...

Regionuose rinkodara veikia kitaip nei didmiesčiuose

Verslas

2018.07.18

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: , .

Regionuose rinkodara veikia kitaip nei didmiesčiuose

Eglė Bausytė. Asmeninio albumo nuotr.

Verslo pasaulyje linksniuojamos tiesos, kad viską valdo socialiniai tinklai, vaizdai ir istorijų pasakojimas, regis, yra vienintelis būdas pasiekti šiuolaikinį vartotoją. Vis dėlto rinkodaros specialistė Eglė Bausytė įsitikinusi, kad tai, kas veikia didmiesčiuose ir yra priimama kaip savaime suprantamos priemonės bei strategijos, gali visai kitaip veikti mažesniuose miesteliuose.

„Ne paslaptis, kad į regionus populiariausios didmiesčių tendencijos ateina šiek tiek vėliau. Mūsų šalyje neretai pasitaiko, kad tai, kas aktualu ir ypač mėgstama sostinėje, regioną pasiekia tik po 1–2 metų“, – sako pašnekovė.

Žinios sklinda greičiau

Mažas miestas ar regionas turi savo pranašumų, mat, būnant inovatoriumi jame, informacija pasklinda gerokai greičiau, o žmonės kur kas paprasčiau ima skleisti reklamą iš lūpų į lūpas.

„Kalbant apie istorijų pasakojimus, tai jau įsibėgėjanti tendencija regionuose. Tačiau čia viskas vyksta šiek tiek kitaip. Mažuose miestuose dažniausiai sėkmingi verslininkai arba inovatoriai greitai būna atpažįstami gatvėje. Apie juos greičiau pasklinda žinios regione. Tam nemažą įtaką daro ir santykinai mažesnė veiklų konkurencija nei didmiesčiuose. Šitaip įmonių veiklos istorijos jau būna skleidžiamos pasitelkus bene geriausią reklamos metodą – iš lūpų į lūpas. Sėkmės istorijos įkvepia, paskatina kitus kurti, bet svarbu paminėti, kad šį metodą mažesniuose miestuose dažniausiai taiko jaunosios kartos verslininkai“, – teigia E. Bausytė.

Būtina tradicinė žiniasklaida

Didmiesčius užkariavę socialiniai tinklai anaiptol ne naujiena ir regionų gyventojams. Pašnekovė pasakoja, kad mažesnių miestų gyventojai lygiai taip pat aktyviai įsitraukia į socialinių tinklų gyvenimą, tačiau verslo prasme ne visada kliaujasi vien reklamomis, matytomis šiuose kanaluose.

„Pasaulinėms tendencijoms negali pasipriešinti ir regionai, ne išimtis ir socialinių tinklų bumas. Bet jokiais būdais čia negalime nurašyti ir popierinės, radijo reklamos ar regioninės spaudos. Yra verslų, kurie naudodami vien „Facebook“ ar „Instagram“ reklamas, tiesiog nepasieks savo tikslinių klientų arba tokia reklama duos minimalių rezultatų. Tačiau tai nėra blogos socialinių tinklų reklamos požymis. Tiesiog yra kategorijos prekių ir paslaugų, kurių tikslinė rinka efektyviausiai pasiekiama būtent kitais reklamos kanalais: radijo reklama, spauda, lauko reklama“, – sako E. Bausytė.

Negana to, rinkodaros specialistė pabrėžia, kad kai kurios didmiesčių tendencijos regionuose vis dar yra merdinčios ir pasitelkti jas savo verslo plėtrai gali būti mažų mažiausiai netikslinga.

„Svarbu pastebėti, kad dėl vėlesnio tendencijų įsivyravimo šalies regionuose tokie komunikacijos įrankiai kaip „LinkedIn“ tam tikrais atvejais neduotų tokios apčiuopiamos naudos kaip tradicinio formato skelbimas vietiniame laikraštyje. Tai yra regionų išskirtinumai ir kartais net pranašumai. Tinkamai parengtos įmonės rinkodaros strategija visada padeda pasiekti potencialų klientą. Tereikia atsižvelgti į rinkos specifiką, klientų vartojimo įpročius ir jautrumą inovacijoms. Būtent tai leidžia pasirinkti geriausias reklamos formas“, – atvirauja pašnekovė.

