Po žlugusio verslo įvaldė naują veiklą
2020.10.26
Temos: Marketingas, Verslo pradžia.
Verslas – tai rizika, kuri gali būti pelninga, o nesėkmės atveju – nuostolinga. Buvęs rinkodaros specialistas Evaldas Venskutonis, nusprendęs mesti tuomečio samdomo darbuotojo karjerą, pradėjo verslą, tačiau jam nepasisekė. Šiandien jis pradėjo naują veiklą ir yra žinomas kaip profesionalus renginių vedėjas ir kartu su „A komandos“ kolegomis kuria įsimintinas akimirkas renginiuose. Pašnekovas dalinasi savo istorija ir pateikia patarimus ieškantiesiems to vienintelio vedėjo.
Per anksti pristatyta idėja
Dar būdamas rinkodaros specialistu, E. Venskutonis prieš aštuonerius metus su verslo partneriu įkūrė aukštųjų technologijų startuolį „WatchAR“. Ant rankų besūpuojant neseniai gimusį antrąjį mažylį, vyrui lyg nušvitimas gimė idėja kurti savo verslą ir mesti samdomo darbuotojo darbą. Tai buvo ne tik pirmoji savarankiška veikla, bet ir novatoriška idėja.
„Mes kūrėme internetinę platformą – įrankį, su kuriuo paprastas interneto vartotojas be didelių pastangų galėjo susimodeliuoti 3D virtualias projekcijas, kurias naudotų savo versle arba asmeninėms reikmėms“, – pasakoja verslininkas.
Kaip teigia E. Venskutonis, verslas tuo metu buvo įsisiūbavęs, todėl įgyvendino reikšmingus Vilniaus savivaldybės, „Vičiūnų“ grupės įmonės, „Technoramos“ ir kitų įmonių projektus. Deja, „WatchAR“ įkūrėjų lėšos buvo išsekusios, programuotojai išsilakstę ir, kaip teigia pašnekovas, verslo pažaidimas negrįžtamai sudegino dideles investicijas: „Bėda buvo ta, kad šiai papildytosios realybės technologijai, kurią mes pradėjome vystyti 2012 m., buvo dar ne laikas, atėjome per daug anksti į šią rinką – techninė bazė buvo per silpna, o pasaulis nebuvo gerai susipažinęs su šia technologija.“
Juodasis laikotarpis – proga bandyti
Žlugus tuomečiam verslui, E. Venskutoniui liko didelės skolos ir nežinomybė. Pašnekovas pripažįsta, kad sunkiu gyvenimo laikotarpiu žmonos vaidmuo buvo lemiamas: „Tai buvo juodas laikotarpis mano gyvenime, kai visą šeimą 2,5 metų išlaikė žmona Julija, tol, kol buvau IT verslininkas. Morališkai buvau parklupdytas, savimi nepasitikintis vyras. Tik dėl savo moters stiprybės, meilės ir tikėjimo manimi nepalūžau.“
Visai netikėtai, naršant socialiniame tinkle, pašnekovui užkliuvo pažįstamos moters pranešimas. Ji ieškojo vedėjo savo klientų renginiui. E. Venskutoniui nesureikšminus, bet vėliau grįžus prie pastebėtos žinutės, sukirbėjo mintis pabandyti. Dar dirbant rinkodaros specialisto darbą, vyrui buvo tekę organizuoti vidinius renginius darbuotojams. Supratęs, kad tai galimybė, susigalvojo pseudonimą, susikūrė interneto portalą ir, turėdamas daug pardavimo bei internetinės rinkodaros žinių, pradėjo save reklamuoti.
„Mano žinios atsipirko – darbų radosi nedaug ir lėtai, bet jų buvo. Po renginių dažnai sulaukdavau šiltų atsiliepimų apie mano atliktą renginiuose darbą. Nauji užsakovai matydavo atsiliepimus ir tai juos padrąsindavo pasitikėti manimi, todėl gaudavau vis daugiau ir daugiau užsakymų, kol atsidūriau ten, kur esu šiandien“, – pasakoja pašnekovas.
