Prekės ženklo kūrimas: kaip nesuvienodėti ir išlikti unikaliu?

Verslas

2020.06.05

Autorius: Emilija Zareminaitė

Temos: .

Prekės ženklo kūrimas: kaip nesuvienodėti ir išlikti unikaliu?

Adomas Jazdauskas Asmeninio albumo nuotr.

Pastaruoju metu galima matyti tendenciją, kad prekių ženklai pradėjo panašėti tarpusavyje, tarsi kopijuoti vieni kitus. Logotipai, šriftai, spalvos, aprašymai vienodėja. Su tuo sutinka ir jau dešimt metų reklamos industrijoje dirbantis Adomas Jazdauskas, DDB VILNIUS dizaino vadovas. 

„Tokius prekės ženklus vadinu „paaugliais“. Ne dėl to, kad jie jauni, o todėl, kad jie šneka taip pat, rengiasi taip pat, elgiasi taip pat“, – Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) organizuotuose mokymuose „LiMA ONLINE: Turinio marketingas 2020“ mintimis dalinosi pranešėjas.

Be identiteto

Anot A. Jazdausko, tokios tendencijos ypač dažnai matomos startuolių, mados industrijose.

„Tai brandai, kurie neturi savo identiteto, o jei ir turi, tai jiems dar trūksta pasitikėjimo savimi, kad tą identitetą atskleistų, todėl žvalgosi į rinkos lyderius ir bando juos imituoti, vietoj to, kad kurtų savitą unikalumą. 

Taip jau nutiko, kad per kelerius pastaruosius metus atsinaujino tokie gigantai kaip „Google“, „AirBnb“, „Uber“ bei „Spotify“ ir visi staiga pradėjo naudoti tokius pačius mažai charakteringus šriftus, ryškias spalvas ir pan. Bet visi pamiršta, kad šios įmonės savo gyvavimo pradžioje turėjo gerokai unikalesnius elementus ir tik dabar pradėjo naudoti iš pirmo žvilgsnio gana paprastą vizualinę kalbą. Taip yra dėl to, kad šios technologijų įmonės pateikia sudėtingas technologijas kiekvienam vartotojui suprantama forma. Todėl natūralu, kad ir jų brandingas tai atliepia ir jie gali sau leisti tokį brandingą, nes per savo gyvavimo metus susikūrė ne vieną išskirtinumą“, – įsitikinęs pašnekovas.

Kaip kurti išskirtinumą?

Prekės ženklas, anot A. Jazdausko, yra tarsi žmogaus vidus. Vizualinis identitetas – rūbai, kuriuos dėvi prekės ženklas. 

„O žmonės juk nemėgsta dėvėti vienodų rūbų, tiesa? Mes vertiname unikalumą, originalumą. To turėtų siekti ir prekių ženklai“, – įsitikinęs pašnekovas.

Pasak jo, kiekvienas prekės ženklas pirmiausia turi turėti aiškų pozicionavimą ir strategiją. Po to seka prekės ženklo identitetas, kurį sudaro daugybė reikšmingų elementų. 

„Dizainas padeda apspręsti pagrindinius vizualinio identiteto elementus, tokius kaip logotipą, spalvas, šriftus, grafinius elementus, iliustracijas, nuotraukas. Reikia nepamiršti, kad į brando identiteto sąvoką patenka ir daugiau elementų: kvapas, garsas, tekstūra, šūkis, kalbėjimo tonas, personažas, įžymybė, pakuotė. Bet kuris iš šių dalykų gali būti unikalus ir brandai turėtų nebijoti atskleisti savo išskirtinumo per šiuos elementus. Įgytas unikalumas padės jūsų prekės ženklui būti lengvai atpažįstamam, net jei ir nerodysite savo logotipo“, – pataria A. Jazdauskas.

Žinoma, kaip sako pašnekovas, ne visos savybės bei elementai turi būti išskirtiniai, tam tikro „vienodumo“ išvengti nepavyks, tai normalu.

Kuriant išskirtinumą, A. Jazdauskas pataria nepamiršti kelių naudingų patarimų:

  • Remkitės savo strategija, jos nereikėtų pamesti – tai tarsi viso ko „biblija“.
  • Tai ne grožio konkursas, bet reikia galvoti, kiek sukurtas dizainas padaro prekės ženklą unikaliu. „Gražu – negražu“ šiuo atveju nėra racionalus argumentas.
  • Likite ištikimi savo prekės ženklui. Galvoti, kad „mes viską darome blogai, o konkurentai tobulai“ tikrai nederėtų.
  • Nesivaikykite „trend‘ų“. Jų daug, jie ateina ir praeina. 
  • Venkite stereotipų. Pavyzdžiui, jei reklamuojama kava, tai logotipe būtinai turi būti kavos pupelė, ruda spalva ar panašiai.

Kaip žinoti, kad jau laikas keistis? 

Anot pašnekovo, apie prekės ženklo pokyčius derėtų galvoti, kai atsiranda pasikeitimų verslo kryptyje. 

„Galbūt verslas išaugo, išsiplėtė ir dabar apima daugiau sričių nei prieš tai, pasikeitė įmonės vizija. Tai galėtų būti tinkamas metas rebrandintis. Taip pat reikėtų pradėti galvoti apie rebrandinimą, kai verslas traukia ne tą auditoriją ir vartotoją. Galbūt pats brandingas yra praradęs vientisumą, atrodo pasenęs – tokiu atveju irgi reikėtų susimąstyti apie pokyčius. 

Tikrai nereikėtų galvoti apie naują prekė ženklą, jeigu verslo rezultatai yra sėkmingi. Ir tuo labiau nereikia galvoti, jei jums tiesiog atsibodo esamas vizualinis identitetas ir esate įsimylėję konkurentų brandingą“, – įžvalgomis dalinasi A. Jazdauskas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.