Naujienlaiškiai vis dar svarbūs. Ką pakeisti, kad jie būtų ir naudingi?
2016.06.16
Temos: Marketingas, Vadyba.
Dažnai pasigirsta skeptiškų nuomonių, jog naujienlaiškių siuntimas yra vartotojus erzinanti ir pabodusi priemonė. Tačiau, pasak naujienlaiškių siuntimo platformos „Soundest“ bendraįkūrėjo ir vadovo Ryčio Laurinavičiaus-Laurio, ši priemonė gali kur kas daugiau, negu kai kurie mano, tik svarbu žinoti, ką juose skelbti ir kam juos siųsti.
Svarbu matuoti naujienlaiškių efektyvumą
Naujienlaiškiai galėtų būti priskiriami prie gana asmeniškų rinkodaros priemonių. Pašnekovo teigimu, niekas nesiunčia naujielaiškių tiems, kurie šios paslaugos iš įmonės nėra užsisakę. Svarbu suprasti, kad šia priemone galima pasiekti tuos vartotojus, kurie jau yra pirkę, domėjęsi įmone ir pasitiki ja. Kaip pabrėžia R. Laurinavičius-Lauris, kad nereikėtų nusivilti naujienlaiškių efektyvumu, svarbu atsižvelgti į tai, jog vartotojo pomėgiai ir susidomėjimo sritys kinta, ir nuolat stebėti rodiklius: kiek kartų laiškas atidaromas, kiek kartų ant jame esančių nuorodų spaudžiama ir kiek pirkėjų įsigijo prekę (kokia svetainės konversija).
„Naujienlaiškių efektyvumui matuoti labai svarbus laiško atidarymo rodiklis. Jis nurodo keletą svarbių dalykų. Pirma, kiek „sveika“ yra jūsų kontaktų bazė, t. y. ar jūsų prenumeratoriai dar nepraradę susidomėjimo jūsų prekių ženklu, ar nepasikeitę jų elektroninio pašto adresai ir pan. Antra, kaip gerai jums sekasi sugalvoti naujienlaiškių antraštes, ar jos sudomina prenumeratorius. Trečia, laiško atidarymo rodiklis rodo, kaip tikslingai siunčiami naujienlaiškiai: ar gavėjai skirstomi į segmentus ir pagal interesus pritaikomos žinutės, ar atitaikytas naujienlaiškių siuntimo dažnumas“, – vardija R. Laurinavičius-Lauris.
Anot pašnekovo, tik stebint ir reaguojant į besikeičiančius naujienlaiškių rodiklius galima pasiekti aukštą efektyvumo lygį. Svarbu ilgai ir nuosekliai dirbti, gerai pažinti savo vartotojus ir žinoti, kas jiems gali būti įdomu.
Būtina sudominti
Neverta naiviai tikėtis, jog atmestinai parengtas naujienlaiškis bus skaitomas ir efektyvus. Norint parengti gerą ir vartotojus sudominantį turinį būtina analizuoti tikslinės auditorijos poreikius ir atsakingai kurti pasiūlymus.
„Vertėtų nepamiršti ir vis tobulėjančių naujienlaiškių galimybių – siųsti interaktyvius laiškus su reprezentaciniu vaizdo įrašu, animuotaisiais paveikslėliais, pasiūlyti prenumeratoriams momentinę loteriją ar ką nors panašaus.“
R. Laurinavičius-Lauris
„Naujienlaiškis turi skelbti aiškią žinutę: ar tai išpardavimas, ar nauja kolekcija ir pan. Taip pat pasiūlymas turėtų būti vertas prenumeratorių dėmesio. Prenumeratoriai gali pasijusti apgauti, jei laiško pavadinimas bylos apie paskutinį vasaros išpardavimą, o viduje, pasirodo, suteikiama 5 proc. nuolaida, ir tik kelioms prekėms. Kažin ar nusivylęs pasiūlymais prenumeratorius kitą kartą skubės vėl atsidaryti jūsų laišką. Be to, „Soundest“ patirtis rodo, kad labai gerai veikia proginiai naujienlaiškiai: kepsninės prieš pat Jonines, moteriški apatiniai Šv. Valentino dienai, raudoni pledai Kalėdoms ir t. t.“, – patirtimi dalijasi platformos vadovas.
Taip pat, anot R. Laurinavičiaus-Laurio, svarbu kurti vertę prenumeratoriui, suteikti išskirtinių pasiūlymų, kurių galima gauti tik su naujienlaiškiu. Pravartu skirti daugiau dėmesio interaktyvumo galimybėms, lengviau pritraukiančioms vartotojų dėmesį.
„Vertėtų nepamiršti ir vis tobulėjančių naujienlaiškių galimybių – siųsti interaktyvius laiškus su reprezentaciniu vaizdo įrašu, animuotaisiais paveikslėliais, pasiūlyti prenumeratoriams momentinę loteriją ar ką nors panašaus“, – teigia Rytis.
Pigu ir patogu
R. Laurinavičius-Lauris pasakoja, kad naujienlaiškius būtų galima priskirti ne tik prie asmeniškų, bet ir prie vienų pigiausių rinkodaros priemonių.
„Naujienlaiškių siuntimas yra vienas pigiausių ir stabiliausių rinkodaros būdų, o grąža – viena didžiausių. 2016 m. „Soundest“ atlikto lietuviškų e. parduotuvių tyrimo duomenimis, vienas išsiųstas laiškas sugeneruoja vidutiniškai 0,06 euro pajamų. O vidutinis vieno pirkinio krepšelis yra 54,30 euro (neskaičiuojant brangių buitinės technikos pirkinių)“, – tęsia pašnekovas.
Taip pat jis patikina, kad naujienlaiškiai, kitaip, nei mano skeptikai, yra neįkyri reklamos priemonė. Vartotojas laišką gali skaityti tada, kai jam patogu, o atsižvelgiant į tai, kad naujienlaiškiai siunčiami klientams, kurie jau yra susipažinę su prekių ženklu, tikėtina, jog jie labiau pasitikės įmone ir pirks dar kartą.
Žinoma, labai svarbu nuolat atnaujinti savo kontaktų bazę, kad naujienlaiškiai pasiektų tuos vartotojus, kurie yra susidomėję, laiškai būtų siunčiami tik veikiančiais elektroninio pašto adresais ir nepatektų į šlamšto skiltį.
„Į šlamšto skiltį laiškai pradeda kristi tuomet, kai prekių ženklai pakenkia savo siuntėjo reputacijai. Jai pakenkiama tuomet, kai gavėjai vis rečiau atidaro siunčiamus laiškus arba jie siunčiami jau nebeegzistuojančiais elektroninio pašto adresais. Todėl labai svarbu turėti „sveiką“ kontaktų, tokių žmonių, kurie tikrai patys prenumeravo ir laukia naujienlaiškio, sąrašą“, – pataria Rytis Laurinavičius-Lauris.
Ekspertai
Rytis Laurinavičius
Bendraįkūrėjis, vadovas / „Omnisend“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.