...

Pardavimus į aukštumas kelia išmintinga skaitmeninė rinkodara

Verslas

2016.09.29

Autorius: Simona Kvederytė

Temos: , .

Pardavimus į aukštumas kelia išmintinga skaitmeninė rinkodara

Skaitmeninės rinkodaros agentūros „Media Partner“ vadovas, Google AdWords ekspertas - Justinas Balčiūnas. Deimantės Rudžinskaitės nuotr.

Šiame technologijų amžiuje verslas jau nebeįsivaizduojamas be skaitmeninės rinkodaros. Ji yra tarsi platforma, padedanti privilioti vartotojus ir išlaikyti juos iki verslui svarbiausio veiksmo – pardavimo. Kaip pasirinkti efektyviausią priemonę, ką reikėtų žinoti ir kokių klaidų nedaryti? Apie tai papasakojo skaitmeninės rinkodaros agentūros „Media Partner“ vadovas Justinas Balčiūnas.

„Skaitmeninės rinkodaros priemonių taikymas įvairus. Svarbu tai, kad šie metodai atsieina pigiau, o rezultatai matomi iš karto. Vienas didžiausių pranašumų – didelis vartotojų įtraukimas ir milžiniškas jų pasiekiamumas – internetas gali sujungti kone viso pasaulio vartotojus. Vienas minusas – sudėtingiau pasiekti vyresnio amžiaus, mažesnių miestų auditoriją“, – vardija „Google“ rinkodaros ekspertas.

Svarbi svetainė ir jos pasiekiamumas

Skaitmeninę rinkodarą vartotojams pritraukti pasitelkiančio verslo pirmas žingsnis – efektyviai sukurta interneto svetainė. J. Balčiūnas sako, kad būtent šiuo etapu pridaroma nemažai klaidų. Dažnai puslapis atrodo prastai, nes turinys pateikiamas neaiškiai, su perkrautais vaizdais, o vartotojai nesudominami aktyvia veikla.

 

„Taip „Google“ paieškoje galima greitai užsitikrinti svarbią poziciją, patekti tarp pirmųjų rezultatų ir greičiau pasiekti vartotojus, ieškančius konkrečios prekės ar paslaugos.“

J. Balčiūnas.

 

Eksperto teigimu, profesionaliai suprogramuota svetainė turi būti pritaikyta vartotojų elgsenai ir patogumui, taip pat vienai didžiausių paieškų sistemų „Google“. Mat ji gali atvesti daugybę lankytojų ir taip padėti pasiekti norimą rezultatą – didesnį pardavimą.

Tad antras žingsnis skaitmeninės rinkodaros pasaulyje – tinkamos priemonės parinkimas. Tai J. Balčiūnas pataria daryti tik išsikėlus tikslą. Jei tai didesni pardavimai, labiausiai tiks „AdWords“ rinkodara arba optimizacija paieškos sistemoms (angl. SEO).

„Nustatomi galimi raktiniai žodžiai, atrenkami labiausiai tinkantys, o tada pritaikomas SEO optimizavimas ar „AdWords“ skelbimai. Taip „Google“ paieškoje galima greitai užsitikrinti svarbią poziciją, patekti tarp pirmųjų rezultatų ir greičiau pasiekti vartotojus, ieškančius konkrečios prekės ar paslaugos“, – pataria pašnekovas.

Priemonės, skirtos auditorijai

Įvairios verslo sritys turi skirtingas tikslines auditorijas, kurioms reikėtų pritaikyti ir individualias rinkodaros priemones. J. Balčiūnas teigia, kad, pavyzdžiui, moteris labiau veikia akį įdomiu vaizdu patraukianti kaičioji reklama.

„Svarbu, kad tokios reklamos vaizdas būtų tinkamai pateiktas, patraukiantis, o ne erzinantis. Be to, vaizdus reikia transliuoti tikslinėse vietose ir tam tikru laiku. Pavyzdžiui, galima spėti, kad moteris, vasarą besiruošianti atostogauti, norės užsisakyti viešbutį konkrečiose svetainėse. Ten ir reikėtų įkelti reklamą, siūlančią naują suknelę“, – teigia skaitmeninės rinkodaros specialistas.

Jis priduria, kad kompiuteryje matoma reklaminė juosta turėtų būti įdomi, nepaskęstanti tarp kitų reklamų. „Yra keletas skirtingų reklamjuosčių transliavimo metodų internete. Galima mokėti už laikotarpį (dieną, savaitę, mėnesį), už 1 000 parodymų. Optimalu – mokestis už reklamjuostės paspaudimą. Su tokia reklama pasiekiamas maksimalus skaičius vartotojų“, – sako J. Balčiūnas.

Vyrų auditorijai, kuriai dažnai svarbus aiškumas, tikslumas, paprastumas, labiau tinka tiesioginio pardavimo kanalai – „Google AdWords“ arba SEO. Štai jaunimą turėtų patraukti mobilioji rinkodara.

Kita populiari priemonė – socialiniai tinklai. „Facebook“ kanalas verslui gelbsti ir be jokio turinio – užtenka naudoti kaičiąją reklamą. Svarbiausia, kad ji nukreiptų tiesiai į interneto svetainę, kurioje siūloma paslauga ar prekė.

Taip pat gali praversti ir turinio rinkodara. Pasitelkiami rašytojai ar apžvalgininkai, kurie pabrėžia verslo pranašumus, išskirtinumą, kuria įvaizdį. Tai straipsniai, tinklaraščių publikacijos ar socialiniame tinkle „Facebook“ kuriamas turinys. Pagrindinis priemonės pranašumas – kuriama pridėtinė vertė ir didinamas prekių ženklo žinomumas ilguoju laikotarpiu.

Vartotoją išlaikys aiškumas ir veiksmas

Ką daryti, kad svetainę suradę vartotojai norėtų joje likti? J. Balčiūno teigimu, lankytojo, užsukusio į puslapį, svarbu neapsunkinti daugybe erzinančių vaizdų, nuotraukų ir begale informacijos.

„Šiuolaikinis vartotojas – tinginys. Ko jam reikia? Gražaus vaizdo, trumpo aprašymo su keliais pranašumais – to praktiškai užtenka. Svetainėje turi būti viskas aiškiai ir tvarkingai pateikta, kad žmogui nereikėtų spaudinėti daugybės nuorodų, norint rasti informaciją“, – aiškina pašnekovas.

Svetainės lankytojui taip pat reikėtų duoti veiksmo – parodyti, ką jam daryti toliau. Galima pasiūlyti užsiregistruoti, sužinoti kokios nors informacijos, pasikonsultuoti, užsisakyti prekę ar paslaugą. Tai padės vartotojui greitai nepabėgti ir įsitraukti.

„Šiuolaikinis verslas neturi būti didelis ir išplėtotas, kad galėtų konkuruoti savo rinkoje. Jis turi sudaryti gerą įspūdį šiuolaikiniam naršytojui. Tai padaryti padeda patogi svetainė – tarpininkė tarp pirkėjo ir pardavėjo. Tad būtina kreiptis į profesionalus, kurie savo patirtimi galės užtikrinti šio tarpininko kokybę. Taip pat nereikėtų patiems užsiimti SEO, „AdWords“, „Facebook“ rinkodaros vystymu. Ekspertai ne tik patars, įvykdys ir išvystys rinkodaros strategiją, bet ir padės sutaupyti lėšų“, – teigia J. Balčiūnas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.