Kritinės sekundės vartotojo dėmesiui pelnyti

Verslas

2020.11.26

Autorius: Veronika Bielinytė

Temos: .

Kritinės sekundės vartotojo dėmesiui pelnyti

S. Vilkaitė - Marcinkevičė Asmeninio albumo nuotr.

Gyvename laikais, kai socialiniai tinklai yra užvaldę kiekvieno verslo komunikacijos lauką. Vartotojas yra išlepintas turinio, ieško to, kas jam įdomu, turi begales pasirinkimų. Jau trečią kartą organizuotoje konferencijoje „Full Digital“ socialinių tinklų ekspertė Simona Vilkaitė-Marcinkevičė pasakojo, kad šiais laikais kritinės tampa vos kelios sekundės.

Ne adaptuoti, bet kurti

Kiekvienas, nors kiek susidūręs su prekių ženklų komunikacija socialiniuose tinkluose, supranta, kaip sunku prasimušti pro skirtingų reklamų, žinučių srautą. 

„Kiekvienam prekių ženklui svarbu suprasti, kad reikia kovoti dėl kiekvienos vartotojo dėmesio sekundės. Žmogaus smegenys per pusę sekundės gali suprasti, ar jam reklama įdomi, ar ne“, – teigė S. Vilkaitė-Marcinkevičė.

Anot pranešėjos, pelnyti dėmesį galima tik nuoširdžiai kuriant turinį. Seniau kaip keiksmažodis kartotas patarimas adaptuoti turinį skirtingiems tinklams, pamažu praranda savo galią. Pranešėja įsitikinusi, kad būtina turinį kurti kiekvienam kanalui individualiai. Pasak jos, negana paimti reklaminio klipo ir nukirpus jo pabaigą įkelti vaizdo turinį į socialinį tinklą „Facebook“. Būtina sukurti atskirą turinį, skirtą būtent tinklui „Facebook“, kad jis būtų įdomus ir įtrauktų vartotoją.

„Kaip pakeisti požiūrį? Mes turime turinį ne adaptuoti, o kurti skirtingiems tinklams. Turime pradėti kurti turinį, kurio trukmė ne ilgesnė nei 20 sekundžių, kurio pagrindinė žinutė pamatoma per tris sekundes, o prekių ženklas parodomas per pirmąsias 3–5 sekundes. Be to, turinys turi būti suprantamas ir be garso“, – svarbiausias detales vardijo ekspertė.

Kad viskas būtų dar aiškiau, S. Vilkaitė-Marcinkevičė pateikė pavyzdį. Televizinėje reklamoje, kuri įprastai yra ilgesnė, siužetas formuojamas ištempčiau. Pagrindinė mintis dažnai pasakoma viduryje, o kartais net reklamos pabaigoje. Kas nutinka, jeigu tokią reklamą nukerpame ir sutrumpiname iki keliasdešimties sekundžių, tinkamų socialiniams tinklams? Prarandame esmę ir gauname tiesiog sausą turinį, kuris vartotojo neužkabins, o dar blogesniu atveju tiesiog liks nesuprastas. 

Daugiau turinio

Atrodytų, kad prekių ženklai socialiniuose tinkluose kuria galbūt net per daug turinio, tačiau atlikti tyrimai rodo, jog laimi tie, kurie yra matomesni.

„Žmonės linkę pasitikėti pažįstamu ir matomu prekių ženklu. Ką reiškia turėti daugiau vienetų, nei įprasta? Reikia leisti vizualui pasiekti savo auditoriją, segmentuoti žinutes. Vartotojai perka iš prekių ženklų dėl skirtingų priežasčių, tačiau net 23 proc. geresnius rezultatus „Facebook“ demonstruoja tie prekių ženklai, kurie turi bent 11 kartų daugiau žinučių vienoje kampanijoje. Vadinasi, jeigu konkurentas vienoje kampanijoje turi keturias žinutes, mes privalome turėti 44, kad būtume gana matomi“, – tikino specialistė.

Kurti savo identitetą

S. Vilkaitė-Marcinkevičė pasakojo, kad dažniausiai kiekvienas prekių ženklas nori novatoriškų idėjų, išskirtinumo. Vis dėlto geriausius rezultatus demonstruoja turinio tęstinumas ir atpažįstamumas. Tam naudingas planas, kurį „Facebook“ kanalui gali naudoti kiekvienas prekių ženklas.

„Tikslinga išsigryninti savo pagrindinę žinutę: koks mano logotipas, kokios spalvos, koks šriftas, kas yra tai, ką pamatę žmonės mane įsimintų ir atpažintų? Reikia įsivertinti savą ir unikalų turinį. Tai prekių ženklą priartina prie žmonių, kurie juos stebi“, – teigė pranešėja. 

Socialinių tinklų ekspertės teigimu, nereikia bijoti naudoti savo kurto turinio dar kartą. Tad kažkuriuo metu skelbtą informaciją galima sekėjams pademonstruoti dar kartą. Pasak S. Vilkaitės-Marcinkevičės, taip tik padidinamas atpažįstamumas. Ekspertė patarė ne tik pakartoti savo turinį, bet ir daugiau dėmesio sutelkti į detalių atsikartojimą.

„Pagalvokime, kaip išnaudosime logotipą, kurioje vietoje jį naudosime, kur jis bus vizualuose, o kurioje vietoje logotipas bus matomas vaizdo įrašuose. Tas pats galioja ir su šriftu bei spalvomis. Naudinga pažiūrėti, kaip žmonės reaguoja į spalvas, jų pateikimą. Visos papildomos taktikos turi būti parodomos per pirmas 3–5 sekundes, kad vartotojas suprastų, ar nori bendrauti su prekių ženklu. Kartu tai padeda kurti ir savo turinio tęstinumą, mat vartotojas per pirmąsias sekundes kitą kartą jau atpažins matomą prekių ženklą“, – įsitikusi S. Vilkaitė-Marcinkevičė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.