Komunikacija nebeprivalo remtis vien žinute
2015.12.04
Temos: Marketingas, Vadyba.
Ne kartą girdėta ir skaityta, kad turinys yra karalius. Vis dėlto karalius karaliui nelygus. Tad kiek svarbus pats turinys, o kiek jo pateikimo formos? Koks turinys kuria vertę? Kokios geriausios jo kūrimo praktikos ir tendencijos? Apie visa tai ir dar daugiau kalbėjomės su skaitmeninės rinkodaros agentūros „Chocolate Agency“ ir reklamos mokyklos „Atomic Garden“ skaitmeninės komunikacijos kurso vadovu bei interneto rinkodaros mokymų ir sertifikavimo centro „Digital Academy“ lektoriumi Tomu Nemura. Ekspertas yra sukaupęs ypač daug patirties internetinės ir socialinių tinklų komunikacijos srityse.
Komunikacijos svarba startuoliui
Komunikacija – vienas pagrindinių veiksnių, lemiančių sėkmingą naujo produkto ar paslaugos įvedimą į rinką bei teisingą jo pristatymą visuomenei. „Kiekvienas startuolis, norėdamas rasti savo vietą po saule, turi atrasti sritį, kurioje vartotojams galėtų pasiūlyti aiškiai suvokiamą vertę“, – pabrėžia T. Nemura. Pašnekovo teigimu, konkreti siūlytina vertė sugalvojama startuolio komandos narių galvose.
„Visi prekių ženklai, gaminantys iš pažiūros gražius produktus, galutinai migruoja prie estetiškai patrauklaus turinio. Kokybiškos nuotraukos yra viskas“
T. Nemura
„Būtina paminėti, kad startuoliams save įvertinti savikritiškai gana sudėtinga. O neretai juos persekioja vadinamasis žinojimo prakeiksmas. Sukdamiesi konkrečioje veikloje nuo ryto iki vakaro, žmonės dažnai mano, kad patys puikiai žino, ką ir kodėl daro. Gana sudėtinga suvokti, kad kitoje ekrano pusėje sėdintys vartotojai apie tai nieko nežino ir apie produktą spręs tik iš turinio, kurį jiems pasiūlysi“, – įžvalgomis dalijasi skaitmeninės rinkodaros ekspertas.
Pasak T. Nemuros, tinkama komunikacija galėtų padėti teisingai susidėlioti svarbiausius tikslus tiek plėtojant projektą ir pasitikrinant, kuri startuolio siūloma vertė vartotojams suprantama aiškiausiai, tiek plečiant komandą, tiek ieškant investuotojų, tiek žengiant į rinką pardavimo atžvilgiu.
Kas svarbiau: turinys ar jo pateikimas?
Turinys turi kurti vertę vartotojams ir būti susijęs su prekių ženklo siūlomu produktu ar paslauga. Turinį sudaro dvi dalys. Tai informacija, kurią jis neša, ir turinio forma, į kurią informacija supakuota. Pašnekovas atskleidžia, kad, atsižvelgiant į kontekstą, vertę galima kurti ir informacine turinio dalimi, ir jo pateikimo forma. Sėkmingi projektai turi vieną šių sudedamųjų dalių, išskirtiniai – abi.
„Pavyzdžiui, „Donut Lab“ komunikacija saviironiškai paremta guilty pleasure (liet. „kalto malonumo“) žinute. Juk daug kas iš mūsų neturi valios atsispirti pagundoms ir vėliau graužiasi dėl paslydimo. Tai galioja ir spurgoms. „Donut Lab“ neišsižada angliavandenių ir tiesiai šviesiai kalba apie tą akimirką, kai sijonas dar vasarinis, o užpakalis, deja, jau žieminis. Šio prekių ženklo sukuriama vertė ir yra kasdienė galimybė saviironiškai pasižiūrėti į save iš šalies. Tekstas čia sukuria 90 proc. vertės, vaizdinė priemonė tik palaiko informacinę dalį. O štai „Skittles“ vadovaujasi priešinga komunikacija. Čia pagrindinis tikslas nuspalvinti Baltijos šalis ryškiomis spalvomis. Krūva vartotojo kasdienybėje matomų objektų „Skittles“ saldainių kontekste. Viskas nuo kaklaraiščio, apklijuoto „Skittles“, iki Marilyn Monroe atvaizdo, sudėlioto iš saldainių. Spalvomis stengiamasi tiesiog praskaidrinti kasdienę nuotaiką“, – pavyzdžiais iliustruoja ekspertas.
Anot T. Nemuros, komunikacijos procesų esmė – sugalvoti visus įmanomus priėjimo kampus, leidžiančius kurti vertę turiniu ir išbandyti juos praktiškai. Pagrindinė pašnekovo rekomendacija – leisti vartotojams atsirinkti, kuris priėjimo kampas ir turinio stilistika jam tinka labiausiai. Juk turinys kuriamas ne prekių ženklo vadovui, o jo vartotojams.
Esminiai komunikacijos bruožai
T. Nemura džiaugiasi, kad kuo toliau, tuo labiau žmonės juda link vertės kūrimo turiniu. „Visi prekių ženklai, gaminantys iš pažiūros gražius produktus, galutinai migruoja prie estetiškai patrauklaus turinio. Kokybiškos nuotraukos yra viskas. Į jaunesnę auditoriją orientuoti prekių ženklai bando atrasti kuo daugiau kasdienės vartotojų elgsenos įžvalgų ir garsiai jas kartoja norėdami parodyti, kad pažįsta ir supranta savo tikslinę grupę“, – dėsto pašnekovas.
Komunikacijos ir skaitmeninės rinkodaros ekspertas bei praktikas pabrėžia, kad universalaus recepto, kaip kurti efektyvią komunikaciją, nėra. Jo teigimu, svarbiausia, kad komunikacija pirmiausia turėtų struktūrą. Pašnekovas pataria kalbėti tik tuomet, kai transliuojama informacija tikrai vertinga. O prakalbus reikia nepamiršti užsitikrinti, kad turinys supakuotas į patrauklią formą ir kad jus išgirs daugiausia žmonių.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.