...

Labiausiai erzinančios ir klientus atstumiančios reklamos priemonės

Verslas

2015.10.08

Autorius: Ieva Drungilaitė

Temos: , .

Labiausiai erzinančios ir klientus atstumiančios reklamos priemonės

Įmonės „Think Big“ verslo vystymo projektų vadovas - Petras Petkevičius. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.

Išsiskirti iš savo konkurentų kaskart tampa vis sudėtingiau, todėl įmonėms tenka kūrybiškai pažvelgti į reklamos galimybes. Tiesa, ne visada pasirinkti reklamos metodai pasiteisina ir būna veiksmingi. Neretai tenka pripažinti, kad pasirinkta reklamos priemonė nedavė naudos arba net suerzino klientą. Ką daryti, kad taip nenutiktų ir kokios yra labiausiai erzinančios reklamos priemonės, aiškinomės su įmonės „Think Big“ verslo vystymo projektų vadovu Petru Petkevičiumi.

1. Kaičioji reklama

Tai, anot pašnekovo, viena labiausiai erzinančių reklamos priemonių, ypač naudojama į turinį orientuotuose portaluose. Ši reklama pasiekia mažą dalį tikslinės auditorijos ir labai dažnai patenka į nesuinteresuotų vartotojų akiratį, taip juos erzindama bei atstumdama nuo besireklamuojančios organizacijos. „Profesionalai orientuojasi į vienas vartotojų grupes, o reklamą išvysta kiti vartotojai, dėl netinkamos tikslinės rinkos pasiekimo vartotojų reakcijos yra negatyvios“, – teigia pašnekovas.

„Tam, kad reklama būtų sėkminga ir neerzintų vartotojų, verta ieškoti geriausių praktikų, suveikusių toje srityje tarptautiniu mastu ir atsižvelgiančių į vartotojų nuomonę, ekspertų komentarus“

P. Petkevičius

2. Iššokanti reklama

Neretai vartotojui nepatraukli reklama yra įkyri ir sukelianti tam tikrų keblumų. „Ypač nepriimtina iššokanti kaičioji reklama. Ji uždengia dalį vaizdo arba jį visą ir reikia ieškoti, kaip ją išjungti“, – tokios reklamos priemonės minusus vardija pašnekovas. Neretai šios reklamos paverčiamos dar įkyresnėmis, kai vartotojas yra priverstas laukti tam tikrą laiką, kol reklamą bus galima išjungti. Tai akivaizdžiausias stumiančiųjų technologijų naudojimo pavyzdys, kai reklama vartotojui įkyriai brukama, nesvarbu, ar jis patenka į tikslinę įmonės auditoriją, ar ne.

3. Garsinė reklama

Su šia reklamos priemone dažniausiai susiduriama interneto portaluose. Kartais garsinė reklama sukelia nepatogumų. „Kai naršant kažkas pradeda kalbėti arba užgroja muzika, turi skubiai ieškoti, kaip išjungti garsą“, – atkreipia dėmesį P. Petkevičius. Tai neveiksminga ir nepatogi reklamos priemonė, nes vartotojas instinktyviai ieško, iš kurio puslapio ėmė skambėti garsas ir kurioje vietoje atsirado garsinė reklama. Dėl šios reklamos kartais patenkama ir į keblias situacijas, naršant tokiose vietose, kuriose pageidaujama elgtis tyliai. Tai sukelia tiek paties vartotojo, tiek aplinkinių susierzinimą.

4. Ilgi TV reklamų blokai

Kai įmonė nusprendžia, kad jos reklamos biudžetas yra pajėgus reklamuotis televizijoje, dažniausiai siekiama pasirinkti kuo populiaresnį transliacijos laiką. Ilgi reklamos blokai populiarių laidų ir filmų metu, pasak pašnekovo, yra vieni labiausiai vartotojus erzinančių reklamos veiksnių. Ši reklamos forma nėra tokia įkyri kaip iššokanti arba garsinė, nes vartotojas gali jos nepaisyti, tačiau susierzinimą vis tiek išprovokuoja, kai sutrikdoma mėgstamo filmo ar laidos peržiūra.

5. Trumpųjų žinučių reklama

P. Petkevičius trumposiomis SMS žinutėmis siunčiamas reklamas priskiria ne tik prie erzinančių, bet ir prie pažeidžiančių vartotojo teises. „SMS žinučių reklama neretai yra stumianti, įžūliai brukanti nepageidaujamą ar neaktualią prekę, paslaugą. Vartotojas dažniausiai neturi galimybės jų atsisakyti, o tai pažeidžia žmogaus privatumo ribas“, – pabrėžia pašnekovas. Dažnai ši reklamos priemonė sutrikdo vartotoją, eikvoja jo laiką ir priverčia susierzinti pastebėjus, kad informacija buvo visai nereikšminga.

Specialistas tvirtina, kad vartotojus atstumia reklamos, kuriose kalbama apie įmonę ir jos prekes, o ne apie vertę, suteikiamą klientams. Pagal netinkamus kriterijus sukurta reklama taip pat nesunkiai gali suerzinti potencialų vartotoją. „Svarbu suvokti, kad parduoti reikia ne prekę ar paslaugą, o lūkestį, ko klientas tikisi. Reikia žinoti tikslinę rinką, reklaminės kampanijos biudžetą. Būtina žinoti skelbiamą komunikacinę žinutę ir nesielgti netinkamai, siekiant ją perteikti. Pavyzdžiui, nereikėtų ant popierinių plakatų spausdinti žinutės apie medžių bei gamtos išsaugojimą. Tam, kad reklama būtų sėkminga ir neerzintų vartotojų, verta ieškoti geriausių praktikų, suveikusių toje srityje tarptautiniu mastu ir atsižvelgiančių į vartotojų nuomonę, ekspertų komentarus“, – pataria P. Petkevičius.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.