Rinkodaros agentūros: praėjusių metų patirtys ir Naujųjų lūkesčiai
2021.12.30
Temos: Marketingas.
Kas geriau nei rinkodaros agentūrų specialistai jaučia rinkos pulsą ir pastebi pokyčius? Todėl įdomu, kas juos džiugino, stebino ir ko jie tikisi iš Naujųjų metų.
Darbuotojų krizė
Ryškiausiai pastebima šių metų tendencija – verslų dėmesys geresniam darbdavio įvaizdžiui. Komunikacijos agentūros „CO:agency“ partneris Donatas Bedulskis atskleidžia, kad tai vietomis aplenkė net pardavimų skatinimo kampanijas.
„Šią tendenciją labai gerai pajutome iš esamų ir potencialių klientų paklausimų – didžiojoje jų dalyje galima buvo rasti raktinius žodžius „darbdavio įvaizdis“, „patrauklaus darbdavio reputacijos formavimas“, „darbuotojų pritraukimas“. Dar prieš 4–5 metus tokių pageidavimų buvo vos vienas kitas, o verslo komunikacijos lūkesčiuose dominavo pardavimų skatinimo kampanijos“, – pasakoja pašnekovas.
Jam antrina agentūros „Hero Group“ vadovas Kęstutis Gečas, pridurdamas, kad kartu su šiuo poreikiu augo ir vidinės komunikacijos svarba.
„Išlieka didesnis vidinės komunikacijos, komunikacijos su klientais ir apskritai – susikalbėjimo poreikis. Komunikacijai ir rinkodarai tenka vis daugiau užduočių, susijusių su darbdavio komunikacija, padedančia organizacijoms rasti darbuotojų, įtraukti juos ir užtikrinti susikalbėjimą viduje“, – teigia specialistas.
Geidžiamiausi – skaitmeninės rinkodaros specialistai
Pandemija paskubino verslus keltis į elektroninę erdvę. Dėl to gerokai išaugo skaitmeninės rinkodaros specialistų poreikis, jiems keliami aukšti reikalavimai. Agentūros „AdDrama“ vadovė Laura Domarkė mano, kad tai džiuginanti tendencija.
„Matome, kad kilstelėta skaitmeninės rinkodaros suvokimo kartelė. Tai labai džiugina ir kelia bendrą šalies komunikacijos kokybę“, – įsitikinusi Laura.
Agentūros „Love Media“ vadovė Armina Staniulienė atkreipia dėmesį, kad kartu su aktyviu verslų žengimu į internetą padidėjo ne tik pardavimai, bet ir kuriamo turinio kiekis bei kokybė.
„Vis daugiau prekių ženklų pradeda suprasti socialinių tinklų turinio galią ir svarbą, tad net ir tie verslai, kurie nebuvo aktyvūs socialinėje medijoje, šiais metais atgaivino savo prekių ženklų paskyras. Daugiau dėmesio skiriama kuriant kūrybišką turinį. Tai mus labai džiugina, nes mes, kaip kūrybinė agentūra, turime kur kas daugiau laisvės ir galimybių atskleisti prekių ženklo turinį ypatingais būdais“, – pasakoja pašnekovė.
Nuomonės formuotojai vis dar aktualūs
A. Staniulienė pabrėžia, kad visus šiuos metus nuomonės formuotojai išlaikė savo vertę ir jų paklausa netgi augo. Tačiau vienas pokytis yra. Nebeužtenka pateikti šabloniško turinio, verslai ir vartotojai iš nuomonės formuotojų reikalauja kokybės.
„Nuomonės formuotojų rinkodara užėmė dar didesnę rinkos dalį verslų rinkodaros strategijose. Čia stebime kokybiško turinio gausą, įdomias partnerystes, išskirtinę komunikaciją“, – teigia ji.
