Podcast’ai verslui. Kaip išnaudoti kanalą sėkmingai?

Verslas

2020.07.07

Autorius: Ugnė Mažonaitė

Temos: , .

Podcast’ai verslui. Kaip išnaudoti kanalą sėkmingai?

Asmeninio albumo nuotr.

Vaizdo kultūroje komunikacija audio formatu gali būti ne mažiau naudinga ir svarbi, o tam puikiai tinka podcast’ai (liet. tinklalaidės), kurių temos varijuoja nuo sporto iki politikos ar konsultacijų. Apsisprendimas naudoti podcast’us verslui gali užtikrinti originalumą bei suteikti galimybių augti išnaudojant šią nišą, teigia „Hungry Scout“ asocijuotas verslo strategas Gediminas Galkauskas.

Kuo gi ypatingi tie podcast’ai? 

Įsitikinimas, kad verslo sektoriui komunikacija garsu be vaizdo nieko gero nežada, nėra visiškai teisingas. Priešingai – tai gali būti vienas iš elementų sėkmingai papildančių rinkodaros kompleksą ir suteikiančių vartotojui galimybę informaciją gauti ne tik video, bet ir audio formatu. 

Podcast’ai šiek tiek primena radijo laidas, tačiau išsiskiria laisvesne pateikimo forma, jiems visiškai nebūtinos FM ar AM radijo bangos bei imtuvas – užtenka išmaniojo telefono, planšetės ar kompiuterio, kur tam tikrą epizodą online ar į savo įrenginį parsisiuntęs vartotojas jį gali perklausyti sau patogiu metu, nepaisant to, kur bebūtų. Viena populiariausių vaizdo įrašų platformų Youtube taip pat rengia video interviu, tačiau tai anot G. Galkausko neturi nieko bendra, nes pastarieji skirti peržiūroms, o audio podcast’ai, atlaisvindami rankas ir akis – perklausoms. „Klausydamas aš galiu bėgioti, vairuoti ar apsipirkinėti, nes man nereikia žiūrėti į ekraną. Skiriasi aplinkybės, kada ir kaip vyksta turinio vartojimas“ – privalumus išskiria G. Galkauskas. Svarstant įtraukti podcast’ų naudojimą rengiant komunikacijos planą, pašnekovas siūlo nepamiršti ir kitų media kanalų bei juos derinti tarpusavyje. Informacijos pateikimas audio formatu gali būti vertingas tuomet, kai vartotojas neturi galimybės skirti dėmesio vaizdiniam turiniui dėl laiko stokos ar intensyvios veiklos.

Podcast’ai taip pat pasižymi universalumu – gali būti naudingi tiek smulkesniam, tiek didesniam verslui. „Tai gali būti aktualu bet kokiam verslui, ne dydis nulemia, o tikslas. Čia labiau reiktų atsakyti į klausimą, ką aš noriu pasiekti – jei nori vartotojui pateikti įdomesnę prekės ženklo patirtį, pasirodyti originalesnis, išsiskirti iš konkurentų visiškai nesvarbu ar tu mažas ar didelis, podcast’ą daryti verta.“ – teigia verslo strategas.

Auditorija

G.Galkauskas podcast’ų naudojimą verslui vadina „ir atrasta, ir neišnaudota“ sritimi – skaičiuojama, kad šiuo metu pasaulyje yra sukurta virš 30 mln. epizodų. Vis dėl to, pašnekovas pastebi, kad nepaisant plataus pasirinkimo ne visuomet paprasta išsirinkti  tinkamiausius variantus ir išskiria du dažniausiai pasitaikančius paieškų atvejus – draugų rekomendacijos arba paties vartotojo noras susirasti jį dominantį turinį. „Dabar atradimą palengvina vis tobulėjantys Spotify ir Apple rekomendacijų algoritmai, tačiau podcast’ų yra tiek daug, kad vis tiek klausytojas pats įdeda daug darbo ieškodamas turinio, kuris jam patinka. Būtent todėl auditorija dažnai būna neatsitiktinė ir labai įsitraukusi.“

Anot G. Galkausko, potencialios nišinės auditorijos pasiekiamumas bei pritraukimas yra vienas didžiausių šio media kanalo naudojimo privalumų. Statistiškai, podcast’ų dažniausiai klausosi Y kartos atstovai (25-34 metų), kiek mažiau aktyvi yra jaunesnioji auditorijos dalis priklausanti Z kartai (18-24 metų), tačiau abiem atvejais tai yra labiausiai į naujausias technologijas orientuotos grupės, kurių pasiekiamumas kitais kanalais, tokiais kaip TV ar spauda yra sunkesnis. 

Naujos galimybės ir rizikos 

Podcast’ų naudojimas reklamai gali būti itin svarbus ir naudingas rinkodaros plano elementas, juolab, kad turinio klausomumo trukmė yra ilga ir šiuo aspektu lenkia Youtube. „Tik jei Youtube auditorija yra didelė, podcast’o auditorija yra gerokai mažesnė ir labiau nišinė, bet tikslinė. Dėl to podcast’ai pasižymi aukštais reklamos konversijos, t.y. kiek žmonių išgirdę reklaminį pranešimą padaro kažkokį veiksmą, pavyzdžiui, įsigyja prekę po rekomendacijos, rodikliais.“ – teigia G. Galkauskas. Reklamos forma, anot pašnekovo, taip pat gali ženkliai prisidėti prie šių rodiklių, todėl rekomenduojama naudoti laidos vedėjo įskaitytą tekstą.

Galimybė rinktis ką, kaip ir kada klausyti vartotojų yra įvardijami pagrindiniais prioritetais renkantis podcast’us, kaip galimą informacijos šaltinį. Tuo pačiu, turinio kūrėjams tai tampa iššūkiu, darbas negali būti atliekamas atmestinai, būtina skirti daug dėmesio kokybei. Lyginant video ir audio turinio kūrimo kaštus, pastarasis nėra pigesnis pasirinkimas, būtinos investicijos į žmogiškuosius išteklius, leidžiančius pasiekti geresnę garso kokybę, parengti įdomius, įtraukiančius tekstus. „Žinoma, yra labai daug pavyzdžių, kur vienas žmogus sukuria sėkmingus podcast’us, tačiau tuomet tai yra pagrindinis jo darbas. Tiek kūryba, tiek montažas, tiek podcast’o reklamavimas kainuoja daug laiko. Nėra taip, kad ateisiu, pašnekėsiu ir kažką įrašysiu. Taip pat prieš pradedant reikia įsivertinti ar bus ką pasakyti kas savaitę ar dvi.“ – pastebi G. Galkauskas. 

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.