keistai, kai reklamos specialistas siūlo neskubėti į reklamą, bet aš mažiesiems verslams sakyčiau: „Galvokite apie savo produktą, jo kitoniškumą. Ir jeigu tikrai bus kitoniškas ir įdomus, pati komunikacija jus pasieks. Skirkite energiją ten, kur jūs esate kitokie, ir tam, kodėl tai turi kažkam rūpėti“, – siūlo T. Bartninkas ir pateikia gerosios praktikos pavyzdį, prie kurio sėkmingo įgyvendinimo teko pačiam prisidėti: – Kūriau su kolegomis, draugais, bičiuliais barą „Alaus biblioteka“. Sukūrėme tokį produktą ir neišleidome komunikacijai daug pinigų, nes jų buvo gaila ir mes jų neturėjome. Bet tai buvo toks įdomus formatas, kad tiesiogine to žodžio prasme žurnalistai patys veržėsi pro duris, o mes specialiai jas prilaikėme. Kai pravėrėme, vienas po kito ėmė apie mus rašyti. Tada atėjo žmonės, jie pradėjo apie mus kalbėti. Čia įdomumas buvo pačioje paslaugoje: alų gali daug kur pardavinėti, bet kad būtų tokia sistema – ne“.
Įkvėpimo šaltiniai
Didžiųjų kompanijų sėkmės istorijos gali įkvėpti pradėti savo veiklą, tačiau tai neturėtų tapti pavyzdžiu, kuriuo būtina aklai sekti. „Į didžiuosius nereikia žiūrėti, nes tai ir yra klaida“, – tikina komunikacijos strategas ir rekomenduoja pasidomėti mažesnių verslų sėkmės istorijomis, apgalvoti, kodėl tai galėjo patraukti dėmesį, kodėl tai yra įdomu.
„Kitas dalykas – pažiūrėkite, kas dedasi pasaulyje. Reikia sekti, žiūrėti ir pritaikyti tas praktikas. Jei tu esi mažas, tai esi lankstus, greitesnis, viską gali padaryti per dieną, o didieji to padaryti negali. Tu gali reaguoti į tai, kas šiandien nutiko“, – įžvalgomis dalinasi pašnekovas.
Galimybių visada yra
Kartais gali atrodyti, kad smulkusis verslas neturi tiek daug galimybių, kiek jų turi didžiosios kompanijos, ypač karantino metu. Vis dėlto T. Bartninkas su tokiu požiūriu nesutinka: „Taip, yra veiklų, kurios dėl karantino nebegali teikti savo paslaugų, bet žmonės ir toliau gyvena. Kad ir kaip paradoksaliai skamba, smulkusis verslas dabar gali įšokti į eterį, nes visi dabar patiria tą pačią bėdą – visi nieko negali dirbti.“
Būtent šiuo metu, anot pašnekovo, itin lengva pasiekti tikslinę auditoriją, todėl belieka sugalvoti išskirtinį būdą, kaip tai padaryti. „Žmonės dabar tik namuose sėdi arba tik darbe. Dar parkuose vaikšto. Labai lengva pasiekti auditoriją, tik reikia pasistengti, kad auditorijai tai būtų aktualu ir įdomu. Visko aplink yra daug, todėl reikia išsiskirti. O tam yra begalės technikų“, – teigia pašnekovas.
Komunikacijos strategas įsitikinęs, kad pagrindiniai elementai, padedantys sėkmingai pasiekti auditoriją, visuomet buvo tie patys, todėl jais ir toliau vertėtų vadovautis: „Niekas nepasikeitė nuo Jėzaus Kristaus laikų. Jis irgi rado savo kampą, kaip papasakoti savo žinutę. Veikia ta pati technologija, tik dabar yra daug daugiau prieinamų įrankių. Ir tai yra bet kam prieinama. Banaliai pakartosiu pradžiamokslį:
A – produktas arba paslauga – suprasti, kuo tu skiriesi;
B – koks yra tavo identitetas, pavadinimas, logotipas;
C – kaip tu tai pasakysi – būdų yra be proto.“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.