Pranešimai spaudai: kaip patekti į žiniasklaidos puslapius?

Verslas

2021.10.27

Autorius: Raminta Žalkauskaitė

Temos: , .

Pranešimai spaudai: kaip patekti į žiniasklaidos puslapius?

Rūta Latinytė // Vidmanto Balkūno nuotr.

Norint patekti į žiniasklaidą, svarbu atsakyti į klausimus, kodėl žiniasklaida turėtų rašyti apie jūsų įmonę. Apie tai, kam rašomi pranešimai spaudai, kas yra naujiena ir kaip ją pateikti, kada galima tikėtis, kad pranešimas atsidurs žiniasklaidos puslapiuose, pasakoja ryšių su visuomene konsultantė ir dėstytoja Rūta Latinytė.

Trys klausimai

Rūta sako, kad norint parašyti pranešimą spaudai, kurį žiniasklaida publikuotų ne kaip partnerio informaciją, bet turinį, kuris jiems atrodo įdomus ir svarbus, ji visada pataria užduoti tris klausimus, kurie prasideda nuo „kas iš to“. Pirmas klausimas turėtų būti, ne kas iš to pačiai įmonei, kuri skelbia pranešimą, bet kas iš to bus skaitytojui. Ar jis jausis sužinojęs kažką naujo, ar sugaišęs savo laiką.

Kitas klausimas, kas iš to žiniasklaidai, jei ji tą pranešimą skelbs, ar jie tokiu būdu sulauks daug skaitytojų, ar tai bus pridėtinė vertė jų skilčiai, ir ar jie gali būti suinteresuoti tokia žinia dalytis. Paskutinis klausimas, kas iš to įmonei, kodėl ji vieną ar kitą naujieną skelbia. „Tikslas turi būti labai aiškus, kad mes šia naujiena dalijamės ne tik todėl, kad ji yra svarbi mūsų įmonei. Įmonės mėgsta skelbti apie tai, kuo jos nori pasigirti, pasididžiuoti, bet tikrasis tikslas turėtų būti – suteikti vertę skaitytojui. Taip atsiranda ir vertė žiniasklaidai, ir įmonė gali siekti savo įvaizdžio tikslų, tokių kaip eksperto įvaizdžio kūrimas, tam tikrų įžvalgų dalijimasis, rinkos apžvalga, savo vardo žinomumo didinimas, pasitikėjimo kūrimas. Pranešimas spaudai tam yra puiki priemonė. Visą laiką svarbu pagalvoti apie pranešimo turinį, ar jis bus įdomus žiniasklaidai, o ne siekti, kad visi tai sužinotų, nes jūsų įmonei tai yra labai svarbu“, – sako pašnekovė.

Naujienos pateikimas

Pagrindinis kriterijus, pagal kurį vertinama, ar pranešimas spaudai bus įdomus, yra antraštė. Ji turėtų būti įvardyta ir laiško pavadinime. Net ir geri pranešimai spaudai gali likti nepastebėti, jei antraštė nėra sudominanti. Pavadinimas gali būti ir gana ilgas, nereikia bijoti ilgesnių pavadinimų. Taip pat gali būti dvigubas ir jokiu būdu ne reklaminio pobūdžio. Pavadinimas turėtų atskleisti pagrindinę naujieną labai trumpai, bet kartu pateikti taip, kad būtų aišku, kodėl ta žinia yra aktuali ir verta būti naujiena.

Kitas žingsnis – supratimas, kad ne visi dalykai yra naujienos. Pranešimas tampa naujiena, kai informacija svarbi ne tik pačiai įmonei, bet ir aktuali visuomenei. Turi būti koks nors naujumo dalykas. Tai reiškia, kad anksčiau nevyko arba yra paneigiama prieš tai buvusi informacija, arba atsiranda nauja tendencija, arba pateikiami įdomūs skaičiai, statistika, tyrimas, technologijos. Visa tai reikia vertinti per prizmę, ar tai yra naujiena visuomenei ir ar tai bus naujiena žiniasklaidai.

Taisyklės pasikeitė

R. Latinytė atkreipia dėmesį, kad, turint naujieną, reikia surasti įdomų aspektą, kaip tą naujieną pateikti, apvilkti ir vien fakto apie sukurtą naują produktą gali neužtekti. Gali tekti paieškoti gana nemažai papildomos informacijos, kuri tą naujieną padarytų kaip svarią žinią. Tuomet ruošiamas pranešimas spaudai būtų vertas tikro straipsnio turinio. Pasak specialistės, šiuolaikiniai panešimai spaudai yra kitokie nei buvo prieš dešimtmetį ir dabar jie nėra tik žinia apie įvykusį dalyką. Tai yra parengtas išsamus straipsnis su papildoma informacija, kelių skirtingų šalių citatomis: ne tik įmonės atstovų, bet ir mokslininkų, ekspertų, trečiųjų šalių. Kuo turinys parengtas kokybiškiau, tuo tai vertingesnė naujiena žiniasklaidai, tuo įdomiau skaitytojams.

„Būna atvejų, kai įmonės kreipiasi ir sako, kad nori pasidžiaugti tuo, kas įvyko jų įmonėje. Bet iš tikrųjų tai žiniasklaidai visai neįdomu. Pavyzdžiui, įmonė švenčia dvidešimties metų gimtadienį, kuris niekam nėra įdomus, išskyrus juos pačius. Tačiau galima ir tokią naujieną suderinti su daug įdomesniais faktais arba nuomonėmis, galima būtų skelbti tendencijas ar patarimus toje rinkoje dirbantiems. Taip pat tinka patarimai klientams, pokyčių apžvalga, prognozės. Labai gerai, jei ši informacija paremta skaičiais, užsienio žiniasklaidos duomenimis. Šalia galima paminėti ir įmonės gimtadienį, bet savaime šis faktas nėra įdomi naujiena“, – paaiškina ryšių su visuomene konsultantė ir dėstytoja R. Latinytė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.