Renginių vedėjo darbu neapsiriboja
E. Venskutonis dalinasi įspūdingais skaičiais – per septynerius metus įgyvendinta beveik 400 privačių bei įmonių renginių. Vyras ne tik spėja skirti laiko vaikams ir dirbti, bet dar papildomai filmuojasi TV serialuose, reklamose. Jis tiki, kad ateityje tai gali tapti rimta papildoma veikla, kuri kol kas tėra hobis. Prieš kelerius metus vyras socialiniame tinkle „Facebook“ įkūrė ir neformalią „Lietuvos renginių vedėjų klubo“ bendruomenę, organizuoja kolegų susibūrimus, dalinasi gerosiomis praktikomis bei sėkmingai plečia savo sritį. Būtent tokie susibūrimai, seminarai ir, žinoma, internetas, yra geriausios saviugdos priemonės.
Renginiai įmonėse sparčiai populiarėja
Renginių vedėjas pastebi, kad įmonių kolektyvus nustebinti nėra paprasta. Dažniausiai tokios auditorijos būna visko mačiusios, tad stebėti rinką yra privalu. Visgi E. Venskutonis pritaria, kad organizacijų vakarėlių kultūra Lietuvoje sparčiai vystosi. Kai kurios įmonės pasiryžta ir netradiciniams sprendimams.
„Žinau, kad kai kurie renginių organizatoriai stambias technologines lietuvių kompanijas, pasitelkdami įspūdingus biudžetus renginiams, šimtus darbuotojų lėktuvais skraidina į šiltuosius kraštus, ten rengia vakarėlius, darbą ir poilsį vienu metu. Jei kolektyvas arba biudžetas kuklesnis, įmonės darbuotojus išveža, pavyzdžiui, slidinėti į kalnus žiemos metu“, – sako pašnekovas ir priduria, kad kitokį darbuotojų motyvavimą lemia jaunėjantis personalas ir besikeičianti įmonių vidinė kultūra, kuriai neretai įtakos turi ir daugiakultūrė vadovybė.
Vedėjas – ne tik linksmintojas
E. Venskutonio teigimu, renginių vedėjas kartu yra ir organizatorius. Šiais laikais neužtenka atvykti tik su renginio programa. Privalu išmanyti ir pasirūpinti garso, apšvietimo bei scenos įranga, užsakyti įvairias pramogas bei šou. Pašnekovas didžiuojasi, kad per 15 metų Lietuvoje pasikeitė požiūris į renginius ir žmonės iš kiekvieno renginio tikisi išsinešti gerus prisiminimus: „Anksčiau vestuvėse buvo įprastas kaimo stilius: ilgi pasisėdėjimai prie stalų, nematuojamas alkoholio vartojimas, netaktiška bei vulgari renginio muzikantų-vedėjų programa. Tai praeitas amžius. Dabar viskas kitaip – žmonės nori prisiminti estetiką, jaukumą, šypseną keliančias akimirkas ir, žinoma, kokybišką šventę. Užsakovai mėgsta daugiau dėmesio skirti šventės erdvių dekorui. Visa tai itin pakeičia šventę bei paties renginio suvokimą iš esmės.“
TOP 7 E. Venskutonio patarimai renkantis renginių vedėją
1. Pirmiausia renkatės renginio vedėją, tik po to kitus paslaugų teikėjus. Kodėl? Užduokite man šį klausimą skambučio metu.
2. Viešai atrandami atsiliepimai patikimose svetainėse. Įžvelkite, kokias vedėjo savybes daugiausia pabrėžia kiti.
3. „Chemija“ su renginio vedėju turi būti jaučiama, o bendravimas – organiškas.
4. Ar jis pakankamai eruditas? Ar su visais svečiais atras bendrą kalbą?
5. Gebėjimas sujungti skirtingų kultūrų, pažiūrų ir socialinių sluoksnių žmones.
6. Empatija žmonių ir renginio emocijoms. Be šito renginys gali tapti nevykęs.
7. Pasitikėkite renginio vedėju 101 %. Arba jo nesirinkite.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.