...

Ryšių su visuomene žvaigždė Coulette Ballou: dirbk ir klausyk savo klientų!

Verslas

2014.02.25

Autorius: Povilas Sabaliasukas

Temos: .

Ryšių su visuomene žvaigždė Coulette Ballou: dirbk ir klausyk savo klientų!

Coulette Ballou flickr.com

Viena didesnių žvaigždžių konferencijoje „Tech Chill Baltics“ Rygoje neabejotinai buvo ryšių su visuomene specialistė Coulette Ballou. Jos įkurtos agentūros „Ballou PER“ padaliniai veikia Londone, Paryžiuje, Berlyne. „Balou PER“ pirmiausia koncentruojasi į darbą su technologijų bei interneto kompanijomis ir šioje srityje yra sukaupusi milžinišką patirtį. Jiems labai daug tenka dirbti ir su „startupų“ komandomis. Tarp tokių buvo ir galbūt kažkam girdėtas „Facebook“, kuriam C. Ballou padėjo ateiti į Europos rinką. Jai yra tekę dirbti ir su tokiomis kompanijomis kaip „Accel Partners“, „Evernote“ ar „Groupon“. Taigi ko konferencijos viešnia mokė publiką Rygoje? Ką, pasak jos, apie ryšius su visuomene turėtų žinoti jauni verslininkai?

C. Ballou įsitikinusi, kad viską darant tinkamai ryšiai su visuomene gali būti milžiniška investicija į teigiamą kompanijos reputaciją.

„Ryšiai su visuomene – tai viskas, ką žmonės kalba apie jus viešojoje erdvėje. Tai geri atsiliepimai iš lūpų į lūpas. Gera reputacija reiškia pagarbą, tačiau ji gali būti sunaikinta keliais smūgiais“, – kalbėjo C. Ballou.

Taigi viskas ir paprasta, ir sudėtinga. Gerą reputaciją įgyti prireikia daug laiko, kantrybės, bet iššvaistyti tai, ką įgijai, savo neatsakingais poelgiais gali ir per vieną dieną.

Plačiausia ryšių su visuomene prasmė – tai jūsų reputacijos vadyba

Pasak pranešėjos, ryšiai su visuomene yra kur kas daugiau nei tik santykiai su žiniasklaida. Ji gali būti puikus šaltinis, per kurį analizuojama informacija. Ji gali būti ir puikus partneris, kuris padeda tau perteikti savo žinutę. Tačiau žiniasklaida nėra kontroliuojama ryšiais su visuomene. Žiniasklaida neprivalo skelbti to, ko norite jūs, o jeigu dar bandysite juos spausti, rezultatas kaip tik bus priešingas. Vienintelis būdas yra pabandyti suprasti, kaip dirba žiniasklaida, kas jai įdomu. Žiniasklaidoje naujienos keičiasi tam tikrais ciklais ir reikia juos suprasti bei atitinkamu metu pasiūlyti atitinkamą žinią.

Pavyzdžiui, kalėdiniu laikotarpiu įdomu viena, o artėjant Motinos dienai jau truputėlį kas kita. C. Ballou pastebi, kad neretai ryšiai su visuomene suvokiami pernelyg supaprastintai. Neva tai yra tik bendravimas su spauda, pranešimai spaudai ir t. t. Tai pati siauriausia ryšių su visuomene prasmė. Pačia plačiausia – tai jūsų reputacijos vadyba.

Geras roduktas yra geriausia reklama

Pasak pranešėjos, galingiausia priemonė, kuria galite nusipelnyti pagarbą, – tai jūsų istorija. Nesumeluota ir autentiška. Tai pagrindinis faktorius kuriant reputaciją. Kaip jūs elgiatės? Ką kalbate? Geros reputacijos neįsikalbėsi ir nenusipirksi – ją reikia nusipelnyti. Jeigu nebūsi atviras, sunkiomis akimirkomis nekalbėsi su klientais, tai kas nors darys už tave. O tai retai kam išeina į naudą.

C. Ballou teigimu, „startupas“ tikriausiai net nejaučia ryšių su visuomene poreikio. Patys geriausi ryšiai su visuomene jiems – tai nuolat tobulėjantis produktas ir gerėjantys atsiliepimai iš vartotojų.

„Daug vertingiau yra tiesiog tobulinti savo produktą. Geras produktas šiame etape yra pati geriausia reklama. Dirbk ir klausyk savo klientų“, – patarė C. Ballou.

Pasak jos, ryšiai su visuomene taip paprastai nepakels pardavimo. Jie juos papildo. Tai labai ilgas procesas, kuriuo jūs formuluojate žinią, kurią norite perduoti visuomenei. Jeigu būsite nuoširdus, ši žinia galiausiai pasieks žmones ir duos atitinkamą rezultatą.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.