Socialinės atsakomybės svarba didės
Dar viena svarbių komunikacijos sričių šiais metais, pasak D. Bedulskio, buvo dėmesys socialinei atsakomybei.
„Nors apie socialinę atsakomybę, ypač didesnės verslo įmonės, komunikuoja jau seniai, tačiau dažnai tai būdavo įvairūs filantropijos ar rėmimo projektai. Šiuo metu šis aspektas pastebimai keičiasi ir požiūris į verslo atsakomybės klausimus gilėja, darosi vis profesionalesnis. Organizacijos kreipiasi patarimų, kaip su tuo dirbti, kaip apie tai kalbėti išorėje ir viduje. Manome, artimiausioje ateityje ši tendencija tik stiprės“, – prognozuoja specialistas.
Džiugino gyvi susitikimai
Rinkoje jaučiamas ribojamų sukeltas nuovargis, be to, šie metai buvo ypatingi iš naujo atrastais gyvais susitikimais.
„Vienas didžiausių įvykių buvo visą žiemą trukęs karantinas. Kai jis baigėsi, grįžimas į biurą buvo tikra šventė kolegoms. Nors COVID-19 pandemija nuolat kelia iššūkių, vis dėlto palaipsniui kolektyvas apsiprato ir darbas grįžo į normalias vėžes, nors ir su pokyčiais – darbas iš namų tapo toks įprastas, kad iš dalies liko galioti“, – apie naująją realybę kalba K. Gečas.
Verslai plečia akiratį
L. Domarkė džiaugiasi, kad šiais metais išryškėjo stipri klientų sąmoningumo tendencija: „Vis daugiau su klientais kaip su lygiais diskutuojame apie inovacijas ir efektyvumą.“ D. Bedulskis priduria, kad klientai ne tik demonstruoja ekspertišką požiūrį, bet ir drąsiau vertina naujas galimybes.
„Rinkoje atsirado kur kas daugiau drąsos ir noro eksperimentuoti. Tai reiškia, kad agentūrai tenkančių užduočių įvairovė, iššūkiai taip pat darosi įdomesni. Komunikacija yra tapusi integruota – jungianti daugybę priemonių ir sprendimų įvairiausiems kliento poreikiams spręsti“, – džiaugiasi pašnekovas.
A. Staniulienė priduria, kad pastarieji metai išsiskyrė ir klientų suvokimu, kokia svarbi yra komunikacija: „Verslai norėjo atsigriebti už prarastus metus. Mūsų projektų apimtys augo kelis kartus, tad galime tik pasidžiaugti, kad, atlaikę sunkius pandeminius metus, turėjome galimybę augti ir dirbti su nuostabiais prekių ženklais.“
Linki stabilumo ir dėmesio santykiams
Anot D. Bedulskio, nueinantiems metams labiausiai tiktų linksmųjų kalnelių apibrėžimas, tad ateinantiems 2022-iesiems jis linki daugiau stabilumo. Na, o K. Gečas pabrėžia, jog pandemija puikiai parodė, kas yra svarbiausia – tai žmonės.
„Palinkėčiau verslams kantrybės, pozityvumo ir daugiau dėmesio skirti žmonėms bei santykiams – tai suteikia taip reikalingo stabilumo“, – įsitikinęs pašnekovas.
L. Domarkė įsitikinusi – laukia dar vieni iššūkių kupini metai, todėl metų eigoje teks greitai reaguoti, priimti drąsius sprendimus tiek komunikacijos, tiek kitose srityse. Jai pritaria ir A. Staniulienė, linkėdama iššūkius vertinti kaip naujas galimybes.
„Gyvensime naujoje realybėje. Tai iššūkis visiems verslams, bet kartu ir puiki galimybė apibrėžti naują ateitį. Linkime kūrybiškumo, optimizmo, jėgų įgyvendinti pribloškiančias idėjas ir siekti užsibrėžtų tikslų“, – linkėjimų siunčia A. Staniulienė.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.