...

Komunikacija socialiniame tinkle „Facebook“: greičiau, aiškiau, tiksliau

Verslas

2017.06.16

Autorius: Urtė Bujevičiūtė

Temos: , .

Komunikacija socialiniame tinkle „Facebook“: greičiau, aiškiau, tiksliau

„Socialaus marketingo“ įkūrėjas Arijus Žakas. Asmeninio albumo nuotr.

Ką daryti, kad informacija, kurią skelbiame ir skleidžiame, būtų pakankamai įdomi ir „Facebook“ naudotojai norėtų su mumis bendrauti? Į šį klausimą didžiausio verslo forumo „Launch 2017“ metu atsakė „Socialaus marketingo“ įkūrėjas Arijus Žakas. Specialistas ironizuodamas ragino atsisakyti minties padaryti „Facebook“ ir rimtai pažvelgti į šį reklaminės sklaidos kanalą.

Greitas ir įtraukiantis turinys

„Facebook“ naudojimas nuolat auga. Žmonės keliasi ir eina miegoti su „Facebook“, tikrina jį lifte, kildami iš pirmo aukšto į trečiąjį. A. Žakas atskleidžia, kad 70 proc. žmonių „Facebook“ tikrina net ir vairuodami. Tai lemia pokyčius kuriant turinį: jis turi įtraukti vos per kelias sekundes ir nebūti tiesioginė prekių ženklo reklama. Remiantis atliktais tyrimais, į „Facebook“ žmonės neina pirkti daiktų, jie ateina pramogauti, sužinoti naujienų arba socializuotis. Šiems poreikiams patenkinti turi būti kuriamas dinamiškas, įdomus ir patariamąją vertę turintis turinys.

Turėti aiškų tikslą

„Kuriant „Facebook“ reklamas, pirmiausia reikia aiškiai apsibrėžti tikslą, žinoti, kaip mes iš to uždirbsime ir kaip gausime rezultatą“, – įsitikinęs socialinių tinklų specialistas. Dažna nesėkmingų kampanijų priežastis – netinkamai pasirinkta auditorija. Kad pavyktų to išvengti, specialistas siūlo naudoti „Facebook“ įrankius auditorijos apžvalgai ir analizei. „Facebook“ leidžia tirti pasirinktos amžiaus grupės išsilavinimą, šeiminę padėtį, pomėgius ir netgi pamėgtus puslapius. Detaliau nagrinėjant mėgstamus puslapius, galima sužinoti, kokias temas ir kokius įrašus labiausiai toleruoja pasirinkta auditorija. Sužinojus, ką mėgsta pasirinkta auditorija, galima nespėliojant kurti turinį, kuris būtų įdomus ir įtraukiantis.

Kokybiškas turinys

 

„Žmonėms patinka, kai jie randa naujovę.“

A. Žakas.

 

Būtina sąlyga sėkmingai komunikacijai – kokybiškas turinys. Tai ne tik tekstas ir įprasta vaizdinė komunikacija. „Facebook“ išgyvena vaizdo įrašų erą. A. Žako nuomone, veiksmingiausi dinamiški, gana buitiški vaizdo siužetai. Užlaikytos televizinės reklamos socialiniame tinkle „Facebook“ sulaukia mažiau pasisekimo. Šalia vaizdo turinio gali būti naudojamos panoraminės nuotraukos ir vadinamieji sinemagrafai (angl. cimanegraphs), kai juda tik tam tikra paveikslėlio dalis. „Žmonėms patinka, kai jie randa naujovę“, – pabrėžia pašnekovas. Į tai turi atsižvelgti prekių ženklai, norėdami turėti didesnį pasiekiamumą socialiniame tinkle „Facebook“.

Matuoti savo rezultatus

Matuojami rezultatai ir nuolatinis tobulėjimas – dar viena būtina sąlyga efektyviai komunikacijai kurti. Sėkminga komunikacija matuojama ne tik spaudžiančiųjų „Patinka“, besidalijančiųjų ir komentuojančiųjų skaičiumi. Specialistas pabrėžia, kad svarbu matuoti ne tik „Facebook“, bet ir verslo finansinius rezultatus. „Jeigu mes turime milijonus „Patinka“, bet niekas neperka, vadinasi, mes kažką darome ne visai teisingai. Kita vertus, jei mus perka ir mes nespėjame pakuoti, bet „Facebook“ ne tiek daug „Patinka“, ką padarysi, nieko baisaus. Svarbiausia, kad verslo rezultatas yra“, – ironizuoja A. Žakas.

Naudoti „Facebook“ reklamas

„Facebook“ reklama būtina, norint pasiekti savo pasirinktą auditoriją. Specialistas komunikaciją šiame socialiniame tinkle lygina su dideliu stadionu, kuriame kiekvienas, išėjęs į vidurį, gali išrėkti savo informaciją. Kai informacija skandalinga, išgirdę žmonės dalijasi ja su savo draugais ir taip pamažu ją išgirsta visas stadionas. Kitu atveju reikia kalbėti per mikrofoną, kuris prilyginamas mokamai reklamai „Facebook“. Yra daugybė galimų reklamos būdų: galima reklamuoti įrašus, įvykius, galima kviesti pamėgti puslapį. „Facebook“ taip pat veikia pakartotinė rinkodara, canvas reklamos, kai po nuotraukomis ar vaizdo įrašais reklamuojami produktai ir kontaktus renkanti (angl. lead ads) reklamos forma. Renkantis reklamas svarbu tinkamai pasirinkti auditoriją, kuriai ši reklama bus rodoma. Kuo tiksliau ji nurodoma, tuo mažiau pinigų švaistoma vėjais.

Tikslumas ieškant savo auditorijos

Naudojant tikslinės auditorijos parinkimo metodus, galima pasiekti tam tikrus žmones tam tikroje konkrečioje vietoje. A. Žakas pateikia tapetų gamyklos pavyzdį. Šie nuvykę į parodą Vokietijoje, naudodamiesi „Facebook“ reklama, kvietė parodos dalyvius aplankyti jų stendą. Tokia reklama susilaukė dvejopo grįžtamojo ryšio: „Klausė, kaip užpirkome visą internetą ir ar žmonėms, kurie jau atėjo prie stendo, galima nebematyti reklamos.“ „Facebook“ ekspertas pamini ir siaurą ribą stengiantis neįkyrėti vartotojui, tačiau minėtoji įmonė džiaugėsi penkis kartus geresniais rezultatais, nei buvo planuota.

Apibendrindamas A. Žakas pabrėžia tris pagrindinius sėkmingos komunikacijos aspektus: žinoti savo auditoriją, ją pasiekti ir įtraukti, o tam padeda visos išvardytos priemonės.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.