...

Komunikacijos strategijas tikrina ir nuosavame versle

Verslas

2016.11.25

Autorius: Agnė Pakėnaitė

Temos: , .

Komunikacijos strategijas tikrina ir nuosavame versle

Gastrobaras „+++“. D. Labučio nuotr.

Darius Budzinauskas (32) Lietuvoje puikiai žinomas komunikacijos ir reklamos srityje. Jis vienas iš didžiausios Lietuvoje žiniasklaidos planavimo ir pirkimo agentūros „Open Agency“ partnerių. Ilgus metus komunikacijos strategijas įvairioms įmonėms kuriantis vyras savo naują verslo idėją įgyvendino šiek tiek daugiau nei prieš mėnesį. Tai Vilniuje duris atvėręs gastrobaras „+++“. „Labai sveika retkarčiais pasitikrinti, kaip įvairių sričių verslo modeliai veikia realybėje“, – sako gastrobaro įkūrėjas.

Įtikėję idėja ir jos sėkme

D. Budzinauskas (nuotr. kairėje) gastrobarą „+++“ įkūrė su savo kurso draugu. „Idėja kilo dar studijuojant Baltijos vadybos institute (angl. Baltic Management Institute, BMI). Verslo planas buvo parengtas vienai iš studijų programų“, – prisimena tarptautinę verslo vadybos magistro programą vadovams BMI studijavęs D. Budzinauskas.

Gastrobaras „+++“ yra jau ne pirmas su maistu susijęs pašnekovo verslas. Prieš septynerius metus jis įkūrė Kulinarijos studiją, kuri tuomet buvo pirmoji tokio pobūdžio maisto gaminimo studija Lietuvoje. Kulinarijos studija sėkmingai veikia iki šiol.

„Nėra meto, kada tiktų ar netiktų įgyvendinti naują idėją. Svarbu ją turėti ir ja tikėti. O tada lieka tik pasiraitoti rankoves ir ją įgyvendinti“, – įsitikinęs verslininkas. Jis prisipažįsta, kad nors buvo ir tokių, kurie išgirdę apie būsimą gastrobarą gūžčiojo pečiais, kūrėjai buvo per daug įtikėję savo idėja ir jos sėkme. „Jokios pesimistinės prognozės nebūtų mūsų sulaikiusios. Kai darai tai, kas prieštarauja nusistovėjusiems standartams, visada atsiras skeptikų“, – sako D. Budzinauskas.

Ragina skaičiuoti pliusus

Nuo Vingrių gatvėje 25-uoju numeriu pažymėtų patalpų nuomos sutarties pasirašymo iki tol, kol gastrobaras „+++“ pravėrė savo duris, praėjo vos du mėnesiai. Verslininkas pasakoja, kad jie specialiai ieškojo vietos senamiesčio arba stoties rajonuose. „Būtent stoties rajonas šiuo metu išgyvena atgimimą, nes jį atranda modernus jaunimas. Labai apsidžiaugėme radę idealiai tinkančias erdves Vingrių gatvėje. Šiek tiek jaudinomės, ar šalutinė gatvelė patrauks pagrindinėmis miesto arterijomis vaikštančius žmones“, – prisipažįsta D. Budzinauskas.

Tačiau gastrobaro įkūrėjai jau spėjo įsitikinti, kad žmonėms vieta patinka ir jiems dėl jos nesunku išsukti iš pagrindinių miesto gatvių. „Rytinės kavos su kruasanu užbėga skubantys į darbą ar mokslus žmonės, pietauti susirenka didesnės kompanijos, vakarais dominuoja jauna ir stilinga publika. Savaitgaliais neretai užeina šeimos su vaikais ir net seneliais. Dažnai galima sutikti ir atvykusius į miestą svečius iš užsienio šalių. Būtent to ir tikėjomės, todėl džiaugiamės kiekvienu nauju gastrobaro lankytoju“, – pirmojo mėnesio auditoriją apibūdina verslininkas. Jis itin džiaugiasi, kad per tokį trumpą laiką pastebi ir jau sugrįžtančius gastrobaro svečius.

