...

Pareigų trumpiniai: kaip nepasiklysti tarp CTO, COO, CMO ir kt.

Verslas

2021.07.30

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: , .

Pareigų trumpiniai: kaip nepasiklysti tarp CTO, COO, CMO ir kt.

Asociatyvinė nuotrauka Pexels.com nuotr.

Lietuvių įmonėms vis aktyviau žengiant į užsienio rinkas, o investuotojams noriai renkantis mūsų šalį, šnekamojoje ir oficialiojoje verslo kalboje susiduriame su pareigų trumpiniais. Jeigu esate pradedantysis verslininkas ar verslininkė, jums pravers šis „bzn start“ pateikiamas aktualiausių pareigų trumpinių žodynėlis.

Pareigos, kurių trumpiniai pradedami raide C, dažniausiai reiškia vadovaujamas pozicijas. C lygio vadovus galime įsivaizduoti kaip išvien dirbančią komandą, kur kiekvienas narys turi pavaldžių darbuotojų ir siekia sukoordinuoti ir sukontroliuoti jų veiklą, užtikrinant bendrą įmonės gerovę. 

CEO – populiariausias ir žinomiausias

CEO trumpinys anglų kalboje šifruojamas kaip „Chief Executive Officer“. Tai bene dažniausias ir noriai lietuvių vartojamas trumpinys, reiškiantis, jog žmogus, einantis šias pareigas, yra viršiausias iš vykdančiųjų vadovų. Šis asmuo daugiausia yra atsakingas už kasdienę veiklą ir atskaitingas įmonės valdybai.

CFO rankose – įmonės finansai

Vis dar gana klaidingai CFO (angl. „Chief Financial Officer“) lietuvių kalboje kai kuriais atvejais šifruojamas kaip buhalteris. Teisingiau būtų sakyti, kad tai – finansų direktorius ar finansų padalinio vadovas. Jam atskaitingi visi įmonėje dirbantys buhalteriai. CFO misija įmonėje užtikrinti, kad finansai būtų tvarkomi nuosekliai, tikslingai siekiant įmonės tikslų ir strategijos įgyvendinimo.

COO valdo pagrindines funkcijas

COO kai kuriais atvejais galima įvardinti kaip antrą pagal svarbumą asmenį įmonėje. Angliška trumpinio šifruotė – „Chief Operating Officer“, o lietuviškai galėtume sakyti, kad tai yra vykdomasis direktorius ar viceprezidentas. Šis asmuo kontroliuoja kasdienį verslo administravimą ir yra tiesiogiai pavaldus CEO, dažnai vadinamas jo dešiniąja ranka.

CMO – rinkodaros guru

Dar vienas lietuvių mėgstamas ir mielai vartojamas trumpinys CMO (angl. „Chief Marketing Officer“). Lietuviškai turėtume šį asmenį pristatyti kaip rinkodaros vadovą. Jis atsakingas už viso rinkodaros padalinio veiklą, pardavimus, produkto plėtrą, rinkos tyrimus, pozicionavimą ir vartotojų aptarnavimą. Didžiausią dėmesį šias pareigas einantys darbuotojai telkia komunikacijai.

CCO – siekia geros reputacijos

Greta rinkodaros vadovų pareigų kartais įvardinama ir CCO (angl. „Chief Communications Officer“) pozicija. Lietuviškai turbūt tikslinga būtų vadinti ryšių su visuomene vadovu. Šios pozicijos atstovas atsakingas už visus kontaktus su žiniasklaidos priemonėmis, prekių ženklo strategiją, įmonės korporatyvinę reputaciją, pozityvaus viešojo diskurso įmonės atžvilgiu formavimą. CCO siekia, kad įmonė sulauktų kuo daugiau teigiamų vartotojų įvertinimų ir grįžtamojo ryšio įžvalgų.

CIO kontroliuoja informacijos srautą

Ši pozicija anglų kalboje šifruojama kaip „Chief Information Officer“, tačiau lietuviškai dažnai klaidingai verčiama, o ir suvokiama kaip IT vadovas. Vis dėlto reikėtų atkreipti dėmesį, kad ši pozicija susijusi su informacija. Tai reiškia, kad asmuo turės užtikrinti, jog informacijos srautas įmonėje bus nenutrūkstamas, valdomas, informacija iš padalinių keliauja tikslingai ir kryptingai. Pozicija susijusi ir su technologijų diegimu įmonėje, užtikrinant sklandesnį dalinimąsi informacija įmonės viduje. 

CTO – technologijų vizionierius

CTO (angl. „Chief Technology Officer“) pozicija steigiama anaiptol ne visose įmonėse. Dažniausiai ji būna technologinėse bendrovėse. Asmuo, einantis šias pareigas, galėtų būti vadinamas technologijų vadovu. Šios pozicijos darbuotojo sprendimai paremti vizionieriškumu. Jis generuoja idėjas, kaip įmonės gamybos procesas turėtų būti palaikomas ateityje ir kaip tinkamai turi funkcionuoti dabar. Ši pozicija kiek panaši į CIO, tačiau kertinis jų skirtumas yra tas, jog CIO sutelkia dėmesį į informacines sistemas, siekdamas padidinti efektyvumą, o CTO yra atsakingas už technologinę strategiją, kuria siekiama pagerinti galutinį produktą.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.