...

Prieš leidžiant šokiruojančią reklamą, būtina pamąstyti

Verslas

2013.08.09

Autorius: bzn start

Temos: .

Prieš leidžiant šokiruojančią reklamą, būtina pamąstyti

Neapgalvota reklama ne tik kenkia pačios įmonės įvaizdžiui http://www.imediaconnection.com nuotr.

Internete pasklido alkoholinio gėrimo reklama, vaizduojanti jauną moterį, ketinančią šokti nuo stogo. Kokteilio pavadinimas „Savižudybė“ nepalieka vietos interpretacijoms – Vilniaus centre įsikūręs baras iš tiesų lankytojams siūlo paragauti gėrimo, kuris tiesiogiai asocijuojasi su lietuviams itin skaudžia tema. Ši reklama ne tik pažeidžia reklamos etikos kodeksą, bet ir yra kritiškai vertinama marketingo specialistų.

„Šalyje, kuri pasaulyje pirmauja pagal savižudybių skaičių, kiekvienas bendruomenės narys turėtų būti sąmoningas ir jausti atsakomybę už jį supančią aplinką. O akivaizdžiai demonstruoti savižudybės procesą – mažų mažiausiai neatsakinga“, – teigia Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) ekspertų grupės narys Rytis Buračas. Specialisto nuomone, tokia neapgalvota reklama ne tik kenkia pačios įmonės įvaizdžiui, bet ir menkina visą socialinės kampanijos prieš savižudybes įdirbį. Tai vienas iš tų pavyzdžių, kai neatsakingai peržengiamos moralinės ribos ir tokia reklama negali būti niekaip pateisinama ir toleruojama: „Griežtai nepritariame reklamoms, kurios propaguoja smurtą, agresiją ar mirtį“.

Tokiai LiMA nuomonei pritaria ir „INK AGENCY” partneris ir vadovas Kęstutis Gečas (nuotr. dešinėje). „Kuriant reklamą, tiek šokiruojančią, tiek ir įprastą, visada būtina pamąstyti apie komunikacinę aplinką, nuo kurios priklausys, kaip reklamą supras žmonės, kuriems ji skirta. Žinant, kad Lietuvoje savižudybių tema yra labai aktuali, plačiai aptariama ir kelia nemalonias asociacijas, tokia „savižudybės kokteilio“ reklama yra labai, netgi nepateisinamai rizikinga.

Reklamos kūrėjai gali apeliuoti į tai, kad pasaulyje yra ruošiami „suicide coctails“, internete galima rasti ne vieną receptą. Tačiau profesionalūs reklamos kūrėjai, adaptuodami tarptautinius prekės ženklus žino dvi pagrindines taisykles – negalima tiesmukai adaptuoti reklamos, nepatikrinus, ar ji bus teisingai suprasta, nes kiekviena visuomenė turi vis kitokią patirtį. O kita taisyklė yra susijusi su žodynu – negalima visų prekės ženklų tiesmukai versti. Juk niekas mūsų nekviečia pirkti iPad‘o į parduotuvę „Obuolys“ arba nesiūloma gerti „Suomijos“ degtinės, važinėti „Gerų metų“ padangomis ar pirkti kompiuterį su „Mikro programinės įrangos“ „Langais“, – sakė K.Gečas

Lietuvos marketingo asociacija ragina bendrovę skubiai pašalinti kokteilį ir jo reklamą, žinant, kad joks marketingo sprendimas negali nusižengti įstatymams. Alkoholinio kokteilio „Savižudybė“ reklama pažeidžia kai kuriuos esminius nurodymus. Lietuvos reklamos etikos kodekse rašoma, jog negali būti teiginių ar vaizdų, skatinančių sveikatai kenksmingą elgesį, nesaugią veiklą. Taip pat reklama neturi pažeisti visuomenėje vyraujančių padorumo normų, neturi kelti baimės ar panikos be rimtos priežasties.

Ekspertai

Kęstutis Gečas

Kęstutis Gečas

Įkūrėjas ir savininkas / „INK agency“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.