Gastrobaro įkūrėjas, paklaustas, ką reiškia baro pavadinimas „Plus Plus Plus“ arba „+++“, sako, kad jie norėjo įsimenamo, konceptualaus, gal net ir trikdančio pavadinimo. „Kadangi ši vieta turi labai daug pliusų: mažos kainos, kokybiški maisto produktai iš Viduržemio jūros regiono šalių, gėrimai, atmosfera, neįpareigojantis interjeras, besišypsantys žmonės… Norėjome, kad tai atsispindėtų ir pavadinime. „+++“ – tai pavadinimas, kuriame vietoj žodžių panaudoti tik simboliai“, – pasakoja D. Budzinauskas. Verslininkas nori, kad žmonės vadintų juos taip, kaip jiems patiems patogiau: angliškai „plus plus plus“ ar tiesiog „pliusais“. „Pliuso simbolis visomis kalbomis reiškia tą patį – pozityvumą“, – sako gastrobaro įkūrėjas ir priduria, kad turbūt tai vienintelis gastrobaras, kurio pavadinime yra tik simboliai.

Stebina mažos kainos

Vienas iš neabejotinų pliusų, traukiančių lankytojus čia ne tik užsukti, bet ir sugrįžti – itin mažos kainos. Brangiausias patiekalas gastrobare kainuoja tris eurus, o didžiausia dalis patiekalų ir gėrimų – po eurą.

 

„Neturime ir padavėjų, kurių darbas dažnai būna ne tik nešioti maistą, bet ir priversti lankytojus kuo daugiau jo užsisakyti.“

D. Budzinauskas.

 

„Pagrindinis gastrobaro patiekalas – montadita. Tai ispaniška sumuštinio giminaitė, kurią gaminame taip: iš krosnies traukiame garuojančią bandelę, pjauname per pusę ir dedame į ją ingredientus, parsivežtus iš Viduržemio jūros regiono šalių“, – paaiškina D. Budzinauskas. Verslininkas atskleidžia, kaip pavyksta išlaikyti tokias nedideles kainas: „Mūsų montaditos skanios ir be brangių indų. Atskirų žmonių, kurie vėliau tuos indus turėtų plauti, čia taip pat nėra. Neturime ir padavėjų, kurių darbas dažnai būna ne tik nešioti maistą, bet ir priversti lankytojus kuo daugiau jo užsisakyti.“

D. Budzinauskas mano, kad tai sukuria bendrą baro dvasią: „Pliusuose“, jei ko nors trūksta, pats ateini prie baro ir šūkteli. Mūsų meniu – savotiškas manifestas, skelbiantis, kad pabūti su draugais nereiškia finansiškai save nubausti ir kad kokybiškas maistas gali kainuoti eurą.“

Jis įsitikinęs, kad itin svarbu, jog baro lankytojai patys jaustųsi baro šeimininkais, o, matydami žmones, kurie oriai gali leisti laiką su draugais Vilniaus senamiestyje, neišleisdami daug pinigų, vadina tai pačiu geriausiu idėjos atsipirkimu.

Kokybė ir komunikacija – raktas į sėkmingą verslą

Pagrindinis kriterijus įgyvendinant šią verslo idėją D. Budzinauskui ir jo kolegai buvo kokybė. „Iš anksto kėlėme aukščiausius kokybės reikalavimus: pradedant nuo maisto ir gėrimų tiekėjų, baigiant darbuotojais. Nesame naujokai versle, todėl daugelis žingsnių, net ir keičiantis verslo sričiai lieka tie patys: laiko bei išteklių planavimas, sprendimų priėmimas, darbas su partneriais ir komanda“, – vardija verslininkas ir pabrėžia, kad, įgyvendinant bet kokią idėją itin svarbi yra ir tinkama komanda, nuo kurios priklausys, kaip greitai ir kokybiškai bus pasiekti norimi rezultatai.

Dar tik pradedantiems savo verslą asmenims D. Budzinauskas linki niekada nenustoti tikėti savo beprotiškomis idėjomis, net jei visas pasaulis jomis netiki. Tačiau komunikacijos profesionalas spėja pridurti: „Norint pagauti sėkmės paukštę, neužtenka vien geros idėjos ar nepriekaištingo jos įgyvendinimo. Turbūt didžiausias sėkmės garantas – kaip greitai ir kiek daug žmonių apie ją sužinos.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.