...

Reklama ir užsakomieji straipsniai: kokie žingsniai svarbiausi?

Verslas

2020.04.23

Autorius: Gustė Valantinavičiūtė

Temos: .

Reklama ir užsakomieji straipsniai: kokie žingsniai svarbiausi?

I. Zabulytė Asmeninio albumo nuotr.

Net ir sušvelninus karantino sąlygas, dauguma verslininkų aktyviai ieško įvairių galimybių, kaip puoselėti savo verslą ir pritraukti naujų klientų. Reklamos ir užsakomųjų straipsnių klausimas taip pat tampa gana aktualus. Taigi su socialinių tinklų specialiste Indre Zabulyte aptariame interneto reklamos pliusus ir minusus.

Pašnekovė I. Zabulytė dirba reklamos agentūroje „Sėkmingi“ ir kartu su komanda kuria įvairaus pobūdžio reklamą. Vis dėlto, jos teigimu, daugiausia dėmesio tenka skirti rinkodaros strategijoms ir jų įgyvendinimui skaitmeninėje erdvėje. Tad faktas tas, kad interneto reklama, ypač kalbant apie socialinius tinklus, yra vienas populiariausių būdų įmonėms priminti apie save ir ieškoti naujų klientų.

Tiesa, pašnekovė priduria, kad tenka susidurti ir su užsakomaisiais straipsniais: „Į mūsų kuriamą reklamą įeina užsakomieji straipsniai. Jie veikia, kai norima atkreipti dėmesį į visuomenei svarbią problemą.“ Kaip pavyzdį I. Zabulytė pateikia pandemijos metu labai didelę svarbą turintį patalpų dezinfekavimą ir valymą: „Tema aktuali, tačiau paprastai paskęsta bendrame informacijos triukšme. Šiuo atveju užsakomieji straipsniai padeda iškelti šį klausimą į viešumą, stiprina valymo įmonių įvaizdį ir padeda joms pritraukti klientų.“

Reklama vis dar reikalinga

Regis, šiuo metu ne kiekviena įmonė finansiškai išgali užsisakyti reklamą interneto erdvėje. Socialinių tinklų specialistė I. Zabulytė teigia, kad karantinas išties daug ką keičia ir, nors anksčiau reklama buvo naudinga bei reikalinga visiems sektoriams, dabar reklamos pasiekiamumas ir rezultatyvumas neskaitmeniniuose kanaluose gerokai krito. Taigi kyla klausimas, ar apskritai verta investuoti į reklamą karantino laikotarpiu.

Reklamos agentūros „Sėkmingi“ atstovės nuomone, reklama vis dar yra reikalinga, tačiau moteris rekomenduoja rinktis tik skaitmeninius kanalus, neatsižvelgiant į verslo pobūdį. Tiesa, pašnekovė priduria, kad didžiausios sėkmės gali tikėtis maistą, higienos prekes, naminių gyvūnų priežiūros priemones siūlančios įmonės: „Šių sektorių reklamos paklausa šiuo metu išlieka didžiausia ir naudingiausia“.

Žinoma, kitiems verslo sektoriams nereikėtų nuleisti rankų. Reklama naudinga bandant formuoti ne tik įmonės veiklos, bet ir darbdavių bei darbuotojų įvaizdį. Kaip pataria I. Zabulytė, svarbiausia tinkamai išnaudoti reklamos galimybes ir atsirinkti potencialius kanalus. Juk, atsižvelgiant į leidinio tiražą ar populiarumą, ši reklamos forma gali būti prieinama ne kiekvienam ir dėl kainos, ir dėl publikuojamo turinio atrankos sąlygų. Tačiau galiausiai pašnekovės verdiktas dėl reklamos karantino metu toks: „Nesvarbu, ar tai maitinimo, ar švietimo įstaiga, o gal biurų nuoma užsiimanti įmonė ar valymo sektoriaus atstovai, tikslinga ir apgalvota reklama būtina visiems.“

Kodėl verta rinktis interneto reklamą vietoj reklamos spaudoje?

Kalbant apie reklamą spaudoje, ji gali būti naudinga teigiamam įmonės įvaizdžiui formuoti, prekių ženklo žinomumui didinti. Vis dėlto svarbu atsižvelgti ir į tikslinius leidinio skaitytojus, kurie nebūtinai atitiks reklamos tikslinę auditoriją. Tad dar kartą grįžtame prie reklamos skaitmeninėje erdvėje, kur tikslų įgyvendinimo galimybės kur kas didesnės. Net ir platforma „Facebook“, kaip teigia pašnekovė, gali tapti puikiu tarpininku, siekiant sužadinti klientų norą įsigyti prekių ar paslaugų bei bandant palaikyti ryšį su potencialiais klientais, ko negalima padaryti publikuojant reklamą spaudoje. Be to, interneto reklama prieinama daugeliui verslų, nesvarbu, ar tai smulkus, vidutinis ar didelis verslas. Svarbiausia logiškai įvertinti biudžeto galimybes.

