„LinkedIn“ ABC: kaip kurti turinį?
2021.10.25
Temos: Marketingas.
Įvairių sričių profesionalai, pasitelkdami socialines medijas, kuria papildomą vertę savo įmonėms ar vykdomai veiklai. Suprantama, skirtingiems socialinių medijų kanalams reikia skirtingų strategijų. Platforma „LinkedIn“ orientuota į profesinę komunikaciją ir profesinės bendruomenės kūrimą. Kaip reikėtų komunikuoti ir kurti turinį savo „LinkedIn“ paskyrai? Patarimais ir įžvalgomis apie vyraujančias tendencijas dalijasi „Httpool“ vadovas Lietuvoje Šarūnas Sakalauskas.
Pažinkite savo sekėjus ir kurkite jiems patrauklų turinį
Pirmas ir pagrindinis klausimas, prieš pradedant aktyviai naudoti „LinkedIn“, ar apskritai turėtume aktyviai kurti turinį? Galbūt užtenka susitvarkyti savo paskyrą ir laukti, kol mus pastebės? Pasak Š. Sakalausko, iš tikrųjų egzistuoja du platformos aspektai. „Greičiausiai ne visi turime būti aktyvūs turinio kūrėjai. Tačiau, jei esate vadovų komandos dalis ar atstovaujate tokioms sritims kaip komunikacija, rinkodara ar pardavimai, pradėjus aktyviai kurti turinį ir tampant matomam – atsiveria kiti horizontai, nes turinys pasiekia ne tik jūsų paskyros sekėjus, bet ir jų kontaktus, t. y. susijusius asmenis“, – teigia ekspertas.
Jei tvirtai apsisprendėte, kad būti aktyviems „LinkedIn“ jums naudinga, tuomet kyla klausimas, koks turėtų būti pirmasis įrašas? „Vienos formulės ir atsakymo nėra, tačiau svarbu įvertinti, kad dirbame konkrečioje srityje ar industrijoje, todėl ir mūsų kontaktų sąrašas bus pilnas tos srities atstovų. Natūralu, kad socialiniuose tinkluose kiti pamatys ir reaguos, jei rašysime apie tai, kas aktualu mūsų kontaktams ir sekėjams“, – mano Š. Sakalauskas. Daugiausia dėmesio skirdami srities aktualijoms, galite paliesti ir kitas temas. Eksperto teigimu, labai naudinga komunikuoti apie bendradarbiavimą, partnerystes, patirtis sektoriuje. „Rekomenduojama naudoti žymos (angl. tag) funkciją, kuri leidžia pažymėti kitus žmones ar įmones ir taip išeiti iš savo kontaktų burbulo bei pasiekti ne tik savo auditoriją, bet ir to žmogaus ar įmonės kontaktų sąrašą arba sekėjus. Tik šiuo atveju reikėtų laikytis „LinkedIn“ etiketo ir žymėti kitus tik tada, jei tam turite realų pagrindą ar susitarimą. Kitu atveju platforma gali netgi suspenduoti jūsų paskyrą“, – įspėja pašnekovas.
Š. Sakalauskas atkreipia dėmesį, kad platformoje „LinkedIn“ galimas ir tiesioginis pardavimas – auditorijos pakvietimas į renginius ar produktų, paslaugų pristatymas. Svarbiausia taisyklė – nepersistengti su tokiu turiniu. „Proporcingai daugiausia turinio turėtų būti apie aktualijas ir tendencijas, tada partnerystes ir bendradarbiavimą, ir tik tada – pardavimai. Galima vadovautis 3-2-1 taisykle: trys įrašai apie aktualijas, du apie bendradarbiavimą ir vienas skirtas pardavimams“, – siūlo ekspertas.
Turinio planavimas – kaip dažnai dalytis turiniu?
Išsiaiškinus, koks turinys yra paklausus ir rekomenduojamas „LinkedIn“, kitas svarbus aspektas – kaip dažnai turėtumėte kurti įrašus. Svarbu atkreipti dėmesį ir į platformos algoritmus. „Algoritmas veikia 24 valandas, tad sukūrus naują įrašą būtų gerai jam leisti būti pastebėtam: mūsų kontaktų sąraše esantys asmenys, kurie prisijungia prie „LinkedIn“ per parą, gali organiškai pamatyti tą įrašą savo naujienų sraute, todėl rekomenduojama nekelti daugiau nei vieno įrašo per dieną“, – teigia pašnekovas pridurdamas, kad vienas įrašas per savaitę yra sveika ambicija pradedantiesiems, tačiau svarbu reaguoti į sekėjus ir kontaktus. „Jeigu turite turinį ir žinote, ką norite pasakyti, galite kelti įrašus nors ir kasdien. O ar esate įdomūs, atsako „LinkedIn“ auditorija, reaguodama į jūsų turinį. Pagal kiekvieno įrašo statistiką galime matyti, ar sulaukiate peržiūrų, reakcijų ir komentarų“, – komentuoja Š. Sakalauskas.
Paskutinis svarbus aspektas planuojant „LinkedIn“ turinį – įvertinti, kada platforma naudojamasi labiausiai. „Prie „LinkedIn“ Lietuvoje ir Europoje dažniausiai jungiamasi nuo 8 iki 12 valandos kiekvieną darbo dieną – tai platformos naudojimo piko valandos. Įrašus reikėtų planuoti ir publikuoti darbo dienomis rytais. Tada didžiausia tikimybė, kad dauguma jūsų kontaktų sąraše esančių asmenų bus prisijungę“, – paaiškina ekspertas. Be to, jei esate pradedantysis aktyvus „LinkedIn“ naudotojas, drąsiai galite eksperimentuoti ir įvertinti, kas jūsų sekėjams įdomu. Š. Sakalauskas mano, kad pirmus kelis aktyvaus naudojimo mėnesius galima skirti eksperimentams. Greičiausiai ne viskas pasiteisins, bet tikėtina, kad atrasite, kas efektyvu.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.