Koks skirtumas tarp geros ir blogos rinkodaros strategijos?
2022.05.31
Temos: Marketingas, Vadyba.
Praeitą savaitę įvyko marketingo vadovų konferencija „LiMA CMO SUMMIT’22“. Pokyčio paskutiniais metais buvo tiek daug, kad daugelis teigia, jog rinkodaros strategijos nebereikia, jai neliko laiko ir sprendimus reikia priimti čia ir dabar, reaguojant į aplinką. Ir taip, ir ne! Kaip strateginio mąstymo kelią keitė pastarieji pokyčiai aplink mus ir kaip keitėsi rinkodaros strategijos principai, kodėl stiprieji rinkodaros vadovai renkasi mąstyti, o vidutiniai reaguoti, kaip atskirti gerą ir blogą rinkodaros strategiją pranešime pasakojo ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto docentė, CRC PROJECTS vadovaujanti partnerė Dr. Lineta Ramonienė.
Pranešimą pradėjo pastebėdama, kad 48% rinkodaros vadovų dirba be strategijos, bet nori ją turėti, tad nusprendus, kad reikia, svarbu žinoti, kokia yra gera ir bloga rinkodaros strategija.
„Yra labai daug priežasčių, kodėl reikalinga rinkodaros strategija, bet šiuo neapibrėžtumo laikotarpiu ir visais kitais, kurie dar ateis, turintys strategiją, žino, nuo ko atsispirti priimant sprendimus. Tai yra priežastis, kodėl reikėjo strategijos ir niekas nepasikeitė ir šiuo metu sprendimų reikėjo priimti daugiau ir priimti juos greičiau. Ir kadangi viskas kinta labai greitai, strategija yra būtina. Strategijos mums reikia, kad galėtume sprendimus gebėti priimti greitai ir žinoti, kur link mes einame. Strategijos labai reikia darbuotojams, nes strategiją turintis vadovas turi veidą, kurį mato žmogus, kuris jo klausosi, mato darbuotojai. Vadovas neturintis strategijos arba mąstantis, kad jam nereikia strategijos yra beveidis ir darbuotojai taip pat yra be veido. Tad jeigu galvojate, kad jums nereikia strategijos, pagalvokite apie žmones, su kuriais jūs dirbate“, – pataria pranešėja.
Svarbu užrašyti strategiją
Lineta Ramonienė iš savo patirties patvirtina, kad rinkodaros strategijos užrašymas generuoja 538% didesnę veiklos sėkmę ir strategijos neužtenka turėti galvoje. Ji pastebi, kad per pandemiją strategijos tapo trumpesnės ir nėra laiko ilgoms strategijoms ir paneigia mitą, kad strategija turi būti ilga. Ji neturi būti ilga, bet turi atsispirti nuo konkrečios problemos, kurią jį sprendžia. Strategija turi turėti prasmę ir ji versle atsiranda nuo tada, kai pradedama spręsti problema, kurią norima išspręsti. Ji turi būti trumpa – vienas lapas. Specialistė taip pat pataria dabartinę rinkodaros strategiją rašyti pieštuku, nes gali atsitikti, kad rytoj viskas bus pasikeitę ir jeigu nežinai pagrindo, nuo kurio priimti sprendimą, jeigu darbuotojai be vadovo negalės priimti sprendimo, bus neaišku, kurią liniją ištrinti. Pasak pranešėjos, strategija turi būti lanksti, o ne statiška ir jei anksčiau buvo planuojama keliems metams, tai dabar planuojama keliems mėnesiams.
„Yra labai daug tyrimų, kur apie 80 % strategijų yra neįgyvendinamos, nes yra per ilgos, nesprendžia problemų, neturi prasmės, yra bendrinės, niekas nesupranta kam jos reikia, turintys įgyvendinti neįsivaizduoja nuo ko pradėti, neturi sąsajų su kitomis sritimis“, – vardija Lineta Ramonienė.
Rinkodaros reikšmė išaugo
Pasak moters, didžiausias pokytis pandemijos metu, kad rinkodaros strategija tapo verslo strategija ir rinkodaros poveikis bei reikšmė ženkliai išaugo. Geriausia rinkodaros strategija yra pats verslo modelis, kurį galima susidėti į vieną lapą. Rinkodaros strategiją būtina stebėti, analizuoti, mąstyti ir sukurti. Specialistė dalinasi, kad savo strategiją užsirašo pieštuku, taip pat užsirašo tris pagrindžiančius faktus, analizuoja, kas problemą sukūrė, ieško sprendimo ir žino, kaip pamatuos. Sprendimas yra kūryba, o darymas yra analizė. Jeigu tai yra užrašyta viename lape ir tai supranta darbuotojai, tai yra geros stiprios marketingo strategijos pagrindas.
Strategija turi spręsti įmonės problemą, situaciją, kurioje dabar esama. Problematikos gali būti įvairios: ar eiti į naują kanalą, į kurį kanalą, ar pristatyti šį produktą, į kurią rinką pristatyti. Svarbu suprasti, kad kokį klausimą sau ir savo komandai išsikelsite, tokią strategiją ir turėsite. Visas strategijos gerumas ateina tada, kai supranti labai aiškiai, kaip ją įgyvendinti, o supranti, kai aiškiai žinai, kurią problemą sprendi. Baigdama pranešimą Lineta atkreipė dėmesį, kad keitėsi labai daug kas – vartotojai, aplinka, priemonės, taktikos, vadovai, struktūros, verslo modeliai – bet ne marketingo esmė. Ji kviečia visus sustoti, pamąstyti, užsirašyti į vieną lapą aiškiai suprantant kuri problema sprendžiama. Ir kuo daugiau pokyčių, tuo tai tampa svarbiau, o marketingo esmė nepasikeitė, marketingas yra apie vertės kūrimą, suteikimą ir komunikavimą.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.