„Smulkieji verslai gali pradėti savarankiškai eksperimentuoti su reklama, skirdami jai nuo 100 eurų, tačiau didesnes kampanijas (nuo 500 eurų) verta patikėti profesionalams“, – rekomenduoja I. Zabulytė ir priduria, kad darbui su „Google“ ar „Facebook“ reikia patirties ir žinių, todėl jų stoka gali lemti pinigų iššvaistymą. Taigi pašnekovė siūlo, prieš pradedant dirbti su reklama, aiškiai išskirti savo sritį, išsigryninti auditoriją ir sudėlioti kliento kelionę nuo reklamos pamatymo iki prekės įsigijimo.

Kaip įmonei pasirinkti tinkamą reklamą?

Jau minėta, kad, išbandant reklamos galimybes, svarbu tinkamai pasirinkti kanalus ir įvertinti biudžeto galimybes. Tačiau, nepaisant šių dviejų punktų, taip pat pravartu susipažinti su norimos reklamos atšakos pliusais ir minusais. Kalbant apie interneto reklamą, neginčijami pranašumai yra keli: didelis vartotojų skaičius, galimybė pasirinkti tikslinę auditoriją ir nukreipti reklamą į kitus kanalus, individualus biudžeto paskirstymas, galimybė redaguoti reklamos būseną. Tiesa, reikia nepamiršti, kad yra ir neigiamų tokios reklamos aspektų: didelis informacijos srautas, tikimybė susilaukti negatyvių komentarų, kokybiškam turiniui kurti ir reklamai administruoti reikia daug laiko, žinių ir patirties.

Vėlgi karantinas Lietuvoje kiek keičia nusistovėjusią tvarką ir dabar galimybės priklauso nuo verslo sektoriaus. „Tarp mūsų klientų yra ir sumažėjusio, ir labai išaugusio reklamos poreikio pavyzdžių“, – teigia socialinių tinklų specialistė I. Zabulytė. Paklausus apie bendrąsias reklamos tendencijas viešojoje erdvėje šiomis dienomis, pašnekovė teigia, kad pokyčių tikrai yra: „Suaktyvėjo elektorinių pardavimo platformų reklaminės kampanijos, apstu socialinę atsakomybę skatinančių reklamų, auga susidomėjimas platformomis „LinkedIn“ ir „Tik Tok“.“ Taigi planuojant reklamą verta atsižvelgti ir į dabartines tendencijas.

Galiausiai lieka tik vienas klausimas, kokia gi toji išskirtinės, dėmesį traukiančios reklamos paslaptis. Reklamos agentūros „Sėkmingi“ socialinių tinklų specialistė I. Zabulytė teigia: „Reklama yra naudinga tada, kai ji yra aktuali ir nuoširdi. Auditoriją traukia informacija, nagrinėjanti socialines problemas, skatinanti socialinę atsakomybę.“ Tad kuriant reklamą verta oponuoti į vartotojo jausmus, rodyti pozityvų, malonų akiai vaizdą arba iškelti aktualią problemą. Tiesa, pašnekovė priduria, kad geriausia ir naudingiausia reklama ta, kuri nėra per daug akivaizdi ir įkyri.

Patarimai svarstantiesiems apie reklamos galimybes karantino metu

Kalbai pasisukus apie verslininkus, kurie svarsto reklamos pasirinkimo alternatyvas karantino metu, I. Zabulytė pataria pradėti planuoti ir pamažu vykdyti reklamines kampanijas jau dabar, nelaukiant karantino pabaigos, taip palengva didinant įmonės žinomumą ir matomumą. Taip pat pašnekovė siūlo išnaudoti šiuo metu atpigusias skaitmeninių kanalų reklamos galimybes, nes karantino laikotarpiu atsiranda galimybė pasiekti gerą matomumą už mažesnę kainą. Be to, socialinių tinklų specialistė skatina verslininkus išnaudoti didelę organinę ir nemokamą informacijos sklaidą platformoje „LinkedIn“ ir atsisiųsti, panagrinėti „Tik Tok“ turinį bei apsvarstyti galimybę šį kanalą naudoti reklamai. 

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.