Žmonės konservatyvesni

Pasak E. Bausytės, regionuose gyvenantys žmonės sunkiau priima naujoves į savo gyvenimą, tačiau kartu jie yra ir kur kas labiau išlepinti.

„Regionų auditorija konservatyvesnė, ne tokia jautri naujovėms. Tačiau verta pabrėžti, kad mažesnių miestų klientai yra mažiau išlepinti perteklinės rinkos. Esant mažesnei pasiūlai, vartotojai kitaip reaguoja į naujas prekes ir paslaugas. Tokia situacija lemia regionų gyventojų lojalumą tam tikriems prekių ženklams. Neretai didelę įtaką padaro ir emociniai veiksniai: juk popiečio kavos daug smagiau nueiti išgerti pažįstamo asmens kavinukėje nei naujakurio kavos namuose. Tokiu atveju kliento apsisprendimą lemia žmogiškasis faktorius: verslininko, kaip asmens, populiarumas mažame mieste, jo prekę ar paslaugą vartotojui padaro patikimesnę. Toks scenarijus sunkiau įgyvendinamas didmiesčiuose dėl didesnio gyventojų skaičiaus miestuose“, – teigia rinkodaros specialistė.

Pažinti savo klientą

E. Bausytė pateikia keletą pastabų, ką reikėtų daryti, norint savo verslą pradėti ar išplėtoti Lietuvos regionuose: „Visų pirma, prieš pradėdami bet kokią reklamos kampaniją, verslininkai turėtų nustatyti, kas yra jų klientas. Nes tai, kas aktualu ir įdomu 20-mečiam studentui, gali būti atgrasu namų ūkiu besirūpinančiai dviejų vaikų motinai. Tiksliniam klientui turi būti sukurta ir specialiai jam pritaikyta reklama. Tokios iš pirmo žvilgsnio smulkmenos kaip reklaminio skydelio spalva, forma, teksto šriftas ir reklaminio šūkio išdėstymas tampa esminiais efektyvios reklamos akcentais.“

Be to, pašnekovė skatina kiekvieną verslininką į reklamai skirtą biudžetą žvelgti kaip į investiciją ateičiai: „Paprastai žaliavos gamyboje yra planuojamos ir užsakomos, skaičiuojant jų atsiperkamumą ir grįžtamąją naudą, pardavus produkciją. Reklamos biudžetą reikėtų vertinti lygiai taip pat. Tačiau, jei klientai nėra linkę daug investuoti į savo įmonės rinkodaros kampaniją, geriau to išvis nedaryti, nei tam paskirti labai nedidelę sumą. Pastaroji neatneš tikėtinos naudos, verslininkai bus sugaišę laiko rinkodaros kampanijos realizacijai, žmogiškieji resursai bus taip pat panaudoti veltui, o galutinis rezultatas bus nepasiektas.“

Pasitikėkite specialistais

Kaip vieną esminių patarimų E. Bausytė pabrėžia pasitikėjimo specialistais svarbą. Jos teigimu, rinkodara, ypač regionuose, vis dar suprantama kaip sritis, kuria užsiimti gali kiekvienas. Vis dėlto, norint sukurti paveikią rinkodaros strategiją, būtina žinoti kiekvieno veiksmo priežastinius ir pasekminius ryšius.

„Manau, mūsų šalies visuomenė pamažu atsikrato įpročio „viską darome patys“. Rinkodara – tai sudėtingas mokslas ir darbo sritis, kuriai reikia nuolatinio žinių atnaujinimo, populiariausių tendencijų taikymo ir loginių strateginių sprendimų išdėstymo. Norint efektyvios verslo reklamos, neužtenka vien prabėgomis įkelti naują prekės nuotrauką į įmonės „Facebook“ paskyrą. Įmonės rinkodara apima ilgalaikę ir nuoseklią veiklos strategiją, kuriai reikia nuolatinės priežiūros ir korekcijų. Be galo džiugu, kad Lietuvos regionų verslininkai šią situaciją suvokia ir drąsiai kreipiasi į rinkodaros specialistus, jiems patikėdami savo įmonių reklamos priežiūrą ir plėtrą. Tai atskleidžia profesionalų požiūrį. Su tokiais klientais malonu ir lengva dirbti. Tokiais kraštiečiais verslininkais norisi didžiuotis“, – pasidžiaugia ir kitus taip elgtis skatina rinkodaros specialistė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.